فاروس logo

از چه طریق می توان وارد رشته های تربیت معلم شد؟ / راه های تحصیل در رشته تربیت معلم

از چه طریق می توان وارد رشته های تربیت معلم شد؟ / راه های تحصیل در رشته تربیت معلم

از چه طریق می توان وارد رشته های تربیت معلم شد؟ / راه های تحصیل در رشته تربیت معلم

 از چه طریق می توان وارد رشته های تربیت معلم شد؟ / راه های تحصیل در رشته تربیت معلم

   

مزایای شغل معلمی و شرایط کاری نسبتا آسان تری که نسبت به سایر مشاغل دارد، باعث شده است که در چند سال اخیر بسیاری از داوطلبان رشته های شغلی معلمی را انتخاب کنند. سوالات عمده ای ممکن است برای افراد در این زمینه پیش آید. که برخی از مهم ترین آنها عبارت اند از: از چه طریق می توان وارد رشته های تربیت معلم شد؟ یا راه های تحصیل در رشته تربیت معلم چیست؟ در این مقاله فاروس طاها به طور کامل به این موضوع پرداخته می شود. پس برای کسب اطلاعات کافی تا پایان مقاله را بخوانید.

  

برای معلم شدن چه رشته ای باید خواند؟

 

برای معلم شدن شما باید در دانشگاه فرهنگیان یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی قبول شوید. به عبارت دیگر، شما با قبولی در دانشگاه فرهنگیان از همان ابتدای تحصیل به استخدام آموزش و پرورش در می آیید. و بعد از تمام شدن تحصیل تان مستقیم مشغول به شغل معلمی می شوید.

  

  

دانشگاه های رشته های تربیت معلم

 

افراد دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی، به عنوان دانشگاه های اختصاصی تربیت معلم هر ساله از طریق کنکور سراسری دانشجو معلم جذب می کنند. اما شرایط پذیرش نسبتا سختی دارند؛ بنابراین، این سوال برای بسیاری از داوطلبان مطرح شده است که آیا در سایر دانشگاه ها امکان تحصیل در رشته های تربیت معلم وجود ندارد؟ در پاسخ باید گفت: دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه هایی هست که رشته های تربیت معلم را نیز ارائه می دهد. و همچنین، فرصت تحصیل را برای علاقه مندان این رشته فراهم کرده است.

  

  

آیا دانشگاه آزاد رشته تربیت معلم را ارائه می دهد؟

 

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، ورود به رشته های تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان تنها از طریق شرکت در کنکور سراسری یکی از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان امکان پذیر است. اما نباید این طور تصور کنید که اگر وارد دانشگاه فرهنگیان نشوید؛ دیگر راهی برای ورود به شغل مورد علاقه خود یعنی شغل معلمی، نخواهید داشت. خوشبختانه، دانشگاه آزاد علاوه بر رشته های تحصیلی بسیار متنوعی که در تمام زمینه های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه می دهد. چندین رشته تربیت معلم را نیز برگزار می کند. خبر خوش برای علاقه مندان به تحصیل در رشته تربیت معلم دانشگاه آزاد این است که تمام این رشته ها بدون کنکور هستند. یعنی شما می توانید بدون شرکت در هیچ آزمونی، وارد رشته مورد علاقه خود شوید.

 

شما عزیزان می توانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه ثبت نام رشته های تربیت معلم دانشگاه آزاد، با مشاوران فاروس طاها ارتباط برقرار کنید.

 

☎️ شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎️

  

لیست رشته های تربیت معلم دانشگاه آزاد

 

اسامی رشته های تربیت معلم دانشگاه آزاد به شرح زیر هستند:

 

  

برای معلم شدن چه رشته ای انتخاب کنم؟

 

بسیاری از دانش آموزان هستند که معدل بالایی دارند، همچنین، شرایط تحصیل در رشته های مختلف دبیرستان مثل ریاضی، تجربی، انسانی و هنر را هم دارند. حالا سوالی که برای این داوطلبان پیش می آید این است که من با ورود به هر کدام از این رشته ها در دبیرستان معلم چه درسی می تونم بشوم؟ یا اصلا برای معلم شدن کدام رشته بهتر است؟

 

رشته محل های ارائه شده در هر گروه آزمایشی در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نوشته می شود. که شما زمانی در کنکور سراسری شرکت می کنید، متناسب با آن گروه آزمایشی که در کنکور آن شرکت کردید رشته های دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنید. حالا در ادامه رشته های معلمی دانشگاه فرهنگیان برای هر گروه آزمایشی آورده شده است:

  

رشته های معلمی گروه آزمایشی ریاضی

 

  

رشته های معلمی گروه آزمایشی تجربی

  

رشته های تربیت معلم تجربی

  

  

رشته های معلمی گروه آزمایشی انسانی

  

رشته های تربیت معلم انسانی

  

  

رشته های معلمی گروه آزمایشی هنر

 

  

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی

 

به طور کلی، به دو روش می توان برای معلم شدن اقدام کرد. معمول ترین راه شرکت در کنکور و ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است. راه دوم نیز شرکت در آزمون آموزش و پرورش است. شرایط پذیرش در دانشگاه ها به شرح زیر است:

 

1. شرایط عمومی

 

  

2. شرایط اختصاصی

 

  

شرایط شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 

یکی از شرایط معلم شدن، علاوه بر شرکت در کنکور، شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش است. شرایط معلم شدن در مدارس و هنرستان ها برای آزمون آموزش و پرورش شامل موارد زیر می شود:

 

  


✔️دانشجویان کدام رشته ها می توانند وارد دانشگاه فرهنگیان و شغل معلمی شوند؟


همانطور که در این مقاله بیان کردیم، دانشجویان رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و یا هنر می توانند با تحصیل در دانشگاه فرهنگیان وارد شغل معلمی شوند.


✔️متقاضیان علاقمند به معلمی از چه طریقی می توانند وارد شغل دبیری شوند؟


داوطلبانی که علاقه مند به ورود به شغل معلمی هستند، می توانند از طریق کنکور آزمایشی رشته های نظری، هنر و یا زبان اقدام به ورود به این حرفه کنند؛ که اطلاعات بیشتر در این مقاله فاروس داده شده است.


✔️افرادی که موفق به ورود در دانشگاه فرهنگیان نشدند چه کاری می توانند انجام دهند؟


متقاضیانی که موفق به ورود در دانشگاه فرهنگیان نشدند؛ می توانند پس از اتمام تحصیل خود در مقطع کارشناسی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کنند. که اطلاعات بیشتر در این مقاله ارائه داده شده است.

برچسب ها