فاروس logo

نمونه برنامه ریزی درسی | موسسه فاروس طاها

نمونه برنامه ریزی درسی | موسسه فاروس طاها

نمونه برنامه ریزی درسی | موسسه فاروس طاها

نمونه برنامه ریزی درسی

 

در این مقاله قصد داریم تا یک نمونه برنامه ریزی درسی را به شما نشان دهیم. درست است که یک برنامه ضعیف از بی برنامگی خیلی بهتر است. اما طبیعتا اگر یاد بگیرید پلن بهتری داشته باشید نتیجه بهتری خواهید گرفت. باید آموزش ببینید تا بتوانید ضمن ایجاد نظم ذهنی برای خود کیفیت مطالعه خود را هم بالا ببرید. برای این موارد باید چند نکته را در نظر بگیرید. مثلا این که برنامه شما نباید خیلی سنگین و یا خیلی سبک باشد. نه اینطور که شما بخواهید با روزی 3 ساعت درس خواندن رتبه برتر شوید و نه برعکس، هیجانی شوید و هدفگذاری کنید تا روزی 17 ساعت درس بخوانید. باید بدانید که برای هر درس چقدر نیاز به مطالعه دارید تا بتوانید مسلط شوید. در مورد درس های دهم و یازدهم هر چقدر بیشتر بدانید که وضعیت تان به چه صورت است قطعا بهتر می توانید برنامه ریزی کنید.

 

 

نمونه برنامه ریزی

 

در نمونه برنامه ریزی که به شما نشان می دهیم، دقت کنید که یک سری مطالب کلی و عمومی گفته شده است و هر برنامه باید برای داوطلب شخصی سازی شود تا اجرای آن برایش میسر گردد. در این زمینه حتما با یک مشاور کنکور مشورت کنید. ضمن این که می توانید از مشاورین خبره فاروس طاها بخواهید تا یک برنامه فوق العاده برای شما بنویسند. در برنامه شما حتما باید حل تست های کنکور سراسری باشد. برای حل تست های کنکوری و تالیفی تعادل را رعایت کنید. سلسله مراتب مطالعه باید در پلن شما دیده شود. پس از برگزاری هر کلاس تا مطالب آن را مطالعه نکردید به سراغ تست نروید. بهتر است که از پس از مطالعه کتاب درسی سوال تشریحی هم حل کنید. این کاربه تثبیت مباحث کمک بزرگی می کند. اگر فورا به سراغ تست بروید خیلی از سوالات را نمی توانید حل کنید.

 

 

نمونه برنامه ریزی درسی کنکوری

 

در قسمت قبل یک نمونه برنامه ریزی درسی کنکوری برای شما آورده شد. به کمک می توانید یاد بگیرید چطور زمان خود را برای درس های مختلف تقسیم کنید. اما چیزی که ما همیشه به دانش آموزان می گوییم این است که مهم تر از نکات برنامه ریزی، اجرا و عمل به آن است. شما چقدر به برنامه خود پایبند هستید؟ در ادامه مواردی را به شما خواهیم گفت که به کمک آن ها بهتر بتوانید به امور خود نظم دهید. فراموش نکنید که هدف شما چقدر مهم و با ارزش است و برای رسیدن به آن طبیعتا باید هم زحمت بسیار زیادی بکشید و هم از تفریحات خود بگذرید. سعی داشته باشید در این سال کمتر به مهمانی ها و دورهمی ها بروید. از خانواده های عزیز هم خواهشمندیم فضای خانه را طوری مهیا کنید تا دانش آموزان تمرکز کافی برای مطالعه داشته باشند.

 

 

جدول برنامه ریزی روزانه درسی

 

در جدول برنامه ریزی روزانه درسی خود حتما زمان هایی هم برای استراحت قرار دهید. اینطور نباشد که بی وقفه درس بخوانید و خود را خسته کنید. خواب شب خود را از دست ندهید. بچه ها شما اگر به یک باره خود را خسته کنید به مرور میزان مطالعه تان کاهش می یابد. مغز شما نباید حس خستگی داشته باشد. بین هر دو تایم درسی خود یک استراحت کوتاه در حد 15 الی 20 دقیقه می توانید انرژی شما را دو چندان کند و کیفیت مطالعه شما را بالا ببرید. برنامه ریزی اصولی یعنی همین. که شما بدانید چه زمانی درس بخوایند و چه زمانی استراحت کنید. زیاد بودن ساعت مطالعاتی یک برنامه دلیل بر استاندارد بودن آن نمی باشد. توصیه ما این است که این کار را حتما با کسی که تجربه کافی دارد انجام دهید. در این صورت میزان مطالعه شما کم و زیاد نمی شود.

 

 

 

برنامه ریزی درسی آنلاین رایگان

 

برنامه ریزی درسی آنلاین رایگان از دیگر مواردی است که دانش آموزان به دنبال آن هستند. برنامه ریزی آنلاین یک مزیت بسیار عالی که دارد، این است که وقتی یک آموزشگاه معتر در شهر دیگری هم باشد باز شما می توانید برنامه خود را بدون مراجعه حضوری از آن ها بگیرید و این یعنی دخیره زمان و انرژی. چیزی که در سال کنکور برای شما خیلی مهم و جدی می باشد. فاروس طاها بهترین برنامه را به شما ارائه می دهد به این صورت که شما از هر جای کشور عزیزمان می توانید آن را دریافت کنید. حتما با برنامه باشید و درس ها را مفهومی بخوانید. میزان تسلط شما برای هر درس بسیار مهم می باشد. خصوصا در رابطه با درس هایی مانند زیست که سوالات ترکیبی نیز دارد. قطعا درک عمیق شما به مطالب درسی سرنوشت شما را تعیین می کند.

 

قبولی تضمینی کنکور سراسری

 

در این مقاله سعی کردیم تا یک نمونه برنامه ریزی درسی جامع و کاربردی را به شما معرفی کنیم. از این که تا انتهای صفحه همراه ما بودید بسیار ممنون هستیم. در این قسمت فاروس طاها قصد دارید تا شما را دعوت به یک طرح ویژه نماید. قبولی تضمینی کنکور سراسری را با ما تجربه کنید. از بچه های پایه دهم، یازدهم و کنکوری دعوت می شود تا با شرکت در این دوره وضعیت درسی خود را بهبود بخشند. موفقیت شما با ما به صورت قطعی خواهد بود. در نتیجه دانش آموز خیالش از بابت نتیجه راحت است و خیلی بهتر و جدی تر می تواند درس های خود را بخواند. این چیزی است که هدف ماست. که شما بهتر درس بخوانید و از رقبای خود پیشی بگیرید. برای ثبت نام می توانید با شماره 09120981385 تماس بگیرید و یا این که اطلاعات خود را به همین شماره واتسپ کنید.

 

سوالات متداول

 

چطور زمان را برای درس های مختلف به درستی تقسیم بندی کنیم؟

باید رشته و هدف خود را مشخص کنید و بدانید که در کدام زیرگروه قرار داد. سپس با توجه به ضریب هر درس در آن زیر گروه برای آن برنامه ریزی کنید.

در روز هایی که به مدرسه می رویم روزی چند ساعت درس بخوانیم؟

اگر کلاس کنکور ندارید 5 الی 6 ساعت باید مطالعه داشته باشید و برای روز هایی که هم مدرسه می روید و هم کلاس کنکور سعی کنید 2 ساعت مطالب را مرور کنید.

برچسب ها