images-shape-5images-shape-6images-shape-7images-shape-21images-shape-21

جزئیات مقاله

پزشکی, دندان پزشکی, داروسازی با 24 گام برنامه ریزی فاروس با قاطعیت و اطمینان 100%

کنکور پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی خارج از کشور آزمون

کنکور پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی خارج از کشور

در برخی از کشورها کنکور پزشکی خارج کشور ۱۴۰۱ هم زمان با کنکور سراسری داخلی ایران برگزار می‌گردد. آن گروه از افراد که ساکن کشورهای خارجی هستند. همچنین، قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران را دارند. لازم است زمان ثبت نام وارد سایت سازمان سنجش شده و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

یکی از روش‌های ورود به دانشگاه‌های ایران شرکت در ماراتنی به نام کنکور است. این آزمون به طور هماهنگ در داخل و خارج از کشور برگزار می‌گردد.

افراد مقیم خارج از کشور که قصد حضور در کشور ایران جهت ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند. می‌توانند در کنکور خارج از کشور ثبت نام کرده و در زمان مقرر که از طرف سازمان سنجش اطلاع رسانی می‌شود، در این آزمون شرکت کنند.

ذکر این نکته ضروری است که کنکور سراسری پزشکی خارج از کشور، بهترین راه جهت ورود علاقه‌مند به دانشگاه‌های داخل ایران است. ممکن است بسیاری از متقاضیان شرکت در کنکور خارج از کشور از شیوه برگزاری، زمان برگزاری و تمام موارد مربوط به کنکور خارج از کشور ۱۴۰۱ ایران اطلاعات کافی نداشته باشند.

به همین دلیل، در این مقاله فاروس طاها قصد داریم. نگاه جامع و دقیق‌تری به کنکور سراسری خارج از کشور و مسائل مرتبط با آن داشته باشیم.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

کنکور خارج از کشور چیست؟

کنکور خارج از کشور، زیرمجموعه‌ای از کنکور سراسری است که برخی متقاضیان ساکن خارج از کشور در صورت داشتن شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری، می‌توانند وارد سایت سنجش شوند. سپس نسبت به ثبت نام کنکور سراسری خارج از کشور اقدام کنند.

ذکر این نکته ضروری است که فقط متقاضیانی که اقامت قانونی جمهوری اسلامی ایران را دارا هستند، مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری خارج از کشور هستند.

همچنین، این داوطلبان لازم است از اتباع غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران باشند. این کنکور مانند کنکور داخل کشور، در 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان تشکیل می‌شود. کنکور خارج از کشور به طور همزمان با کنکور داخل کشور ایران اجرا می‌شود.

کنکور خارج از کشور چیست؟

همچنین، تنها در تعدادی از کشورهایی که درخواست جهت شرکت در کنکور سراسری ایران را داده‌اند، برگزار می‌شود. در چند سال اخیر، کنکور سراسری خارج از کشور در کشورهای مختلفی از جمله ترکیه، پاکستان، قطر، کویت، لبنان، امارات و آلمان اجرا می‌شود.

بر اساس قوانین مشخص شده کنکور خارج از کشور، داوطلبان اتباع غیر ایرانی فقط مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه‌های شهرهایی هستند که تردد در آن شهرها، برای آنان مجاز باشد.

طبیعی است که ثبت نام داوطلبان در دانشگاه‌های غیر مجاز، لغو خواهد شد. زیرا این افراد مجاز به ورود به این دانشگاه‌ها نمی‌باشند. لیست شهرهای مجاز و غیر مجاز جهت اتباع غیر ایرانی، در سایت سازمان سنجش به نشانی سازمان سنجش قرار دارد.

کنکور پزشکی خارج از کشور

هر ساله تعداد زیادی از دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارند. کشورهای اروپایی و آمریکایی را برای تحصیل پزشکی خود انتخاب می‌کنند. در زمینه تحصیل پزشکی در خارج از ایران و کنکور پزشکی خارج از کشور لازم است گفته شود که شرایط تحصیل در هر کشوری با کشور دیگر کاملاً متفاوت است.

از همین روی، دلیل شخص دانشجو برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور باید در ابتدا شرایط تحصیل در کشور مورد نظر را مورد بررسی قرار دهد. سپس اقدام به گرفتن پذیرش تحصیلی از کشور و دانشگاه مورد نظر خود کند.

به عنوان مثال دانشجو در ابتدا لازم است دوره‌های پیش پزشکی که در هر کشوری متفاوت است را بگذراند. سپس می‌تواند وارد رشته پزشکی شود.

دوره‌های پیش پزشکی در کالج‌ها برگزار می‌شوند. بعضی از کشورها به صورت دوره‌های یک‌ساله و در بعضی دیگر دو‌ساله و در برخی از کشورها به صورت لیسانس چهار‌ساله برگزار می‌شود. شخص دانشجو پس از طی این دوره‌ها و در صورت دستیابی به نمره قبولی می‌تواند وارد رشته پزشکی شود و تحصیلات خود را شروع کند.

