فاروس logo

نحوه برگزاری کنکور 1401 | آیا کنکور 1401 حذف میشود؟

نحوه برگزاری کنکور 1401 | آیا کنکور 1401 حذف میشود؟

نحوه برگزاری کنکور 1401 | آیا کنکور 1401 حذف میشود؟

نحوه برگزاری کنکور 1401 | آیا کنکور 1401 حذف میشود؟

آیا می دانید نحوه برگزاری کنکور 1401 به چه صورتی است؟ آیا کنکور در سال 1401 حذف می شود؟ تاثیر معدل چگونه خواهد بود؟ اگر شما آیا تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور 1401 اعمال می شود؟ هم متقاضی کنکور در سال 1401 هستید، باید در این مورد اطلاعات جامعه و کاملی برای موفقیت در آزمون سراسری 1401 داشته باشید. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید

آیا کنکور در سال 1401 حذف می شود؟

در رابطه با حذف کنکور در سال های اخیر صحبت هایی به میان آمده اما مسئله اصلی اینجاست که حذف کنکور در شرایط کنونی امکان پذیر نیست. چرا که شرط معدل برای تفکیک داوطلبین برای رفتن به دانشگاه کافی نیست و تعداد داوطلبین کنکور سراسری مخصوصا در رشته تجربی بسیار بالا تر از ظرفیت دانشگاه هاست. بنابراین برای ایجاد رقابت میان رشته های پر تقاضا و دانشاه های دولتی باید آزمونی باشد که سطح دانش آموزان و متقاضیان را دقیق تر بررسی کند. با اینکه صحبت های اخیر وزری علوم حاکی از آن داشت که ممکن است کنکور سراسری حذف شود، هنوز تصمیم قطعی بر این امر صادر نشده و برای آن جایگزینی معرفی نشده است.

تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور 1401

در این باره باید گفت در ابتدای تیرماه سال 1400 طی یکی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت از تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور سراسری به میان آمد اما این تغییرات به آزمون سراسری امسال نخواهد رسید و احتمالا در کنکور سراسری 1402 اعمال خواهد شد. با اجرای این مصوبات در سال های آینده این سوال به میان میاید که آیا می توان به حذف کنکور سراسری فکر کرد؟

✔️نحوه برگزاری کنکور 1402 به چه صورت است؟

✔️ در رابطه با تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور 1401 بیشتر بخوانید

تغییرات کنکور 1401 به چه صورت خواهد بود؟

با برگزاری کنکور در سال 1401 می توان گفت این دومین کنکوری است که برای دو گروه نظام قدیم و نظام جدی د به صورت مشترک برگزار می شود. نکور د ر سال 1401 تا به امروز که اطلاعیه رسمی از سوی سازمان سنجش مبنی بر تغییر برگزاری شیوه کنکور سراسری به میان نیامده است، مانند سال 1400 برگزار خواهد شد

تاریخ برگزاری کنکور 1401 به چه صورت خواهد بود؟

تاریخ برگزاری کنکور همانند سال های گذشته می باشد (البته لازم به ذکر است این تایخ برای برگزاری کنکور سراسری 99 به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاد). برای ثبت نام اولیه در سازمان سنجش برای شرکت در کنکور سراسری در پنج گروه آزمایشی باید آخر بهمن ماه مصادف با تاریخ دقیق اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت نام کنید. مدارک لازم بری ثبت نام در کنکور سراسری شامل مدرک دیپلم آموزشی نظام جدید، یا اگر در سیستم نظام قدیم تحصیل کرده اید مدرک دیپلم به همراه مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی یا یا مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم (توجه داشته باشید بسته به شرایط تحصیلی شما ارائه یکی از مدارک ذکر شده در هنگام نج ثبت نام اولیه کافی است). تاریخ برگزاری آزمون سراسری در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان نگلیسی در تیرماه 1401 خواهد بود.

برگزاری کنکور در کرونا

تاثیر معدل در کنکور 1401 چگونه است؟

تاثیر شرط معدلی در کنکور در سیستم نظام آموزشی جدید 6-3-3 به صورت 30 درصد خواهد بود. تاثیر معدل برای دانش آموزان نظام قدیم نیز 30 درصد خواهد بود اما نحوه اعمال آن متفاوت است. در سیستم نظام جدید 30 درصد شامل مدرک دیپلم پایه دورازدهم و به صورت اعمال تاثیر مثبت در کنکور خواهد بود. در سیستم نظام قدیم این 30 درصد تاثی مثبت شامل 25 درصد مدرک دیپلم و 5 درصد مدرک پیش دانشگاهی اعال خواهد شد.

نتایج کنکور 1401 به چه صورت اعلام می شود؟

4 الی 5 هفته بعد از برگزاری کنکور سراسری، نتایج اولیه آن منتشر می شود. با استفاده از آنالیز این کارنامه که در آن رتبه و تراز کشوری و همچنین رتبه در سهمیه ما ذکر شده می توانید به انتخاب رشته بپردازید. بعد از انتخاب رشته کنکور سراسری در قبل از مهر ماه نتایج نهایی کنکور سراسری منتشر می شود. این نتایج حاکی از آن است که آیا شما می توانید در رشته های انتخابی خود در دانشگاه مورد نظر که در پروسه انتخاب رشته به آن پرداختید تحصیل کنید یا خیر.

نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 کی منتشر می شود؟

بعد از برگزاری کنکور 1400 حال نوبت به اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 رسیده است. هر ساله نتایج این کنکور چندین هفته پس از برگزاری کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. پس از آن نوبت به انتخاب رشته که آرین مرحله موفقیت برای شرکنت در دانشگاه مورد نظر است می رسد. یا استفاده از دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری می توانید به انتخاب رشته در دوره های روزانه، فرهنگیان، گزینش رشته های بومی و دارای شرایط خاص، نوبت دوم ، پردیس خودگردان، نبمه متمرکز و… بپردازید اما انتخاب رشته در دانشگاه آزاد داوطلب مذکور باید دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی را مطالعه و به انتخاب رشته بپردازد. شرایط شرکت در دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور چگونه است؟ در هنگام ثبت نام کنکور اگر گزینه علاقه من به شرکت در دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی می باشم را باید فعا کنید . در غیر اینصورت می توانید در زمان انتخاب رشته سریال آن را از سایت سازمان سنجش خریداری کرده و در این دانشگاه ها به تحصیل بپردازید.

برنامه ریزی برای کنکور 1401

اگر متقاضی شرکت در کنکور 1401 هستید باید خود را به طور کامل برای آن آماده کنید تا به موفقیت در کنکور سراسری برسید. معمولا تابستان زمان مناسبی برای برنامه ریزی و موفقیت در کنکور سراسری است. البته نباید از تاثیر معدل در کنکور نیز غافل شد. بنابراین در این زمان خود را برای رویایی با انواع چالش ها آماده کنید. ما به شما می گوییم که چطور برنامه ریزی کنید.

✔️ آموزش برنامه ریزی رایگان برای کنکور 1401

پانوشت: آخرین اخبار برگزاری کنکور 1401 , ثبت نام در کنکور سراسری 1401, نتایج اولیه کنکور 1400 , تاثیر معدل در کنکور 1401 , تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور , انتخاب رشته رایگان کنکور تجربی

 

برچسب ها


شیوه برگزاری کنکور 1402

تاریخ برگزاری کنکور 1402

نحوه برگزاری کنکور 1402