فاروس logo

رمز موفقیت در کنکور سراسری 1401

رمز موفقیت در کنکور سراسری 1401

رمز موفقیت در کنکور سراسری 1401

رمز موفقیت در کنکور سراسری 1401

 

رویای نوجوانان و دانش آموزان این است که بتوانند در کنکور سراسری با یک رتبه خوب قبول بشوند. موضوع قبولی در کنکور سراسری تنها رویای دانش آموزان نیست . بلکه خانواده های آن ها نیز این آرزو را برای فرزندان خود دارند. و فکر می کنند که رسیدن به این رویا که موفقیت در کنکور ، محال و دور از دسترس است.

 

این رویا قبولی در کنکور سراسری دور از دسترس نیست اما یک راه پر از فراز و نشیب است. برای بدست آوردن رتبه برتر در کنکور سراسری  باید تلاش و پشتکار و یک روحیه ی خستگی ناپذیر داشته باشیم. که رسیدن به این هدف برای ما آسان باشد.

 

خانواده نیز باید در این راه رسیدن موفقیت در کنکور سراسری ، فرزندان خود را حمایت و راهنمایی درست بکنند. این گونه دانش آموزان در این راهی که قرار گرفته اند. بسیار قدرتمند تر ادامه می دهند تا به موفقیت برسند.

 

 

عامل های موفقیت در کنکور سراسری

 

بعضی از افراد و دانش آموزان بر این باور هستند که درس خواندن و مطالعه کردن برای کنکور سراسری همانند درس خواندن برای دروس مدرسه است . که این باور بسیار غلط و اشتباه است.

 

این موارد بسیار دیده شده است که دانش آموزانی که در مدرسه خود ممتاز بودن و همیشه نمرات عالی دریافت می کردند . نتیجه ای که این افراد از کنکور سراسری دریافت می کردند زیاد مورد قبول نبوده است.

 

بر عکس این موضوع هم نیز بوده است که دانش آموزانی که در مدرسه خود دارای رتبه خوبی نبودند. اما در کنکور سراسری جز رتبه های برتر می شدند. پس می شود از این مثال ها به این نتیجه رسید که درس خواندن و آماده شدن برای کنکور سراسری بسیار متفاوت تر از آن چیزی است که بعضی از دانش آموزان فکر می کنند.

 

حذف استرس و اضطراب

 

بدون شک احساس استرس و اضطراب یکی از مشکلاتی است که تمام دانش آموزان و داوطلبان آن را دارند. استرس برای کنکور سراسری می تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت یا عدم موفقیت در کنکور سراسری داشته باشد.

 

اگر احساس استرس و اضطراب  شما بسیار بالا باشد. باعث می شود در حافظه تان تداخل ایجاد شود. همچنین میزان یادگیری و تمرکز شما پایین بیاید.

 

برای این که بتوانید استرس و اضطراب خود را مهار کنید می توانید از تمرین ها و روش های مثل ریلکسیشن ، یوگا ، ورزش های هوازی  و همچنین از تمرین های ذهنی استفاده کنید. اگر نتوانستید با این روش ها خودتان استرس و اضطراب خود را مهار کنید. میتوانید از یک روانشناس استفاده کنید.

 

داشتن اعتماد به نفس

 

عواملی بسیار مهم در قبولی در کنکور سراسری بسیار دخیل هستند.که موفقیت در کنکور سراسری علاوه بر این که شما باید به خوبی بر مباحث درسی و کنکوری خود تسلط داشته باشید. عامل دیگری که بسیار مهم است ، این است که روحیه شما باید قوی باشد . یعنی  اعتماد به نفس داشته و به خودتان باید باور داشته باشید.

 

به هیچ وجه خودتان را دست کم نگیرید و سعی کنید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید.پس بهتر است که عامل ها و کار هایی که باعث می شود که اعتماد به نفس تان کاهش پیدا کند را کم کنید. به عنوان مثال هیچ وقت خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و فقط سعی کنید که همیشه بهتر از قبل خود باشید و به فکر پیشرفت خود باشید.

 

داشتن یک برنامه ریزی صحیح و علمی

 

اگر ویژگی مشترکی را بخواهیم از رتبه های برتر پیدا کنیم این است که تمام این افراد دارای یک برنامه ریزی درست و اصولی بوده اند . اگر شخصی یک برنامه ریزی غیر اصولی برای مطالعه مطالب درسی خود  داشته باشد. قطعا این عامل بزرگ ترین عامل برای قبول نشدن او در کنکور سراسری است.

 

برای رتبه برتر شدن باید از سال دهم متوسطه دوم شروع کنید کسانی که از این سال شروع می کنند و  دارای یک برنامه ریزی درست باشند قطعا در کنکور سراسری به موفقیت می رسند. اما اگر افرادی از سال دهم شروع نکردند نیز هیچ مشکلی وجود ندارد ، این افراد می توانند با تلاش و کوشش بیشتر به موفقیت درکنکور سراسری برسند.

 

 

قوانین و اصولی که باید در برنامه ریزی رعایت کرد

 

یک سری عامل هایی را باید در برنامه ریزی درست و اصولی رعایت کرد به طور مثال : شخصی امکان دارد در ابتدا صبح انرژی بسیار بالایی داشته باشد و بهتر بتواند بر مطالب درسی خود تمرکز کند . پس بهتر است که از صبح زود برنامه ریزی درسی او تدوین و طراحی شده باشد .

 

مورد بعدی که باید در برنامه های درسی رعایت شود این است که انعطاف پذیر باشد یعنی امکان دارد در طول روز برای دانش آموزی مشکلی پیش بیاید و نتواند در آن ساعتی که تعیین شده است مطلب درسی خود را مطالعه کند . پس بهتر است که در برنامه مطالعاتی درسی که این شخص دارد ساعت های جبرانی گذاشته شود. که اگر به مشکلی بر خورد حتما بتواند در ساعت های جبرانی دروس خود را مطالعه کند. که هیچ وقت از برنامه درسی خود عقب نماند

 

به صورت کل می شود نتیجه گرفت متعهد بودن به برنامه ، عامل موفقیت در کنکور سراسری است. همچنین داوطلب کنکور سراسری نباید احساسات منفی ، مثل حس استرس و اضطراب داشته باشد. این عوامل باعث کاهش تمرکز حواس می شود.

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

برچسب ها