فاروس logo

چگونه ساعت مطالعه دروس خود را افزایش دهیم؟

چگونه ساعت مطالعه دروس خود را افزایش دهیم؟

چگونه ساعت مطالعه دروس خود را افزایش دهیم؟

چگونه ساعت مطالعه دروس خود را افزایش دهیم؟

 

مشکل بزرگی که اکثر داوطلبین کنکور سراسری دارند این است که میگویند با این که ساعت  های زیادری را به عنوان ساعت مطالعه در روز برای دروس خود درنظر میگیرند. اما باز ساعت مفیدی که درس میخوانند و خود را برای کنکور سراسری آماده میکنند خیلی کم است.

 

برای اینکه بتوانند افزایش دهند ساعت مطالعه خود را باید به این اشاره کرد.که دیده شده دانش آموز  و یا داوطلبی ساعتی را اختصاص میدهد به مطالعه دروس خود و یا تست زنی. و حتی برای این کار به کتابخانه مراجع میکنند .اما عواملی هست که مانع مطالعه درست و مفید این ساعت مطالعه ای که در نظر گرفته اند میشود. که باعث کاهش کیفیت این مطالعه دروس کنکوری میشود.

 

در ادامه به این عواملی که باعث کاهش ساعت مطالعه دروس کنکور میشود میپردازیم.

 

دلایل کاهش کیفیت ساعت مطالعه

 

نداشتن برنامه درست

 

بسیاری از داوطلبان هستند که برنامه درست و معینی برای مطالعه دروس خود ندارند. به طور مثال به این شکل است که میگویند من صبح ساعت فلان از خواب بیدار می شوم. و بعد از صبحانه خوردن درس فیزیک را مطالعه میکنم و تست های آن را میزنم. و هر روز نیز به یک شکل دیگر و حالت آشفته ای که برنامه ای درست ندارد که دقیق چه ساعتی کدام کتاب را مطالعه کند. که افرادی که به این شکل مطالعه میکنند دروس خود را به دلیل این که هیچ نظمی در ساعت های مطالعاتی خودشان ندارند و به دلیل آشفتگی و سردرگمی همیشه ساعت های زیادی را بیهوه هدر میدهند  و بازدهی و کیفیت قابل قبولی از ساعت مطالعه خود ندارند.

 

حالت دیگری نیز وجود دارد این است که افرادی هستند که یک برنامه ریزی درسی کامل نادرست و غلط دارند. به این شکل که برای یک روز فقط برای مطالعه یک کتاب و یک فصل برنامه ریزی میکنند. و مطالعه می کنند. این روش به دلیل این که یک کتاب را مطالعه میکنند در طول روز به شدت خسته شده و انرژی خود را از دست داده .و برای همین درس خواندن این افراد نیز کیفیت خوبی ندارد

 

افراط و تفریط در ساعت مطالعه

 

بدین گونه است که دانش آموز و یا داوطلبی میخواد در یک روز به فرض 12 ساعت مطالعه و تست زنی داشته باشد .اما به دلیل این که صبح در ساعت تعیین شده از خواب بیدار نمیشود .و با خود این چنین میگوید که من نمیتوانم تا اخر روز مطالعه دروس خود را تمام کنم. برای همین امروز را درس نمیخوانم و تست های مربوط به آن را نمیزنم.

 

درگیر شدن داوطلب با مسائل حاشیه ای

 

داوطلبانی نیز وجود دارند که خود را درگیر مسائل بیهوده و حاشیه ای میکنند و بیشتر خود را درگیر ابزار های کنکوری میکنند تا درس خواندن دروس کنکوری و تست زنی آن دروس . به طوری مثال در گیر کردن خود با کلاس های کنکوری و یا خریدن یک سری کتاب های خاص . این را نباید فراموش کرد که علاوه بر کتاب های آموزشی و تست زنی منبع اصلی کنکور سراسری کتاب های مدرسه است .و باید در ابتدا تمرکز کامل و درست بر روی این کتاب های مدرسه داشت و بعد از آن از کتاب های کمک آموزشی تستی کمک گرفت و آن ها را مطالعه کرد.

 

داشتن استرس های بیهوده و نداشتن تمرکز

 

بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری هستند که ذهن خود را درگیر افکار مخرب میکنند به طور مثال چند ماه دیگر تا کنکور سراسری مانده یا در کنکور چه اتفاقی قرار است بیافتد آیا به رتبه و شهر مورد نظر م قبول میشوم یا نه .

 

این مسائل هم نیز شما را از موضوع اصلی دور کرده و تمرکز را از شما میگیرد .و نمیگذار که شما ساعت مطالعاتی مفیدی را داشته باشید. بهتر است از این مسائلی که ذهن شما را درگیر افکار مخرب میکند دور بمانید.

 

درگیر شدن داوطلب با وسایلی مثل تلفن همراه و تلویزیون

 

زمانی نیز داوطلب میگوید من در فلان ساعت باید شروع به درس خواندن کنم . اما در همان لحظه از تلویزیون فیلمی پخش میشود و یا تلفن همراه خود را بر میدارد و شروع به کار کردن به آن میپردازد .

 

این نوع وسایل بسیار سرگرم کننده است . ممکن است ساعت ها مشغول وسایل تکنولوژی مثل تلویزیون و تبلت و تلفن همراه بشوید. متوجه آن نشوید و بعد از ساعت ها متوجه بشوید که کلی زمان از دست داده اید. و از ساعت شروع مطالعه تان گذشته است.

 

بهتر است استفاده از این نوع وسایل را کم  کنید زیرا شما هدف بسیار بزرگ و ارزشمند دارید به نام قبولی در کنکور سراسری و کسب رتبه برتر و رسیدن به موفقیت های بالا تر . پس برای رسیدن به این اهداف بهتر است که زمان بیشتری را برای مطالعه  در نظر بگیرید .

 

در کل کسی که  دارای اهداف ارزشمندی است هیچ وقت از تلاش خود دست نمیکشد و با تمام قدرتی وانرژی که دارد برای هدف خود کوشش میکند. تا به ان هدف نزدیک تر شود.

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن :  09120981385

برچسب ها