فاروس logo

رشته روانشناسی از تجربی یا انسانی؟

رشته روانشناسی از تجربی یا انسانی؟

رشته روانشناسی از تجربی یا انسانی؟

رشته روانشناسی از تجربی یا انسانی؟

 

رشته روانشناسی از تجربی یا انسانی؟ رشته ی تجربی از جمله رشته های پرطرفدار هم برای بچه های تجربی و هم برای انسانی هاست. که در چند سال اخیر توانسته است بازار کار خوبی نیز داشته باشد. اما برای دوستانی که از پایه نهم و برای ورود به پایه دهم قصد انتخاب رشته را دارند و علاقه مند به این رشته هستند کدام مناسب تر است؟ تجربی یا انسانی؟ بچه ها توجه کنید که رشته ی تجربی هم داوطلبان بیشتری دارد و هم دروس آن سخت ترند. اگر علاقه ی شما به رشته های پزشکی است بحث جداگانه ای دارد. اما برای رشته ی روانشناسی شما می توانید به انسانی هم فکر کنید. اما شرط اولیه انتخاب هر دو علاقه ی شما دوست عزیز است. پس ابتدا به اندازه ی کاقی تحقیق کنید و علایق خود را بسنجید سپس تصمیم بگیرید.

 

 

درصد قبولی روانشناسی از تجربی

 

درصد قبولی روانشناسی از تجربی چقدر است؟ این رشته در حال حاضر و با توجه به نیاز محسوس به آن در کشور نیز رقابت سختی را برای داوطلبین ایجاد کرده است. آخرین رتبه ی قبولی در این رشته از تجربی برای دانشگاه تهران در منطقه 1، 2620 و در منطقه دو، 3802 بود. در کل اگر در کنکور تجربی شرکت کنید برای موفق شدن و تحصیل در دانشگاه های دولتی باید رتبه های خوبی را بیاورید. افراد دارای مدرک روانشناسی می‌توانند با اخذ مجوز از سازمان‌های مربوطه اقدام به تاسیس و راه اندازی مراکز نگهداری از سالمندان و کم‌توانان و یا مهد کودک نمایند. اگر می خواهید برنامه ریزی کنید و بدانید که رشته روانشناسی از تجربی یا انسانی کدامیک بهتر است می توانید با مشاورین فاروس طاها در ارتباط باشید. در نتیجه بهترین تصمیم را بگیرید. جهت کسب اطلاعات با شماره ی 09120981385 تماس بگیرید.

 

 

روانپزشکی از رشته انسانی

 

می خواهیم کمی در رابطه با روانپزشکی از رشته انسانی توضیح دهیم. از آنجایی که روان‌شناسی از هر سه رشته دبیرستان پذیرش دارد، رقابت برای دانش آموزان انسانی دشوارتر است. گرچه نمی‌توان به طور قطعی رتبه تعیین کرد. این موضوع به متغیرهایی مثل ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها، تعداد داوطلبان کنکور، انتخاب این رشته توسط داوطلبان و.... بستگی دارد. اما به طور میانگین اگر می‌خواهید با خیالی آسوده در دانشگاه‌های  شهر تهران این رشته را بخوانید رتبه زیر 500کشوری لازم است. حتما در سال کنکور خود در موسسه ی ما ثبت نام کنید. با ما همراه باشید.

 

 

بهترین دانشگاه‌ها برای روانشناسی کدام اند؟

بهترین دانشگاه‌ها برای این رشته دانشگاه تهران، بهشتی، علامه طباطبایی ، علوم بهزیستی و توان بخشی دانشگاه تبریز، شیراز و فردوسی مشهد  هستند.

تفاوت میان روانشناسی و روانپزشکی چیست؟

روان شناس یک دروه چهار ساله کارشناسی را می‌گذارند و سپس با ادامه تحصیلات تکمیلی می‌تواند یک درمانگر بالینی، روان شناس سلامت، روان شناس صنعتی سازمانی، روان شناس اجتماعی و یا پژوهشگر حوزه روان‌شناسی شود. روان پزشکان اما کسانی هستند که از طریق رشته پزشکی، این تخصص را کسب می‌کنند. یعنی پس از سپری کردن دوره پزشکی عمومی در تخصص اعصاب و روان و یا روان پزشکی تحصیل کرده و به کار درمان می‌پردازند. تحصیلات دانشگاهی مشاوره نیز همانند روان‌شناسی است. در تعدادی از واحدهای درسی این دو رشته، تفاوت وجود دارد. اما فضای کاری این دو رشته متفاوت است.

برچسب ها