فاروس logo

دروس رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی

دروس رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی

دروس رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی

دروس رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی

  

درباره دروس رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی چه می دانید؟ دروس رشته فیزیوتراپی مجموعا متشکل از دروس عمومی، پایه، اختصاصی و کارآموزی در عرصه می باشد. که دانشجویان باید در مدت زمان 8 نیمسال تحصیلی یا 4 سال، تمام این دروس را بگذرانند. تا مدرک فارغ التحصیلی به آن ها اعطا گردد. تعداد کل واحد های درسی رشته فیزیوتراپی 130 واحد می باشد. که 24 واحد آن مختص به دروس عمومی. 41 واحد دروس پایه. 43 واحد دروس تخصصی و 24 واحد نیز دروس کارآموزی در عرصه می باشد. که دانشجویان برای آشنا شدن با بخش های بیمارستانی و تجهیزات آنها این دروس را به صورت عملی و در بیمارستان ها و مراکز درمانی می گذرانند. در ادامه این مقاله فاروس طاها با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی درباره این رشته بدست آورید.

  

معرفی کارشناسی رشته فیزیوتراپی

  

رشته فیزیوتراپی یکی از رشته های توانبخشی است. توانبخشی مجموعه اقداماتی است که برای فرد بیمار یا معلول انجام می شود. تا او بتواند از ابعاد مختلف جسمی، روحی و اجتماعی استقلال نسبی خود را به دست آورده و زندگیش را به حد طبیعی نزدیک کند.

 

یک متخصص فیزیوتراپی به دنبال کاهش علائم و عوارض بیماری هاست. البته نه با کمک دارو یا مواد شیمیایی بلکه با کمک یکسری وسایل و ابزارهای تخصصی الکتریکی و مکانیکی و نیز حرکات ورزشی و درمانی خاص. نقش متخصصین رشته فیزیوتراپی در پیشگیری از بیماری ها نیز بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال، نحوه صحیح نشستن و برخاستن و جابجایی اجسام سنگین را یک متخصص فیزیوتراپی به خوبی می داند. و آموزش می دهد. بدین لحاظ اغراق نیست اگر متخصصین این رشته را یاور مهربان بیمارانی بدانیم که با معلولیت یا محدودیت جسمی و حرکتی دست و پنجه نرم می کنند. همچنین، کلمه فیزیوتراپی از دو قسمت تشکیل شده است که به معنی عوامل فیزیکی و درمان است. که در واقع، فیزیوتراپی همان طب فیزیکی است که برخلاف خیلی از رشته های دیگر با مواد شیمیایی و داروها کار ندارند. و با استفاده از عوامل مکانیکی و فیزیکی بیماران را درمان می‌کنند. برای توانبخشی به بیماران نقش بسیار تاثیرگذاری را در جامعه ایفا می کنند. و می توانند از ناتوان شدن افراد در تصادفات و حوادث جلوگیری کنند.

   


  

نکته

  

فیزیوتراپی >>> یکی از شاخه های پزشکی است که برای توان بخشیدن به بیماران از عواملی مثل گرما، سرما، الکتریسیته و ورزش و نور استفاده می‌کنند. بعضی از حوادث باعث می شوند که اندام حرکتی انسان ناتوان شوند و از کار بیفتند. و برای بهبودی این شرایط فیزیوتراپیست ها وارد عمل می‌شوند. همچنین، با استفاده از ابزار مورد نیاز به بیماران خدمت رسانی می کنند و باعث افزایش قابلیت های فرد از نظر جسمی و روحی می شوند. لازمه انجام این کار داشتن صبر و حوصله و علاقه به این رشته و احساس مسئولیت پذیری نسبت به بیماران است.

  

  

مقاطع‌ تحصیلی‌ و گرایش‌های‌ رشته‌ فیزیوتراپی‌

  

این رشته نیز دارای‌ سه‌ مقطع‌ تحصیلی‌ کارشناسی‌ پیوسته‌، کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ و دکتری‌ است‌. در مقطع‌ کارشناسی‌ گرایشی وجود ندارد. مدت‌ تحصیل‌ در دوره‌ کارشناسی‌ 4 سال‌ و در دوره‌ کارشناسی‌ ارشد 2 سال‌ است. فارغ‌ التحصیلان‌ این‌ رشته‌ می‌توانند در رشته‌هایی‌ مانند فیزیوتراپی‌، علوم‌ تشریح‌، آناتومی‌، فیزیولوژی‌ و ... ادامه‌ تحصیل‌ دهند.

