فاروس logo

تاثیر هوش هیجانی در کنکور

تاثیر هوش هیجانی در کنکور

تاثیر هوش هیجانی در کنکور

تاثیر هوش هیجانی در کنکور

 

در این مقاله قصد داریم تاثیر هوش هیجانی در کنکور را مورد بررسی قرار دهیم. چقدر در رابطه با هوش هیجانی اطلاعات دارید؟ دوستان در کنکور علاوه بر تلاش شما و درس خواندن تان موارد دیگری هم بر نتیجه ی شما تاثیر می گذارند که در این صفحه در رابطه با آن ها صحبت خواهیم کرد. اول بیایید تا با هم متوجه شویم که هوش هیجانی چیست؟ شاید بتوان آن را اینطور معنا کرد که که میزان کنترل ذهن شما در واجه با مشکلات چقدر است. حتما شما هم در زندگی خود افرادی را دیده اید که با به وجود آمدن یک مشکل کوچک چطور به هم میریزند, عصبی می شوند و کنترل خود را از دست می دهند. خود شما چطور؟ آیا شما هم مانند این افراد هستید؟ هوش هیجانی را می توان پرورش داد. یعنی به صورت صددرصدی ذاتی نیست.

 

تاثیر هوش بر موفقیت

 

تاثیر هوش بر موفقیت چقدر است؟ قطعا هوش در فرایندی مانند کنکور بسیار تاثیر دارد. اما نمی توان آن را تنها عامل موفقیت دانست. فراموش نکنید که افراد در زمینه های مختلف، هوش متفاوتی از خود نشان می دهند. اما در مورد درس نمی توان گفت که افراد باهوش حتما موفق ترند. برای موفقیت در کنکور تنها عامل مهم برای نتیجه گرفتن، فقط تلاش خودتان است. شاید به طور مثال مطلبی را دوست شما دو بار بخواند و یاد بگیرد، اما شما نیاز دارید تا چهار بار بخوانید. این که افراد سرعت یادگیری متفاوتی داشته باشند، کاملا طبیعی است. اما این دلیل نمی شود که شما تصور کنید هوش کمی دارید و در نتیجه موفق نخواهید شد. مطمئن باشید که هر کس نتیجه ای متناسب با زحمت خود خواهد گرفت. پس از فرصت خود استفاده کنید و زمان را از دست ندهید.

 

 

تاثیر هوش هیجانی بر یادگیری

 

در این قسمت می خواهیم تاثیر هوش هیجانی بر یادگیری را مورد تحلیل قرار دهیم. حتما شما هم در دوران تحصیل خود افرادی را دیده اید که در کلاس درسی بسیار فعال هستند. چالش های جدید در کلاس ایجاد می کنند. در فعالیت ها شرکت می کنند. این طور به نظر می رسد که گویا دیرتر هم خسته می شوند. این افراد هوش هیجانی بیشتری هم دارند. تاثیر هوش هیجانی در کنکور را نمی توان نادیده گرفت. اما همانطور که گفته شد شما می توانید روی خود کار کنید و ویژگی تصمیم گیری بهتر در زمان مشکلات را در خود افزایش دهید. می توان گفت در برخی موارد هوش هیجانی مهم تر از هوش علمی است. در واقع این مشخصه به شما کمک می کند تا تمایل به یادگیری بیشتر داشته باشید. هر چدقر میل خودتان برای یادگرفتن بیشتر باشد تلاش تان هم در آن راستا بیشتر خواهد بود.

 

 

تمرین هایی برای افزایش هوش هیجانی

 

در قسمت قبل گفتیم که هوش هیجانی به صورت صفر تا صدی ذاتی نمی باشد و شما می توانید آن را در خود افزیش دهید. حال می خواهیم تمرین هایی برای افزایش هوش هیجانی به شما معرفی کنیم. هوش هیجانی یا EI (Emotional intelligence) را می توان از طریق گوش کردن به حرف های دیگران آموخت. باید بیاموزید که به سخنان دیگران گوش فرادهید و شنونده ی خوب و با دقتی باشید. باید بیاموزید که به خود همه چیز را آسان بگیرید. اینقدر زندگی را بر خود سخت نگیرید. در این گزینه مدیتیشن می تواند خیلی به شما کمک کند. انرژی مثبت داشته باشید و از حرف هایی که شما را مضطرب می کند دوری کنید. سعی کنید مستقل باشید و خود را وابسته به کسی نکنید. منعطف باشید و سعی کنید خود را با شرایط مختلف وفق دهید. با رعایت این موارد می توانید پیشرفت بسیار خوبی داشته باشید.

