فاروس logo

انتخاب رشته کنکور 1400

انتخاب رشته کنکور 1400

انتخاب رشته کنکور 1400

انتخاب رشته کنکور 1400

 

انتخاب رشته کنکور 1400 چگونه انجام می پذیرد؟ انتخاب رشته 1400 در چه زمانی انجام می پذیرد؟ از انتخاب رشته صحیح دانشگاهی چه می دانید؟ با ما همراه باشید تا در خصوص انتخاب رشته 1400به ذکر نکاتی بپردازیم.

 

زمان انتخاب رشته 1400

طبق اعلام رسمی سایت سازمان سنجش دفترچه انتخاب رشته 1400 تاریخ 12 مردادماه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. اعلام نتایج اولیه سازمان سنجش در 10 مرداد ماه در سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبین قرار گرفته است. طبق اعلام های رسمی این سازمان در تاریخ سه شنبه 12 تیراه همزممان با انتشار دفترچه اتخاب رشته، انتخاب رشته مجازی بر روی سایت سازمان فعال می شود. از تاریخ پنج شنبه 14 تیر ماه تا تاریخ دوشنبه 18 تیرماه داوطلبین فرصت دارند کد رشته های انتخابی خود را در سایت رسمی سازمان سنجش قرار دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و تعداد داوطلبین شرکت کننده در کنکور بر روی آن کلیک کنید.

آیا انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری همزمان انجام می پذیرد؟

انتخاب رشته دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد به صورت همزمان انجام نمی پذیرد. با اینکه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مانند دانشگاه سراسری به وسیله آزمون سراسری انجام می پذیرد، انتخاب رشته این دو دانشگاه در زمان های متفاوت انجام می گیرد. برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید در انتظار اعلامیه های رسمی دانشگاه آزاد اسلامی باشید.

انتخاب رشته دانشگاهی صحیح

مراحل انتخاب رشته کنکور 1400

در زمان اعلام شده وارد سایت ازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید. از منی سمت راست بر روی گزینه کنکور سراسری که به رنگ قرمز نوشته شده کلیک کرده و پس از آن بر روی انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 کلیک کنید. برای ورود به سامانه انتخاب رشته مشخصات فردی خواسته شده را تکمیل کرده و ک رشته های انتخاب خود را وارد کنید.

فرآیند انتخاب رشته کنکور 1400

برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری می توانید حداکثر تا 150 کد رشته را لیست کنید. انتخاب ها شما از انتخاب اول بررسی می شود. در هر کد رشته که در آن شرایط قبولی را داشته باشید انتخاب های بعدی بررسی نمی شود. بنابراین اولویت بندی خود را از ابتدا انجام دهید. دقت کنید اننتخاب های خود را بر اساس علاقه و بسیاری از انتخاب های خود را منطقی انجام دهید. برای این فرآیند لازم است با انتخاب رشته دانشگاهی آشنا باشید.

انتخاب رشته دانشگاهی و یا انتخاب رشته صحیح دانشگاهی به چه صورت است؟

کارنامه سبز چیست؟

کارنامه سبز و یا کارنامه محرمانه کارنامه ای است که بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری در اختیا داوطلبین قرار می گیرد. این کارنامه شامل اطلاعاتی از انتخاب رشته شماست. اگر بخواهیم به طور واضح تر بیان کنیم، کارنامه سبز به شما می گوید در کدام یک از انتخاب های پایین تر شما امکن قبولی داشتید. بنابراین به هیچ عنوان به درد کسانی که مردود شده اند نمی خورد.

چگونه از کارنامه سبز استفاده کنیم؟

برای استفاده از کارنامه سبز عدد موجود در قسمت رتبه داوطلب را با عدد موجود در قسمت آخرین رتبه قبوی مقایسه کنید. برای هر کد رشته این کار را انجام دهید. در اولین ردیفی که رتبه آخرین نفر قبولی در آن کد رشته از رتبه ما کوچکتر و یا حتی مساوی با آخرین نفر قبولی باشد، محلی است که ما در آن قبول شدیم. به این ترتیب انتخاب های بعدی خود را نیز بررسی کنید. با این ترتیب متوجه می شود دز کدام کد رشته ها امکان قبولی شما وجود داشته که آن ه ادر انتخاب های پایین تر قید کرده اید. برای آگاهی از اینکه کد رشته های درج شده برای کدام محل است می توانید آن را با دفترچه انتخاب رشته تطبیق دهید.

شرایط گرفتن انتقالی با کارنامه سبز

کارنامه سبز می تواند برای حقایقی را مشخص کنید و رتبه ما را نسبت به رتبه دانشگاه مقصد مورد بررسی قرار دهد. اما هیج تضمینی جود ندارد که با استفاده از کارنامه سبز بتوانید انتقالی بگیرید. برای انتقالی دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد باید با انتقالی شما موافقت کند. در اینجا منظور از دانشگاه مبدا دانشگاهی است که در آن تحصیل می کنید و منظور از دانشگاه مقصد دانشگاهی است که قصد تحصیل در آن را داشته برای انتقالی و یا میهمانی اقدام می کنید.

برچسب ها


نتایج اولیه کنکور سراسری و تعداد داوطلبین شرکت کننده در کنکور

انتخاب رشته کنکور