فاروس logo

دروس تخصصی کنکور زبان

دروس تخصصی کنکور زبان

دروس تخصصی کنکور زبان

دروس تخصصی کنکور زبان

  

سازمان سنجش با برگزاری کنکور زبان امکان ادامه تحصیل در رشته محل های با آزمون دانشگاه های سراسری (روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان) و دانشگاه آزاد را فراهم می کند. واجدین شرایط ثبت نام کنکور سراسری زبان با برنامه ریزی دقیق و اصولی. می توانند مسیر دستیابی به موفقیت را هموارتر کنند. به علاوه، کنکور گروه آزمایشی زبان از 4 زیر گروه تشکیل شده است. که هر کدام از این زیرگروه ها شامل رشته های مشخصی با ضرایب دروس متفاوت می باشند. دروس عمومی کنکور سراسری زبان 1401 در هر 4 زیر گروه ضرایب یکسانی دارند. اما دروس تخصصی کاملا متفاوت هستند. که همین تفاوت در ضرایب دروس، سبب تفاوت در رتبه و تراز داوطلبان می شود.

  

معرفی کنکور زبان

 

اگر قصد شرکت در کنکور زبان را دارید، لازم است که در مورد دروس این رشته و زیرگروه های آن اطلاعات کامل را داشته باشید. در کنکور زبان همه داوطلبان سایر رشته ها نیز می توانند شرکت کنند. دروس عمومی کنکور زبان شامل نگارش و فارسی، عربی، زبان انگلیسی و دین و زندگی می باشد. درس تخصصی این رشته زبان تخصصی خارجی می باشد.

  

 

  

زیر گروه های زبان انگلیسی

  


  

زیر گروه اول رشته زبان در کنکور سراسری

  


 

موارد آزمون عمومی و تخصصی و همچنین، ضرايب آن ها به شرح زیر است:

 

  

مقطع كارشناسی

 

  

مقطع كاردانی

 

  

زیر گروه دوم رشته زبان در کنکور سراسری

  


 

موارد آزمون عمومی و تخصصی و همچنین، ضرايب آن ها به شرح زیر است:

 

  

مقطع كارشناسی

 

  

زیر گروه سوم رشته زبان در کنکور سراسری

  


 

موارد آزمون عمومی و تخصصی و همچنین، ضرايب آن ها به شرح زیر است:

 

  

مقطع كارشناسی

 

  

زیر گروه چهارم رشته زبان در کنکور سراسری

  


 

موارد آزمون عمومی و تخصصی و همچنین، ضرايب آن ها به شرح زیر است:

 

  

مقطع كارشناسی

 

  

ضرایب دروس کنکور سراسری زبان

 

  

 داوطلبان پس از آنکه اطلاع یافتند رشته مورد علاقه آنها در کدام زیر گروه قرار دارد. باید ضریب دروس این زیر گروه ها را نیز بررسی کند. برای مثال اگر داوطلبی علاقه مند به رشته زبان و ادبیات آلمانی است. این رشته در زیر گروه دو قرار دارد. همچنین، مهم ترین درس زیر گروه دو، درس زبان تخصصی آلمانی با ضریب 4 است.

 

یا همچنین، اگر داوطلبی به رشته زبان و ادبیات اسپانیایی علاقه مند است. این رشته در زیر گروه چهار قرار دارد. که درس مهم این زیر گروه درس زبان خارجی با ضریب 4 می باشد. نکته قابل توجه در ضرایب دروس آزمون زبان خارجی این است که دروس عمومی در هر چهار زیر گروه ضرایب یکسانی دارند. فقط ضریب دروس اختصاصی یا تخصصی متفاوت می باشد.

  


 

ضریب رشته ها در کنکور زبان به شرح زیر است:

  

  

  

مشاوره انتخاب رشته زبان

  

  

داوطلبان کنکور زبان باید در برنامه ریزی درسی خود، برای ضرایب دروس اهمیت زیادی قائل شوند. همچنین، برای هر درس با توجه به ضریب و اهمیتی که دارد، وقت صرف کنند. دروس با ضریب بیش تر، مهم تر هستند. و باید تبدیل به نقطه قوت داوطلب شوند تا بتوانند درصد بالایی را در این دروس کسب کنند.

 

البته ضریب پایین یک درس به معنای مهم نبودن آن درس نیست. بلکه باید در برنامه ریزی برای کنکور تعادل مطالعاتی را در میان دروس مهم و مهم تر رعایت کرد. تا بتوان به نتیجه دلخواه رسید. پس هیچ درسی را به دلیل پایین بودن ضریب آن حذف نکنید. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره کامل برنامه ریزی کنکور زبان و انجام برنامه ریزی اصولی و دقیق. با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی فاروس طاها در تماس باشید. تا بتوانید از تجربیات و راهنمایی های مشاوران با سابقه و حرفه ای ما بهره مند شوید. بنابراین، جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه از طریق شماره زیر، با ما تماس حاصل فرمایید.

  


 

☎ شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎

  

  

قبولی تضمینی در کنکور زبان فاروس طاها

 

موسسه فاروس طاها با سال ها سابقه در زمینه قبولی کنکور سراسری برنامه ریزی خود را مبنی بر گام با پشتوانه سال ها سابقه به اتمام رسانده است. این برنامه عبارت است از: برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه قوی ترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع. به علاوه، برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور در کمتر از یک سال است.

 

این طرح موسسه فاروس طاها، با هدف کسب رتبه برتر در رشته های برتر کنکور زبان شکل گرفته است. با انتخاب گام های برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع کمک آموزشی دیگر بی نیاز خواهید شد. به علاوه، می توانید با آزمون های مرحله به مرحله فاروس طاها سطح خود را در پایان هرگام بسنجید. همچنین، رتبه خود را ببینید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است، مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال نمایید.

  

سوالات متداول کنکور زبان

  


✔️ منظور از زیر گروه در گروه آزمایشی زبان چیست؟


رشته های هر گروه آزمایشی در چند دسته تقسیم می شوند که به هر دسته یک زیر گروه می گویند.


✔️ کنکور زبان چند زیر گروه دارد و چه اهمیتی دارند؟


زبان دارای 4 زیر گروه است. به علاوه، در هر زیر گروه ضرایب دروس با هم متفاوت می باشند که جزئیات آن در متن مقاله بیان داده شده است.


✔️ دفترچه اختصاصی زبان دارای چند تست است؟


 دفترچه اختصاصی زبان شامل 70 تست 4 گزینه ای می باشد.


✔️ کنکور زبان شامل چند زیر گروه است؟


کنکور سراسری زبان شامل 4 زیر گروه می باشد.


✔️ رشته زبان و ادبیات انگلیسی در کدام زیر گروه قرار دارند؟


همان طور که در این مقاله گفته شد. رشته‌های زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی و … در زیر گروه یک قرار دارند.


✔️ ضرایب دروس اختصاصی کنکور زبان چگونه است؟


ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور زبان در این مطلب به صورت کامل مطرح شده است.

برچسب ها