  

بازار کار فارغ‌ التحصیلان‌ رشته‌ فیزیوتراپی

  

افرادی که در رشته فیزیوتراپی فارغ التحصیل می شوند می توانند در بیمارستان ها، سازمان بهزیستی، هلال احمر و سازمان‌های مربوطه مشغول به کار و فعالیت شوند. فارغ التحصیلان در بخش خصوصی هم می‌توانند فعالیت کنند. یا اینکه خودشان این مراکز را تاسیس کنند. شرط مهم موفقیت و تحصیل در این رشته علاقه مندی است. زیرا این رشته ارتباط تنگاتنگی با بیماران و معلولان دارد و فرد باید دارای صبر و حوصله و علاقه به این کار باشد.

  

  

دروس مقطع کارشناسی فیزیوتراپی

   


  

در مقطع کارشناسی فیزیوتراپی افراد باید چهار سال در دانشگاه تحصیل کنند و دروس را به صورت عملی و نظری و کارآموزی بگذرانند. همچنین، در ترم آخر برای فارغ التحصیلی دانشجویان باید یک مطلب را به صورت تحقیق در اختیار اساتید قرار دهد. که این تحقیق با عنوان رساله او برای گرفتن مدرک به حساب می آید.

  

   


  

دروس عمومی کارشناسی فیزیوتراپی

  

    


  

دروس تخصصی کارشناسی فیزیوتراپی

  

  

درآمد و بازار کار رشته فیزیوتراپی

  

از میزان درآمد فیزیوتراپیست ها اطلاعات دقیقی در دست نیست. زیرا این افراد با توجه به اینکه در کدام محل کار می کنند و چه مقدار تخصص و تعهد در رشته خود دارند. و همچنین، با توجه به سطح تحصیلات و سابقه شغلی می‌تواند درآمد های مختلفی را کسب کند. اما به صورت کلی، می‌توان گفت که آینده شغلی و بازار کار این رشته مناسب است. و در صورتی که دانش فرد به روز باشد. می تواند به استخدام در بسیاری از مراکز بیمارستان ها امیدوار باشد.

  

  

شرایط تأسیس مؤسسات فیزیوتراپی

  

  

☎️شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎️

  

  

طرح قبولی تضمینی کنکور فیزیوتراپی فاروس طاها

  

موسسه فاروس طاها >>> با سال ها تجربه در زمینه قبولی کنکور تجربی برنامه ریزی اصولی خود را با پشتوانه سال ها تجربه به پایان رسانده است. این برنامه عبارت است از: برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه بهترین و معتبرترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع جهت قبولی تضمینی در کنکور تجربی. به علاوه، برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور در کمتر از یک سال است.

 

موفقیت تضمینی در کنکور تجربی >>> هدیه ای است از طرف ما به دوستان پرتلاشی که هدف شان را ارزشمند تلقی می کنند. همچنین، این طرح قبولی تضمینی موسسه فاروس طاها، با هدف کسب رتبه برتر در رشته های محبوب تجربی از جمله: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و فیزیوتراپی شکل گرفته است. با انتخاب گام های درست برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع کمک آموزشی دیگر بی نیاز می شوید. به علاوه، می توانید با آزمون های آزمایشی مرحله به مرحله فاروس طاها سطح خود را در پایان هر گام بسنجید. همچنین، رتبه خود را ببینید. بنابراین، جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه تنها کافی است، مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال کنید.

  

سوالات متداول

  


آیا طرح های تضمینی فاورس طاها شامل رشته فیزیوتراپی نیز می شود؟


بله. شما در هر رشته ای که دوست داشته باشید می توانید با این طرح ها قبول شوید. ضمن این که تمامی خدمات آموزشی را با بهترین کیفیت به شما ارائه خواهیم داد. فاروس طاها رمز موفقیت شماست.

بررسی رتبه و کارنامه قبولی فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها راه تخمین محل قبولی می باشد؟


خیر. نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری فاروس طاها نیز ابزاری مناسب برای تخمین رشته محل قبولی داوطلب می باشد.

  

برچسب ها