فاروس logo

توانایی های لازم برای قبولی در رشته پزشکی

توانایی های لازم برای قبولی در رشته پزشکی

توانایی های لازم برای قبولی در رشته پزشکی

توانایی های لازم برای قبولی در رشته پزشکی

توانایی های لازم برای قبولی در رشته پزشکی چیست؟ رشته پزشکی یکی از رشته های سخت و پرطرفدار گروه آزمایشی تجربی است. اگر شما از آن دسته دانش آموزانی هستید که فکر می کنید پزشکان درآمد خیلی بالایی دارند، بهتر است که بیشتر فکر کنید.

اگر چه درآمد پزشک ها کم نیست؛ اما اگر تنها به فکر درآمد بالا هستید، راه های ساده تر و بهتری هم وجود دارد. سختی ها فقط زمانی قابل تحمل هستند که شما واقعا به این رشته علاقه مند باشید. چرا که قبولی در پزشکی کار زیاد آسانی نیست.

پزشکی صرفا یک شغل نیست که بعد از دوران تحصیل دیگر نیاز به مطالعه نداشته باشد. بلکه پزشکی یک حرفه است که دانش و هنر استفاده از آن دانش را در کنار هم دارد.

دانشجویان پزشکی حتی پس از پایان مدت تحصیل باید همیشه اطلاعات خود را به روز نگهدارند و همچنین دوره های تکمیلی را بگذرانند. بنابراین، مطالعه و کسب علم برای رشته پزشکی هیچ وقت به پایان نمی رسد.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

طول مدت تحصیل رشته پزشکی

مراحل تحصیل این رشته شامل 4 دوره اصلی می شود؛ که مجموعا 7 سال طول می کشد. این مراحل عبارت اند از:

دوره علوم پایه پزشکی

دوره علوم پایه طی مدت دو سال در 4 ترم ارائه می شود. در این دوره، 94 واحد باید گذرانده شود که شامل مجموعه ای از دروس تئوری و عملی است.

کلاس های دروه علوم پایه در دانشگاه برگزار می شود و طی این 2 سال دانشجویان هنوز وارد بیمارستان نمی شوند. قبل از ورود به مرحله بعد، دانشجویان باید آزمون جامع علوم پایه را به خوبی پشت سر بگذارند.

بعضی از دروس علوم پایه عبارت اند از:

دوره فیزیوپاتولوژی پزشکی

در ادامه موضوع توانایی های لازم برای قبولی در رشته پزشکی، پس از موفقیت در آزمون جامع علوم پایه، دانشجویان وارد دوره 1 ساله فیزیوپاتولوژی می شوند. این مرحله نیز هم چنان در دانشگاه برگزار می شود. با در نظر گرفتن دوره علوم پایه و فیزیوپاتولوژی، دانشجویان پس از 3 سال تحصیل هنوز وارد بیمارستان نمی شوند.

بعضی از دروس فیزیوپاتولوژی عبارت اند از:

 دوره استاژری یا کارآموزی پزشکی

در رابطه با موضوع توانایی های لازم برای قبولی در رشته پزشکی باید گفت که دانشجویان پزشکی با دوره استاژری وارد بیمارستان می شوند. مرحله استاژری 2 سال به طول می انجامد، که در این مدت دروس لازم برای هر بخش در طی یک ماه ارائه می شود و پس از آن بخش بعدی آغاز می شود. در پایان دوره استارژری یا کارآموزی، دانشجویان باید در آزمون پیش کارورزی شرکت نمایند. قبولی در آزمون پیش کاورزی مجوز ورود به مرحله اینترنی است.

دوره اینترنی یا کارورزی پزشکی

در دوره اینترنی علاوه بر گذراندن بخش ها در بیمارستان، دانشجویان چند روزی از هر بخش را کشیک هستند. دوره کارورزی 2 سال به طول می انجامد. و در پایان این دوره برای دریافت شماره نظام پزشکی و پایان تحصیل باید در آزمون صلاحیت بالینی شرکت کرد.

پزشکی، قبولی در دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

توانایی های لازم برای قبولی در رشته پزشکی

مهم ترین توانایی شما برای قبولی در رشته پزشکی علاقه تان به این رشته است؛ به طوریکه تمام مشکلات و سختی ها را قبول کنید. به علاوه، با انگیزه درس بخوانید.

همین علاقه و انگیزه باعث می شود که مسیر سخت رشته پزشکی شیرین و لذت بخش شود. توانایی بعدی مورد نیاز برای قبولی در رشته پزشکی، توانایی علمی بالا است. درس های رشته پزشکی به صورت فشرده ارائه می شوند. برای مثال طی یک ماه فرصت دارید تا به 200 صفحه از کتاب آناتومی مسلط شوید.

رسیدن به تسلط در زمان کوتاه نیازمند پایه قوی علمی شما است. به عبارت دیگر، باید درس های کنکور را عمیقا مطالعه کرده باشید؛ تا ذهن تان آماده پذیرش انواع چالش های مطالعاتی باشد.

همچنین، برای اینکه پزشکی را یاد بگیرید باید صبور باشید و بسیار تمرین کنید. فقط مطالعه زیاد برای رسیدن به توانایی پزشکی کافی نیست، بلکه باید با کارهای عملی زیاد همراه شود تا ثمر بخش باشد.

روحیه بالا و نشاط بخش جدا نشدنی از مسیر رشته پزشکی است. دانشجویان رشته پزشکی علاوه بر اینکه باید مسیر سختی را طی کنند؛ باید بتوانند با وجود همه این مشکلات، روحیه خود را حفظ کنند.

رتبه لازم برای قبولی رشته پزشکی

یکی از بیش ترین سوالات دانش آموزان کنکوری این است که برای قبولی در رشته پزشکی چه رتبه ای لازم است؟ رشته پزشکی یکی از رشته های محبوب کنکور تجربی است که داوطلبان زیادی برای رسیدن به آن رقابت می کنند. همین رقابت سنگین موجب می شود که کسب رتبه لازم برای قبولی در این رشته سخت شود.

بازه مطمئن قبولی در رشته پزشکی رتبه زیر 500 است؛ که در این صورت، دست شما برای انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه کاملا باز است، اما اگر می خواهید حتما در یکی از دانشگاه های برتر کشور قبول شوید لازم است که رتبه زیر 100 کسب کنید.

بدترین رتبه ای که با آن می توان پزشکی دانشگاه آزاد و یا پردیس دانشگاه های علوم پزشکی قبول شد، بازه 1500-2000 است. با رتبه 2000 می توان در یکی از پردیس های دانشگاهی در شهر های دورافتاده قبول شد، اما اگر واقعا به پزشکی علاقه مند هستید سعی کنید تا به یک رتبه مطمئن برای قبولی در آن برسید.

برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و همچنین گرفتن مشاوره برای قبولی تضمینی در رشته پزشکی با مشاوران فاروس طاها صحبت کنید. ما تا پایان مسیر همراه شما خواهیم بود.

البته ما در موسسه فاروس طاها همراه شما کنکوری ها و دبیرستانی ها تا موعد روز کنکور خواهیم بود، شما همچنین می توانید توانایی های لازم برای قبولی در رشته پزشکی را توسط آزمون آنلاین کنکور موسسه فاروس طاها در خود بیابید و بسنجید.

☎️شماره تماس موسسه فاروس طاها که با این شماره می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. = 09120981385 ☎️

نقاط قوت رشته پزشکی

نقاط ضعف رشته پزشکی

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

برچسب ها