فاروس logo

نتایج نهایی کنکور 1401

نتایج نهایی کنکور 1401

نتایج نهایی کنکور 1401

نتایج نهایی کنکور 1401

 

نتایج نهایی کنکور 1400 در زمان اعلام شده در سایت سازمان سنجش قابل دسترسی خواهد بود. پس از برگزاری کنکور سراسری همه داوطلبان منتظر و گاهی نگران اعلام نتیج هستند. در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش و پس از ورود به سایت با وارد کردن اطلاعات خود می توانید نتیجه را ببینید. پس از آمدن نتیجه اولیه کنکور سراسری در صورت داشتن رتبه مناسب شما مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های مختلف خواهید شد. در این زمان شما با دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری قادر به انتخاب رشته خواهید بود. حدود چند هفته پس از فرآیند انتخاب رشته، کارنامه نهایی داوطلبان منتشر خواهد شد. داوطلبان برای دریافت نتایج نهایی کنکور نیز باید به همان سایت سازمان سنجش مراجعه و نتیجه مربوطه را مشاهده نمایند.

 

اعلام نتایج کنکور سراسری 1401

 

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400 در دو نوبت کارنامه اولیه و نتیجه نهایی صورت می گیرد. کارنامه اولیه کنکور شامل مواردی مانند رتبه قبولی، رتبه کشوری، تراز، درصد دروس و ... می باشد. داوطلبانی که رتبه و تراز مناسب را در کنکور سراسری کسب کنند، می توانند در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. طبق آمار سازمان سنجش کشور تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در آزمون سراسری ۱۴۰۰ ثبت نام کرده اند.در هفته آخر شهریور  نتایج انتخاب رشته داوطلبان منتشر می شود. با اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۰ ، محل قبولی داوطلبان مشخص می شود. پذیرفته شدگان باید در زمان مشخص نسبت به تهیه مدارک برای ثبت نام در دانشگاهی که قبول شده اند اقدام نمایند.

  


 

مراحل اعلام نتایج کنکور سراسری

 

مراحل اعلام نتایج کنکور سراسری همانطور که گفته شد در دو مرحله انجام می شود. که مرحله اول نتیجه اولیه کنکور 1401 است. در این مرحله یک کارنامه اولیه برای هر داوطلب صادر می گردد.تمامی تراز ها و درصد های گرفته شده توسط داوطلب در این کارنامه ذکر شده است. در مرحله بعدی هم رشته و دانشگاه قبولی داوطلب اعلام می شود. در بازه زمانی این دو مرحله فرایند انتخاب رشته انجام می شود. دقت کنید که انتخاب رشته درست و اصولی امری بسیار مهم است. در بعضی موارد می توان گفت حتی از فرایند کنکور نیز مهم تر است. پس به هیچ عنوان انتخاب رشته را نادیده نگیرید. توصیه فاروس طاها به شما دوستان این است که حتی اگر قصد دارید در سال آینده در کنکور شرکت کنید و قصد رفتن به دانشگاه در این سال را ندارید باز هم انتخاب رشته را به صورت درست انجام دهید. انتخاب رشته ی مناسب به کمک مشاوری خبره می تواند سرنوشت خوبی را برای شما عزیزان رقم بزند.

 

 

 

مراحل مشاهده جواب نهایی کنکور سراسری

 

اگر می خواهید مراحل مشاهده جواب نهایی کنکور سراسری را بدانید حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

خب در قسمت اول شما باید به سایت سازمان سنجش http://www.sanjesh.org مراجعه کنید. پس از ورود به سایت از منوی سمت راست قسمت سراسری را کلیک کنید. سپس به لینک کارنامه نهایی آزمون سراسری 1400 بروید. در نهایت با وارد کردن شماره داوطلبی و دیگر اطلاعات می توانید نتیجه نهایی خود را در کنکور سراسری 1400 ببینید. هم چنین رشته و دانشگاه قبولی خود را مشاهده نمایید. در این میان یک سری داوطلبین هستند که در کارنامه خود نتیجه مردود را مشاهده می کنند. این افراد یا باید سال بعد در کنکور شرکت کنند و یا باید ادامه تحصیلات خود را بدون کنکور انجام دهند. اگر جز این دسته از افراد بودید با مشاوران با در ارتباط باشید. با کارشناسان مابهترین تصمیم را بگیرید. توصیه ای مهم برای داوطبان سال آینده داریم آن هم این که برای آن که در انتخاب رشته خود مردود نشوید حتما این امر مهم را به یک متخصص بدهید. فقط استفاده از تجربه آشنایان و دوستان در این مورد کافی نمی باشد و نظر کارشناس حتما لازم است.

 

 

  


 

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور 1401

 

اعلام نتایج نهایی کنکور 1400 که شامل سه آزمون مهم کنکور سراسری، کارشناسی ارشد، و دکترامی باشند، تعیین شده است. کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از صبح روز چهارشنبه ۹ تیر با برگزاری آزمون داوطلبان گروه هنر آغاز شروع شد. این آزمون به مدت چهار روز و با شرکت داوطلبان سایر گروه ها ادامه یافت. بر این اساس کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه برگزار گردید. هم چنین کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه ۱۱ تیرماه و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار شد. اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور ۱۴۰۰ هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد. بر اساس این نتایج، تعداد یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب در دانشگاه‌ها سراسر کشور پذیرش می شوند.

 

انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

 

در انتخاب رشته کنکور 1400، داوطلبان مجاز به انتخاب 150 رشته محل از میان رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور می باشند. به دلیل حساسیت این مرحله، نحوه چینش اولویت های افراد امری مهم تلقی می شود. زیرا وجود اشتباه در فرم انتخاب رشته ممکن است شانس ورود فرد به رشته مورد علاقه اش را از وی سلب نماید. بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400، طی دو روز متوالی دفترچه انتخاب رشته همه گروه های آزمایشی روی سایت سنجش قرار گرفت.

 

داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته کنکور 1400 خواهند بود که شرایط گفته شده برای انجام آن را داشته باشند.

 

نتایج نهایی کنکور 1400 را ببینید و سپس مراحلی که گفته می شود را اجرا کنید.در این قسمت مهم ترین شرایط انتخاب رشته کنکور سراسری شامل موارد زیر می شود:

 

 

 

قبولی تضمینی در رشته داروسازی

 

دانش آموزان تجربی اگر شما هم به دنبال قبولی تضمینی در رشته داروسازی هستید با ما همراه باشید. رشته داروسازی از رشته های محبوب و مورد علاقه بچه های تجربی می باشد. اگر قصد قبول شدن در این رشته را دارید باید حتما از همان اول راه با مشاوره های منظم و برنامه های کاربردی پیش بروید. فاروس طاها همراه شماست. با ما به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانید. قبولی تضمینی در رشته داروسازی را می توانید با ما تجربه کنید. برای رسیدن بله رشته داروسازی در کنار علاقه باید تلاشی بی وقفه داشت. با داشتن برنامه ای عالی و متناسب با شرایط و ویژگی های خود این مسیر را میسر سازید. نتایج درخشان مجموعه ما می تواند به انتخاب شما برای داشتن مشاوری متخصص کمک کند.

برچسب ها