فاروس logo

رشته های دارای مصاحبه کنکور کارشناسی ارشد/ اطلاع از شرایط خاص رشته ها

رشته های دارای مصاحبه کنکور کارشناسی ارشد/ اطلاع از شرایط خاص رشته ها

رشته های دارای مصاحبه کنکور کارشناسی ارشد/ اطلاع از شرایط خاص رشته ها

رشته های دارای مصاحبه کنکور کارشناسی ارشد/ اطلاع از شرایط خاص رشته ها

  

درباره مصاحبه کنکور ارشد چه می دانید؟ پس از کنکور کارشناسی ارشد و اعلام نتایج اولیه آن. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته ارشد شده اند، باید کد رشته محل های مورد نیاز خود را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب کنند. در دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد، کد رشته هایی با عنوان رشته های دارای شرایط خاص درج شده است. برای این رشته ها باید علاوه بر قبولی در کنکور کارشناسی ارشد، برای قبولی در مرحله بعدی که شامل مصاحبه، معاینه و یا آزمون عملی می شود نیز خود را آماده کنید. در ادامه این مقاله فاروس طاها بیش تر در این باره توضیح خواهیم داد. پس تا پایان همراه ما باشید.

  

  

مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص ارشد

 

متقاضیان شرکت در رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد پس از درج کد رشته ها در فرم اینترنتی. باید منتظر اعلام زمان مصاحبه، معاینه و آزمون عملی از سوی دانشگاه ها باشند. تا با طی کردن این مراحل به صورت چند برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت شوند. زمان دعوت به مصاحبه در 23 شهریور در سایت هر دانشگاه اعلام می شود.

 

رشته های دارای شرایط خاص >>> آن دسته از کد رشته محل ها هستند که برای پذیرش در آنها احتیاج به انجام مصاحبه، معاینه و آزمون های عملی در دانشگاه مورد نظر است. بنابراین، داوطلبان علاقه مند به انتخاب رشته های خاص باید از زمان دعوت به مصاحبه آگاه شوند. سپس با حضور در مراکز مورد نظر فرآیند پذیرش را پشت سر بگذارند. به همین جهت، در ادامه این مقاله به توضیح زمان دعوت به مصاحبه پرداخته می شود. همچنین، لیست دانشگاه های دارای رشته های شرایط خاص ارشد را نیز خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم.

  

  

زمان مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص ارشد

 

بعد از انتخاب رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد که حداکثر در دو کد رشته محل امکان پذیر است. اسامی داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. سپس مدتی بعد از آن، زمان دعوت به مصاحبه، معاینه و آزمون های عملی دانشگاه ها اعلام می شود. داوطلبان در مهلت مقرر به دانشگاه مورد نظر رفته و مراحل گزینش خود را به اتمام می رسانند.

   


  

سال پیش به علت شیوع بیماری کرونا زمان مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص در اواخر شهریور ماه اتفاق افتاد. امسال نیز با برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در مرداد ماه، شاهد دعوت به مصاحبه کنکور ارشد از 23 شهریور ماه هستیم.

  

اسامی و لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص

  

 

  

در زیر می توانید اسامی و لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص را مشاهده کنید:

 

  

مدارک لازم مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص ارشد    

 

پس از اینکه اطلاعیه منتشر شده را به دقت مطالعه کردید. باید مدارک مورد نیاز خود را جهت شرکت در مصاحبه، معاینه و آزمون عملی آماده کنید. مدارک مورد نیاز در روز مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص ارشد عبارت است از:

 

  

رشته های نیمه متمرکز

  

 

  

در حال کلی، پذیرش دانشجو صرفا بر اساس نمرات کنکور سراسری، سوابق تحصیلی داوطلب و سهمیه کنکور او می باشد. اما پذیرش در برخی رشته ها تحت شرایط خاص صورت می گیرد. که به آن نیمه متمرکز یا متمرکز با شرایط خاص گفته می شود. در این روش، داوطلبان پس از کسب حد نصاب علمی در آزمون کتبی، به مصاحبه دعوت می شوند. سپس طی مراحل این مصاحبه مورد معاینه قرار می گیرند. پس از آن در صورت لزوم، در یک آزمون علمی جداگانه نیز شرکت می کنند. که جزئیات آن در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ذکر می شود.

 

همچنین، برای رشته هایی که دارای آزمون عملی می باشند. دعوت به مصاحبه ممکن است قبل از انجام انتخاب رشته و یا پس از آن صورت بگیرد. دانشجو پس از طی تمامی این مراحل و کسب امتیازات لازم در نهایت پذیرش خواهد شد.

  

  

لیست رشته های نیمه متمرکز

   


  

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

 

   


  

دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران

 

   


  

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی – تهران

 

   


  

رشته فوریت های پزشکی (کاردانی)

 

   


  

رشته بهداشت عمومی – بهداشت خانواده (کاردانی)

 

   


  

رشته بهداشت عمومی – مبارزه با بیماری ها (کاردانی)

 

   


  

علوم ورزشی

 

  

در این مقاله فاروس طاها تلاش کردیم اطلاعات جامع و مفیدی درباره رشته ها و دانشگاه های دارای شرایط خاص بپردازیم. همچنین، درباره مصاحبه کنکور ارشد این رشته ها صبحت کردیم. و معنای رشته های نیمه متمرکز و دانشگاه های شامل آن را خدمت شما عزیزان شرح دادیم. با این وجود، جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه می توانید از طریق شماره زیر با ما تماس حاصل فرمایید.

  

شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎

  

  

  

سوالات متداول

  


✔️ اسامی متقاضیان رشته های دارای شرایط خاص ارشد چگونه اعلام می شود؟


همان طور که در این مقاله توضیح داده شد. اسامی متقاضیان رشته های شرایط خاص کارشناسی ارشد به صورت چند برابر ظرفیت و از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود.


✔️ دعوت به مصاحبه رشته های شرایط خاص ارشد در چه زمانی برگزار می شود؟


احتمالا تاریخ دعوت به مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص ارشد در اواخر شهریور ماه می باشد.


✔️ چگونه می توان از شرکت در چند برابر ظرفیت رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد انصراف داد؟


داوطلبان با عدم حضور در دانشگاه مورد نظر در زمان مصاحبه ارشد، می توانند از شرکت در رشته های دارای شرایط خاص انصراف دهند.


✔️ کدام یک از دانشگاه ها دارای شرایط خاص برای پذیرش می باشند؟


از جمله دانشگاه هایی که دارای شرایط خاص برای پذیرش هستند: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، دانشگاه علوم قضایی و ... .

برچسب ها