images-shape-5images-shape-6images-shape-7images-shape-21images-shape-21

جزئیات مقاله

پزشکی, دندان پزشکی, داروسازی با 24 گام برنامه ریزی فاروس با قاطعیت و اطمینان 100%

بهترین روش خلاصه نویسی مطالب کنکوری مشاوره

بهترین روش خلاصه نویسی مطالب کنکوری

 

یکی از موثر ترین روش هایی که میتواند در یادگیری و حفضیات مطالب علمی و  مطالب کنکور سراسری مفید باشد. میتوان از خلاصه نویسی نام برد.

 

تعریف علمی خلاصه نویسی بدین گونه است که خلاصه‌نویسی نوشتن یک متن در قسمت هایی کوتاه‌تر که، بدون اینکه مفهوم اصلی آن دچار هیچ گونه خللی نشود. خلاصه‌نویسی نوعی ایجاز است؛ یعنی اینکه بیان کردن مضمون مطلب به شکل کوتاه‌ترین عبارت ها و جمله ها. هدف اصلی  خلاصه‌نویسی این است که کسی که مطلب را میخواند ، بدون اینکه وقت اضافی  صرف کند برای جزئیات مطلب و نکته هایی که در مطلب اهمیت آن چنانی ندارد و با خواندن ان مطلب به منظور اصلی و مهم ان نویسنده آن مطلب پی ببریم .

 

اکر بخواهم یک تعریف عامیانه برای خلاصه برداری بگوییم میتوان گفت که خلاصه برداری یعنی زمانی که داریم مطلبی را مطالعه میکنیم باید از نکات طلایی و مهم مطلب یادداشت  برداری کرد که زمانی که خواستیم مطلب را دوباره مرور کنیم با نگاه کردن به آن مطلبی که  یادداشت برداری شده است به راحتی تمامی مطالب آن مبحث را در ذهن خود بیادآوریم. که این موضوع باعث میشود که در مرور کردن مطالب سرعت عمل بیشتری را داشته باشیم.

 

خلاصه برداری با توجه به توضیحی که داده شد میتواند در حفط و یادگیری مطالب کنکوری موثر باشد .

 

 همچینن زمان هایی که در برنامه تدوین شده که توسط مشاور متخصص طراحی شده مشخص شده است برای مرور مطالب دروس کنکوری میتوانیم برای افزایش سرعت خواندن و مطالعه  با نگاه کردن به این مطالب خلاصه برداری شده راحت تر مطلب آن فصل درس را مرور کرد. و زمان های بیشتری را داشته باشیم تا بیشتر درس بخوانیم و بیشتر بر روی تست های کنکوری مسلط بشویم.

 

روش های خلاصه نویسی

 

تغییر روش گفتاری

 

یعنی زمانی که یک مطلب درسی را میخوانیم . با توجه به این که این مطلب به صورت کتابی بیان شده امکان دارد در وحله درک مطلب سخت باشد.

 

  اما اگر لحن مطلب را به صورت گویش عامیانه تغییر بدیم بهتر مبتوایتم این مطلب را درک کنیم .

 

زیرا گویش و لحنی که به صورت مداوم استفاده میکنیم همین گویش عامیانه است پس اگر مطلب را به این روش تغییر بدیم مطلب را کاملا و درستی میتوانیم درک کنیم.

 

با نوشتن این مطالب در دفتری که اسم اش را بگذاریم دفتر خلاصه نویسی. هم بهتر مطلب را فرا میگیریم و هم چند بار مطالب برای مان مرور میشود .و در حفظ یادیگری مطالب دروس کنکوری کمک شایانی به ما میشود.

 

کلمات مترادف

 

گاهی مطالبی را میبینیم که باید به شکل علمی آن ، آن مطلب را در ذهن خود بسپاریم.  اما امکان دارد در بعضی از کلماتی که در این مطلب علمی آمده باشد کلماتی هم معنی و مترادف با آن وجود داشته باشد که زمانی این لغات و کلمات را جایگزین کنبم بهتر و آسان تر مبتوایتم مطلب را درک کنیم .

 

منظور مان از مطالب علمی که گفته ایم همان تعاریف اصلی مباحث است که  که هیچ گونه نمیتوانیم ان را خلاصه کنیم.

 

کلمات و نکات طلایی و کلیدی

 

در هر متنی و هر مطلبی همیشه یک مفهوم یا نکته ای را میخواهد به خواننده برساند. که خواننده در زمان خلاصه نویسی مطالب باید به دنبال این نکات و لغات کلیدی بگردد و آن را یادداشت کند.

 

این کار باعث میشود زمانی که میخواد مطلب را یادآور شود یا خواندن این نکته کلیدی کل مطلب را میتواند به یاد آورد.

 

پس میتوان این گونه نیز بیان کرد که خلاصه نویسی جز بهترین روش ها برای مطالعه دروس کنکوری است .

 

زیرا به دلیل حجم زیاد مطالب دروس کنکوری زمانی که میخواهیم مرور کنیم مطالب را بسیار زمان بر میشود . اما اگر از آن مطالب درسی به شکل درست خلاصه برداری کنیم . میتوانیم با نوشتن آن مطالب خلاصه شده و مرور آن مطالب بهتر دروس را متوجه بشویم و فرا بگیریم.

 

مشاوران کنکوری در این قسمت نیز میتوانند نقش بسیار کلیدی داشته باشند. به دلیل این که مشاوران تحصیلی و کنکوری از تمام روش های جدید و اصولی یادگیری دروس مطلع هستند.

 

زمانی که داوطلب کنکور سراسری به انها مراجع میکنند تا در مورد نحوه مطالعه دروس کنکوری آن ها را راهنمایی کنند.مشاوران تحصیلی علاوه بر روشی که گفته شد یعنی همان روش خلاصه برداری . روش های دیگری نیز به انها معرفی میکنند تا بتوانند داوطلبان کنکور سراسری بهترین نتیجه را از کنکور دریافت کنند.

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن :  09120981385

برچسب ها: