فاروس logo

رتبه دانشگاه های ایران در سال 2021

رتبه دانشگاه های ایران در سال 2021

رتبه دانشگاه های ایران در سال 2021

رتبه دانشگاه های ایران در سال 2021

 

رتبه دانشگاه های ایران در سال 2021 !!! یکی از مهم ‌ترین مراحل انتخاب رشته، انتخاب یک دانشگاه معتبر و مناسب برای ادامه تحصیل است. شاید این موضوع برای همه ما اتفاق افتاده است که به دنبال رتبه دانشگاه های ایران برویم و دانشگاه‌ ها را بر اساس موفقیتی که دارند بررسی کنیم. این رتبه بندی به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال یک دانشگاه می‌تواند بر اساس تعداد مقالات داخلی، تعداد مقالات بین‌المللی، همایش‌ ها، تعداد دانشجو و ده‌ ها معیار دیگر مورد ارزیابی قرار بگیرد. ما تصمیم گرفتیم در این مقاله فاروس طاها برای اینکه داوطلبان بتوانند انتخاب دانشگاه خود را به بهترین شکل انجام دهند. به سراغ معرفی رتبه بندی دانشگاه های ایران برویم. پس تا پایان همراه ما باشید.

 

رتبه دانشگاه‌ های ایران بر اساس معیار های مختلف

  

همان طور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم رتبه بندی می‌تواند بر اساس معیارهای مختلفی باشد. ما در این قسمت بر اساس تعداد مقالات داخلی، 5 دانشگاه برتر ایران را معرفی می‌کنیم.

 

معرفی رتبه 1 تا 5: بر اساس تعداد مقالات داخلی

  

  

رتبه بندی دانشگاه های ایران بر اساس رتبه بندی QS   

  

یکی از مهم ‌ترین رتبه ‌بندی‌های دانشگاهی مربوط به رتبه‌بندی دانشگاهی QS است. این رتبه ‌بندی در سال‌های 2004 الی 2009 همراه با رتبه ‌بندی تایمز به صورت مشترک منتشر می‌شد. اما پس از سال 2009 هر کدام رتبه ‌بندی‌های خود را منتشر کردند. رتبه‌بندی QS بر اساس معیارهای زیر دانشگاه‌ها را رتبه ‌بندی می‌کند:

  

  

رتبه بندی دانشگاه های ایران بر اساس رتبه بندی QS در سال 2021 به صورت زیر است:

  

  

رتبه بندی دانشگاه های ایران بر اساس رتبه بندی شانگهای

  

رتبه‌ بندی شانگهای یکی از معتبر ترین رتبه ‌بندی‌ های دانشگاه‌ های جهان است. نتایج این رتبه‌ بندی توسط دانشگاه شانگهای منتشر می‌شود. این رتبه ‌بندی بر اساس معیارهای زیر دانشگاه‌ های جهان را رتبه‌ بندی می‌کند:

  

  

  

بر اساس رتبه بندی شانگهای، رتبه بندی دانشگاه های ایران در سال 2021 به صورت زیر است

  

  

رتبه بندی دانشگاه های ایران بر اساس تایمز

  

انواع مختلفی برای رتبه بندی دانشگاه های ایران وجود دارد و ما در این مطلب برخی از مهم‌ ترین رتبه ‌بندی‌ ها را به شما معرفی می‌کنیم. رتبه بندی دیگری که برای دانشگاه‌ ها وجود دارد، رتبه بندی تایمز است. معیار این رتبه بندی بر اساس آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی است. بر اساس این ارزیابی رتبه بندی دانشگاه های ایران بر اساس زیر است:

  

  

☎️ جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385 ☎️

  

آیا قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی 1401 از الان امکان پذیر است؟💪

  

تجربه ما ثابت کرده از همین الان نیز می توانید در رشته های علوم پزشکی کنکور 1401 به موفقیت برسید. تنها کافیست انتخاب کنید که درس بخوانید. گام های برنامه ریزی موسسه فاروس طاها ‏که مشاورین ما پس از سال ها تجربه آن را کامل کرده اند. تمامی برنامه ها دانش آموز را به آمادگی کامل برای کنکور سراسری رسانده و گام ها و ساعات مطالعاتی در هر ‏مرحله با جزئیات برنامه ریزی شده و شامل موارد زیر می شود:

  

  

هر یک از این طرح ها به همراه امکانات زیر خواهد بود:

 

  

برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه کافیست. مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال فرمایید.

  

  

سوالات متداول

  


✔️ بر اساس رتبه بندی شانگهای دانشگاه ها براساس چه معیارهایی رتبه بندی می شوند؟ 


کیفیت آموزش
کیفیت اعضا هیئت علمی
خروجی‌های پژوهش
سرانه عملکرد دانشگاه


✔️ بر اساس تعداد مقالات داخلی کدام دانشگاه ایران در رتبه اول قرار دارد؟ 


دانشگاه تهران با 4332 مقاله داخلی در رتبه اول قرار دارد.

  

برچسب ها