فاروس logo

لیست رشته های بدون کنکور 1400

لیست رشته های بدون کنکور 1400

لیست رشته های بدون کنکور 1400

لیست رشته های بدون کنکور 1400

  

درباره رشته های بدون کنکور 1400 چه می دانید؟ علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دوره روزانه و نوبت دوم دانشگاه سراسری. همچنین، دانشگاه های پردیس خودگردان، پیام نور و غیرانتفاعی در سال 1400 تا پایان مهلت مقرر فرصت دارند. نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند. هر داوطلب موظف است لیست رشته محل های ارائه شده در دفترچه ثبت نام را قبل از ثبت نام بررسی نماید. در این مقاله فاروس طاها به بررسی موضوع رشته های بدون کنکور 1400 می پردازیم. و اطلاعات مفیدی در این باره در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

  

لیست رشته های بدون کنکور روزانه دانشگاه سراسری 1400

  

یکی از مواردی که رشته های دوره روزانه را در لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری متمایز می کند. تحصیل رایگان است . تحصیل در رشته های دوره روزانه در همه گروه های آزمایشی رایگان بوده و پذیرفته شدگان در این دوره آموزشی چه به صورت بدون کنکور و چه به صورت با کنکور. نیاز به پرداخت شهریه ندارند. لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری 1400 مهر و بهمن همزمان با آغاز زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری منتشر می شود.

  

لیست رشته های بدون کنکور نوبت دوم دانشگاه سراسری 1400

  

تحصیل در دوره نوبت دوم به لحاظ کیفیت آموزش، محیط آموزشی و اساتید، چارت واحدهای درسی هر رشته تحصیلی، نحوه ارزیابی دانشجو، آیین نامه‌های اصلی، تسهیلات، وام دانشجویی. و اینکه زیر نظر وزارت علوم تعریف شده است، مورد توجه و استقبال داوطلبان قرار گرفت. یکی از تفاوت های این دوره با دوره روزانه میزان شهریه اندک است. برای آگاهی بیش تر در این زمینه از طریق شماره زیر با ما تماس حاصل فرمایید.

  

شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎

  

لیست رشته های بدون کنکور پیام نور دانشگاه سراسری 1400

  

از جمله مزیت های تحصیل در دانشگاه پیام نور به عدم ضرورت حضور در کلاس و میزان شهریه مناسب. تنوع در رشته های بدون کنکور، مناسب برای دسترسی محلی و ظرفیت پذیرش مناسب می توان اشاره کرد. که در نظر گفتن هر کدام از این موارد مسیر ادامه تحصیل را برای علاقه مندان ورود به دانشگاه هموار می کند.

  

 

  

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400

  

به دلیل کثرت رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری، فقط تعدادی از آنها را در جداول فوق، ذکر کرده ایم. به همین منظور شما می توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت نام نیمسال تحصیلی مهر ماه و یا بهمن ماه به لیست کامل این رشته ها و نیز دانشگاه های ارائه دهنده آن ها دسترسی یابید. این دفترچه به طور همزمان با شروع مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400 منتشر شده. و بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

  

  

رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد تجربی

  

رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد تجربی شامل رشته های شیمی کاربردی، زیست شناسی جانوری، دامپزشکی، میکروبیولوژی و … می شود. پس اگر می خواهید بدون آزمون ادامه تحصیل دهید، باید دامنه رشته های آن ها را هم بدانید که حتما مورد علاقه ی شما باشد. چون اگر رشته ای که اقدام به تحصیل در آن را می کنید دوست نداشته باشید حتما بعدا پشیمان می شوید. و زمان زیادی از زندگی شما تلف خواهد شد. می توان گفت که پرستاری و رشته های پیراپزشکی از بهترین رشته های بدون آزمون تجربی هستند. در مقطع کاردانی ناپیوسته نیز دامپزشکی می توانید گزینه خوبی برای شما باشد. دقت کنید که اگر نظام قدیم هستید. حتما مدرک چهار ساله دیپلم و اگر نظام جدید می باشید، دیپلم نظام جدید به همراه مدرک پیش دانشگاهی را باید داشته باشید.

  

شرایط ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 1400

  

داوطلبان رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه های آزاد جهت پذیرش باید دارای شرایطی باشند. که این موارد در هر یک از مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته متفاوت است. این شرایط برای هر کدام از این مقاطع عبارت است از:

  

  

طرح قبولی تضمینی کنکور پزشکی فاروس طاها

  

موسسه فاروس طاها >>> با سال ها تجربه در زمینه قبولی کنکور تجربی برنامه ریزی اصولی خود را با پشتوانه سال ها تجربه به پایان رسانده است. این برنامه عبارت است از: برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه بهترین و معتبرترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع جهت قبولی تضمینی در کنکور تجربی. به علاوه، برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور در کمتر از یک سال است.

 

موفقیت تضمینی در کنکور تجربی >>> هدیه ای است از طرف ما به دوستان پرتلاشی که هدف شان را ارزشمند تلقی می کنند. همچنین، این طرح تضمینی موسسه فاروس طاها، با هدف کسب رتبه برتر در رشته های محبوب تجربی از جمله: پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شکل گرفته است. با انتخاب گام های درست برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع کمک آموزشی دیگر بی نیاز می شوید. به علاوه، می توانید با آزمون های آزمایشی مرحله به مرحله فاروس طاها سطح خود را در پایان هر گام بسنجید. همچنین، رتبه خود را ببینید. بنابراین، جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه تنها کافی است، مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال کنید.

  

  

  

سوالات متداول

  


✔️ رشته های بدون کنکور در کدام دانشگاه های سراسری ارائه می شوند؟


همان طور که در این مقاله اشاره شد. در دوره های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور ارائه می شود.


✔️ رشته های بدون کنکور دانشگاه ها از چه طریقی منتشر می شود؟


لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.


✔️ آیا تمامی رشته های بدون کنکور در تمامی دانشگاه ها ارائه می شود؟


خیر. لیست رشته ها و دانشگاه های ارائه دهنده هر رشته متفاوت بوده است.


✔️ چه میزان از ظرفیت دانشگاه های سراسری به رشته های بدون آزمون اختصاص یافته است؟


85  درصد از ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری به صورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی تکمیل می شود.

  

برچسب ها