کنکور پزشکی خارج از کشور

مؤسسه فاروس طاها در این قصد دارد شرایط تحصیل پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی و همچنین کنکور پزشکی خارج از کشور و قبولی در دندان پزشکی، داروسازی و … را بررسی کند.

تا با داشتن اطلاعات جامع و کافی بتوانید بهترین مقصد را برای تحصیل در رشته پزشکی انتخاب کنید. همچنین، شما می‌توانید از طریق شماره تماس زیر از مشاوره رایگان کارشناسان فاروس طاها بهره‌مند شوید.

شماره تماس مؤسسه فاروس طاها = 09120981385

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

شرایط تحصیل رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی در خارج از کشور

شرایط و سوابق تحصیلی برای کنکور پزشکی خارج از کشور (حداقل باید دارای یکی از شرایط زیر باشد):

  • مدرک متوسطه نظری یا فنی و حرفه‌ای برای ادامه تحصیل در مقطع کالج در آن کشور مورد نظر را داشته باشد.
  • مدرک پیش دانشگاهی داشته باشد. یعنی به جهت ادامه تحصیل دارای مدرک مقطع کارشناسی در آن کشور مورد نظر باشد.
  • مدرک کارشناسی به جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای پیوسته در آن کشور مورد نظر را دارا باشد.
  • دارای مدرک دکترا به جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق دکترا در آن کشور مورد نظر را باشد.

حداقل شرایط مالی برای تحصیل در خارج از کشور

فردی که می‌خواهد مهاجرت کند، برای اینکه بتواند در خارج از کشور ادامه تحصیل بدهد. باید توانایی این را داشته باشد که هزینه‌های تحصیلی خود را پرداخت کند.

هزینه‌های ابتدایی تحصیل خارج از کشور

  • توانایی پرداخت بررسی و وارسی مدارک شخص و ارسال صدور پذیرش تحصیلی توسط دانشگاه مورد نظر را داشته باشد؛
  • توانایی پرداخت ارسال ویزا تحصیلی برای سفارت کشور مورد نظر را داشته باشد؛
  • پس از انجام مالی این کارهای بالا. روز هتل یا خوابگاه دانشجویی در کشور دانشگاه مورد نظر. همچنین، پرداخت هزینه بلیط رفت برای کشور مورد نظر را انجام دهد.

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها

مؤسسه فاروس طاها با سال‌ها سابقه در زمینه قبولی کنکور سراسری و راهنمایی شما دبیرستانی‌ها و کنکوری‌های برای شرکت کنکور پزشکی خارج از کشور، برنامه ریزی خود را مبنی بر گام با پشتوانه سال‌ها سابقه به اتمام رسانده است.

این برنامه شامل برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه قوی‌ترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع. همچنین، برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و متقاضیان کنکور در کمتر از یک سال است.

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها

طرح 24 گام VIP با هدف کسب رتبه برتر در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به وجود آمده است. با انتخاب گام‌های برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع تحصیلی دیگر بی نیاز خواهید شد.

همچنین، می‌توانید با آزمون‌های مرحله به مرحله فاروس طاها سطح خود را در پایان هر گام بسنجید و رتبه خود را ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است، مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال فرمایید و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سؤالات متداول

✔️ مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی خارج از کشور چیست؟

برای تحصیل و همچنین کنکور پزشکی خارج از کشور، رزومه شخصی داشته باشید که شامل سوابق تحصیلی، تحقیقاتی و علمی، شغلی و ورزشی و هر مدرکی که می‌تواند رزومه شخصی ما را کامل‌تر کند.

داشتن ترجمه گواهی آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه ریز نمرات که دارای تأیید امور خارجه، وزارت دادگستری و سفارت کشور مورد نظر باشد، ضروری است، پاسپورت معتبر که حداقل دارای 6 ماه اعتبار باشد.

به همراه کپی از صفحات آن را حتماً باید داشته باشید؛ باید مدارک رسمی مربوط به آموزش زبان انگلیسی از جمله IELTS و TOEFL یا مدرک تحصیلی در دانشگاه به زبان انگلیسی را داشته باشید؛ همچنین، لازم است ترجمه شناسنامه خود را نیز داشته باشید.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

✔️ ثبت نام کنکور خارج از کشور در چه زمانی انجام می‌شود؟

ثبت نام کنکور سراسری خارج از کشور >>> همزمان با ثبت نام کنکور داخل کشور در بهمن ماه انجام می شود. که جهت اطلاع از زمان دقیق آن با ما تماس بگیرید.

✔️ کنکور سراسری داخل و خارج از کشور همزمان با هم برگزار می شوند؟

همان طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد. این آزمون یعنی کنکور به صورت هماهنگ در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

✔️ لیست رشته‌ها جهت انتخاب رشته کنکور خارج از کشور از چه طریقی قابل دریافت است؟

لیست رشته‌های دانشگاه‌های مختلف ایران، پس از اعلام نتایج اولیه از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می‌شود. البته جهت اطلاع از اسامی این رشته‌ها می‌توانید از مشاورین ما نیز کمک بخواهید. تا شما را به بهترین شکل در جریان امور مربوطه قرار دهند.

برچسب ها: