فاروس logo

کنکور نظام جدید یا قدیم؟/ کنکور نظام جدید چیست؟

کنکور نظام جدید یا قدیم؟/ کنکور نظام جدید چیست؟

کنکور نظام جدید یا قدیم؟/ کنکور نظام جدید چیست؟

کنکور نظام جدید یا قدیم؟/ کنکور نظام جدید چیست؟

  

درباره کنکور نظام جدید چه می دانید؟ در سال 98 با توجه به تغییر نظام آموزشی کشور، برگزاری کنکور سراسری مطابق با محتوای درسی داوطلبان کنکور به دو صورت نظام قدیم و نظام جدید شد. داوطلبانی که فارغ التحصیل نظام قدیم بودند. باید سوالات طراحی شده مربوط به نظام قدیم را پاسخ می دادند.. همچنین، کسانی که فارغ التحصیل نظام جدید بودند، باید سوالات طراحی شده مربوط به نظام جدید را پاسخ می‌دادند. این موضوع برای داوطلبان کنکور سراسری تا حدودی مشکل‌ ساز شد. به این علت که آنها ادعا می‌کردند که به طور مثال سوالات نظام قدیم و یا نظام جدید آسان‌تر بوده است. و یا شرکت کنندگان کنکور سراسری نظام قدیم یا نظام جدید رقابت راحت ‌تری داشتند.

  

البته داوطلبان موظف هستند که تاثیر سوابق تحصیلی در نظام آموزشی را نیز در نظر بگیرند و مزایای کنکور نظام قدیم و جدید را بررسی کنند. حال با توجه به این که امسال داوطلبان در ثبت نام کنکور سراسری 1401 فقط حق شرکت در کنکور نظام جدید را دارند. تصمیم گرفتیم در این مقاله فاروس طاها نحوه ثبت نام نظام جدید و همچنین، تفاوت های آن با نظام قدیم را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

  

نحوه ثبت نام نظام جدید در کنکور سراسری

  

داوطلبانی که برای ثبت نام کنکور سراسری 1401 به سایت سازمان سنجش مراجعه می‌کنند. باید در ابتدای مراحل ثبت نام وضعیت تحصیلی خود را مشخص نمایند. در این مرحله داوطلب مشخص می‌نماید که نظام آموزشی که از آن فارغ التحصیل شده چه بوده است. اما موضوع بعدی در خصوص تفاوت نظام قدیم و جدید است. سوالی که در ذهن اکثر داوطلبان کنکور سراسری را به خود مشغول کرده است. این است که ما در کدام نظام آموزشی شانس بیش تری برای قبولی داریم؟ تفاوت سوالات نظام قدیم و نظام جدید چیست؟

  

تفاوت نظام قدیم و جدید

  

برای این که ببینیم شرکت در کدام نظام آموزشی برای ما بهتر است اول باید ببینیم که ملاک‌های شانس قبولی در کنکور نظام قدیم و جدید چیست؟ حال در اینجا به تعدادی از ملاک‌ های مهم در این خصوص اشاره می‌کنیم:

  

  

در نظر گرفتن این موارد برای انتخاب نظام آموزشی نکات مهم و تأثیرگذار است. حال ما قصد داریم تا تعدادی از نکات مثبت و منفی کنکور نظام قدیم و کنکور نظام جدید را بررسی کنیم. به طور مثال، یک موضوع مهم بررسی تفاوت منابع کنکور سراسری ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، انسانی، زبان و هنر است.

  

  

مزایای کنکور نظام قدیم و جدید

  

مزایای کنکور نظام قدیم و نظام جدید به شرح زیر است:

  

تاثیر سوابق تحصیلی

  

از جمله تفاوت نظام قدیم و جدید موضوع تاثیر سوابق تحصیلی است. که در نتیجه کنکور سراسری تأثیرگذار است. تأثیر سوابق تحصیلی برای داوطلبان نظام قدیم به صورت 25 درصد دیپلم و 5 درصد پیش دانشگاهی است. اما برای داوطلبان نظام جدید به صورت 30 درصد سال آخر (سال دوازدهم) است. طبق تجربه سالیان گذشته معمولاً دانش آموزان در سال آخر فرصت کافی برای مطالعه امتحانات نهایی نداشته. و بیش تر تمرکز خود را برای کنکور سراسری صرف می‌کنند. بنابراین طبق آمار، نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان در سال آخر پایین است. حال با در نظر گرفتن تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان نظام جدید که به صورت 30 درصدی در سال دوازدهم است. بنابراین تا حدودی این برای داوطلبان مضرر خواهد بود.

  

نکته مهم

  

البته این موضوع قابل توجه است که کسانی که قصدشان از شرکت در کنکور سراسری قبولی در رشته‌ های رده بالا است. با توجه به صرفاً مثبت بودن تاثیر سوابق تحصیلی در نظام آموزشی نیازی به نمرات خوب و بالا ندارند. زیرا ترازی که به آن نیاز دارند بیش تر از میزان نمرات 20 در امتحانان نهایی است. و این نمرات کمکی به فرد نخواهد کرد. اما بعضی از داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید قصد قبولی در رشته‌ ها و دانشگاه ‌هایی را دارند که نمرات امتحانات نهایی برای آنها مهم و تأثیر گذار است.

  

داوطلبان می توانند برای دریافت کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir مراجعه کنند.

  

نظام جدید و نظام قدیم

  

  

طرح قبولی تضمینی رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی فاروس طاها

  

موسسه فاروس طاها >>> با سال ها تجربه در زمینه قبولی کنکور تجربی برنامه ریزی اصولی خود را با پشتوانه سال ها تجربه به پایان رسانده است. این برنامه عبارت است از: برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه بهترین و معتبرترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع جهت قبولی تضمینی در کنکور تجربی. به علاوه، برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور در کمتر از یک سال است.

 

موفقیت تضمینی در کنکور تجربی >>> هدیه ای است از طرف ما به دوستان پرتلاشی که هدف شان را ارزشمند تلقی می کنند. همچنین، این طرح قبولی تضمینی موسسه فاروس طاها، با هدف کسب رتبه برتر در رشته های محبوب تجربی از جمله: پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شکل گرفته است. با انتخاب گام های درست برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع کمک آموزشی دیگر بی نیاز می شوید. به علاوه، می توانید با آزمون های آزمایشی مرحله به مرحله فاروس طاها سطح خود را در پایان هر گام بسنجید. همچنین، رتبه خود را ببینید. بنابراین، جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه تنها کافی است، مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال کنید.

  

☎️شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎️

  

پانوشت: کنکور نظام جدید یا قدیم؟, کنکور نظام جدید چیست؟, اولین کنکور نظام جدید چه سالی بود, کنکور نظام جدید انسانی, نظام قدیم چیست

برچسب ها