 

 

تاثیر هوش هیجانی در موفقیت

 

نمی توان تاثیر هوش هیجانی در موفقیت را نادیده گرفت. پس سعی کنید با تمرین هایی که گفته شده این ویژگی را خود تقویت کنید. اگر نیار به راهنمایی های بیشتر داشتید می توانید با مشاورین فاروس طاها در ارتباط باشید. این که شما صرفا فرد باهوشی باشید شما را به فرد موفقی تبدیل نمی کند. این که چقدر بتوانید در زمان مواجه با مشکلات خود را مدیریت کنید و تصمیم درست بگیرید جایگاه شما را معلوم می کند. متاسفانه افراد زیادی هستند که هوش سرشاری دارند و رتبه های خوبی هم در کنکور سراسری می آورند. اما پس از اتمام تحصیلات شان نمی توانند به آرزوهای خود برسند و در جامعه به مشکل برمی‌خورند. هوش هیجانی می تواند شما را در راستای اهداف تان قرار دهد. ضمن این که از تاثیر هوش هیجانی در کنکور هم نمی توان چشم پوشی کرد.

 

تاثیر هوش هیجانی

 

 

 

ضریب هوشی لازم برای پزشکی

 

گاهی دانش آموزان در رابطه با ضریب هوشی لازم برای پزشکی از ما سوال می کنند. همانطور که گفته شد خب هوش هم می تواند در یادگیری شما تاثیر بگذارد. اما فکر کردن به این مسائل فقط وقت شما را می گیرد. به این علت که میزان مطالعه و تلاش شماست که نتیجه ی شما را ارتقا می دهد. هر چقدر بیشتر درس بخوانید( فارغ از این که چه ضریب هوشی ای دارید) رتبه ی بهتری خواهید داشت. پس از همین امروز سعی کنید که رو دو موضوع متمرکز باشد: افزایش هوش هیجانی و افزایش ساعت مطالعاتی. این دو به شدت به شما کمک خواهند کرد. انگیزه ی خود را از دست ندهید و هر روز بهتر از قبل عمل کنید. تست های سال های گذشته را برای هر درس در برنامه روزانه خود قرار دهید و هر روز تعدادی از آن ها را حل کنید.

 

قبولی تضمینی

 

حال که با تاثیر هوش هیجانی در کنکور آشنا شدید می خواهیم یک طرح قبولی تضمینی را به شما معرفی کنیم. فاروس طاها در نظر دارید تا برای دانش آموزان عزیز رشته ی تجربی برنامه های ویژه ای ارائه دهد. با ثبت نام در این طرح داوطلب به نتیجه ی خود مطمئن است و می داند که اگر طبق شیوه ای که به او گفته شده است عمل کند، حتما نتیجه خواهد گرفت. این یعنی استرس نخواهد داشت و با انگیزه و تمرکز بیشتری امور خویش را انجام می دهد. حتما در این طرح ثبت نام کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید. اعتماد به نفس داشته باشید و به راه خود ادامه دهید. نباید خود را با دیگران مقایسه کنید و فقط سعی داشته باشید از روز قبل خود بهتر باشید. با خودتان رقابت کنید و کم کم پیشرفت کنید. با ما رشد خواهید کرد.

 

☎ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09120981385 تماس بگیرید☎

 

سوالات متداول

 

چطور هوش هیجانی خود را افزایش دهیم؟

در این مقاله برای این موضوع راهکارهایی ارائه شد. مدیتیشن و یوگا می تواند کمک بزرگی به شما کند. سعی کنید مستقل باشید و از امروز هر کاری را که دیگران برای شما انجام می دادند را خودتان انجام دهید.

آیا از پایه دهم می توانیم در طرح های فاروس طاها ثبت نام کنیم؟

بله در این طرح ویژه می توانید از سال های پایه یعنی دهم و یازدهم نیز ثبت نام کنید و هر چه زودتر خود را برای کنکور آماده کنید. پس همین الآن با شماره های نوشته شده در سایت تماس بگیرید و یا این که اطلاعات خود را به همین شماره واتسپ کنید.

برچسب ها