فاروس logo

شانس قبولی در کنکور تجربی

شانس قبولی در کنکور تجربی

شانس قبولی در کنکور تجربی

شانس قبولی در کنکور تجربی

 

شانس قبولی در کنکور تجربی بسته به علاقه و تلاش هر فرد متفاوت است. اما قصد داریم راهکارهایی را برای موفقیت در این رشته به شما بگوییم که شانس شما را برای قولی بیشتر کند. حتما می دانید که در هر کاری استفاده از تجربیات افراد موفق به میزان زیادی شما را در رسیدن به هدف کمک کرده و راه نسبتا تضمین شده ای را در اختیار شما می گذارد. تا با آرامش خیال بیشتر به درس های خود و مسیر خود تمرکز کنید. قبولی در کنکور پزشکی از دغدغه های پیش رو برای دانش آموزان تجربی بوده است. به دلیل بازار کار نسبتا خوب رشته های تاپ شاخه تجربی هر ساله شرکت کنندگان زیادی دارد. افراد زیادی نیز از رشته های دیگر به این مسیر متمایل شده و قصد امتحان شانس خود را در این رشته دارند.

 

شانس قبولی امسال در کنکور

 

شانس قبولی امسال در کنکور برای کسانی بود که در نحوه درس خواندن خود نظم داشتند. با اهمیت به تغذیه و ورزش خود با انگیزه و روحیه بالا تلاش می کردند. موفقیت اتفاقی نیست. اگر با هر فردی که در هر زمینه ای به موفقیت نسبی رسیده اس ، صحبت کنید ، حتما از تلاش های بی وقفه و شبانه روزی و چشم پوشی از اکثر تفریحات اضافه خود می گویند . در واقع هدف ما این نیست که بگوییم برای قبولی در کنکور تجربی امسال چشم به روی تفریحات خود ببندید. فقط اندکی از میزان آن کم کنید و تا زمانی که برنامه درسی که برای خود نوشته اید را تمام نکرده اید، به سمت تفریحات نروید . البته برنامه تان منطقی باشد. نه به این صورت که جا برای تفریح نباشد و بعد از یکی دو ماه دچار افسردگی شوید و کامل کنکور را کنار بگذارید.

 

 

شانس در کنکور

 

شانس در کنکور چقدر موثر است؟ در آزمون سراسری رقابت برای تمام داوطلبان کشور یکسان است. اما نتایج چندسال اخیر نشان می‌دهد که دانش‌آموزان شهرستانی نسبت به تهرانی‌ها رتبه‌های بهتری را کسب می‌کنند. بعنوان مثال در کنکور امسال روی سکوی برترین‌ها ۲۴ داوطلب شهرستانی و ۱۱ داوطلب تهرانی نشستند. همچنان که در کنکور ۹۸ نیز رتبه‌های تک رقمی به ۱۹ تهرانی و ۲۲ شهرستانی رسید. البته شاید این مقایسه درستی نباشد که تعداد رتبه برتر‌های ۳۰ استان را با یک استان مد نظر قرار دهیم. اما طبیعی است که توقع از داوطلبان تهرانی با توجه به سهولت در دسترسی به امکانات بالاتر است.

 

 

آیا شانس افراد برای قبول شدن در کنکور با هم فرق دارد؟

ببینید دوستان در کنکور واقعا شانس معنا ندارد. هر چقدر بیشتر تلاش کنید نتیجه ی بهتری خواهید گرفت. پس دنبال شانس نباشید و فقط و فقط تلاش کنید.

اگر معدل نهایی کمی داشته باشیم، شانس کمتری در کنکور خواهیم داشت؟

برای قبولی در کنکور معدل کتبی نهایی یک سهمی دارد، خود آزمون کنکور هم سهمی جدا دارد. اگر به هر دلیلی معدل خوبی ندارید با افزایش ساعت مطالعاتی رتبه خوبی در کنکور بگیرید و کم کاری خود را جبران کنید. با فاروس طاها با هر وضعیت درسی که باشید حتما در پزشکی قبول خواهید شد.

برچسب ها