فاروس logo

تغییر رشته از میکروبیولوژی به پرستاری

تغییر رشته از میکروبیولوژی به پرستاری

تغییر رشته از میکروبیولوژی به پرستاری

تغییر رشته از میکروبیولوژی به پرستاری

 

آیا امکان تغییر رشته از میکروبیولوژی به پرستاری وجود دارد؟ در این قسمت می خواهیم پاسخ این سوال را با هم ببینیم. هر دوی آن ها از رشته های پیراپزشکی هستند که شما می توانید در مورد آن ها تحقیق کنید و در کنکور سراسری، شرکت کنید در آن ها مشغول به تحصیل شوید. اما اگر شما در رشته ی میکروبیولوژی قبول شدید و پس از مدتی متوجه شدید که پرستاری را بیشتر دوست دارید، چه می توان کرد؟ آیا باید از اول دوباره کنکور داد؟ این سوالی می باشد که قصد داریم در ادامه به آن پاسخ دهیم. این اتفاق نه فقط برای این دو رشته برای خیلی موارد ممکن است رخ دهد، نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که حتما در مورد آن با یک مشاور صحبت کنید چرا که ممکن است قوانین دانشگاه ها با هم تفاوت داشته باشد.

 

شرایط تغییر رشته از میکروبیولوژی به پرستاری

 

بیایید با شرایط تغییر رشته از میکروبیولوژی به پرستاری آشنا شویم. دوستان اگر قصد انجام این کار را گرفته اید، حتما خوب فکر کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و بعد ها پشیمان نشوید. پرستاری سختی های خود را دارد. به طور مثال در مورد شیف شب شما نباید مشکلی داشته باشید. باید خیلی صبور باشید. اگر این توانایی را در خود نمی بینید، پس لطفا این کار را نکنید. اگر در مقطع کارشناسی هستید و قصد تغییر رشته دارید بدانید که این دو واحدهای مشترک زیادی دارند که می توانید تطبیق بزنید. اگر خواستید در پرستاری ادامه تحصیل کنید می توانید واحد های آزمایشگهای را تطبیق بزنید و حدود یک الی دو ترم جلو بیفتید. در مقطع کارشناسی ارشد این امکان وجود دارد که شما نتوانید تغییر رشته داشته باشید. در مقطع کارشناسی هم که اشاره شد برای دانشگاه های دولتی این کار راحت تر صورت می گیرد.

 

از میکروبیولوژی به چه رشته هایی میتوان رفت؟

 

از میکروبیولوژی به چه رشته هایی میتوان رفت؟ این رشته پایه ی خیلی از رشته های علوم پزشکی می باشد. می توان این جمله را در رابطه با رشته های آزمایشگاهی نیز گفت. رشته میکروربیولوژی در کشور ما تا مقطع دکترا امکان ادامه تحصیلی دارد. اگر در این رشته مشغول به تحصیلی هستید و قصد دارید به رشته ی پزشکی تغییر رشته دهید، این امکان وجود دارد. اما این کار شرایطی نیز دارد. برای این کار شما باید در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنید. این آزمون داوطلبان بسیار زیادی دارد و پذیرش خیلی خیلی کمی دارد. پس برای این کار باید خیلی خوب درس بخوانید و مسلط باشید. حتام در این راه شما به کمک یک مشاور خوب نیاز پیدا خواهید کرد. اما مهم ترین مسئله این است که شما علاقه به این موضوع داشته باشید. نه اینطور که مدت کوتاهی نگذشته باشد باز هم پشیمان شوید.

 

 

تغییر رشته از میکروبیولوژی به فیزیوتراپی

 

گاهی داوطلبان در رابطه با تغییر رشته از میکروبیولوژی به فیزیوتراپی سوالاتی دارند. رشته ی میکروبیولوژی هم مانند دیگر رشته ها مزایای مخصوص خود را دارد. اما ممکن است شما پس از مدتی تحصیل در آن متوجه شوید که علاقه تان به سمت و سویی دیگر می رود. فیزیوتراپی از جمله رشته های پیراپزشکی محبوب بین بچه هاست که بازار کار خوبی هم در کشور ما دارد. تغییر رشته از میکروبیولوژی به پرستاری یا هر رشته ی دیگری یک سری شرایط دارد. به طور مثال شما نباید از تحصیل از آن توسط دانشگاه قبلی تان منع شده باشید. باید ادامه ی تحصیل برای شما بلا مانع باشد. ضمن این که برای برخی رشته ها علاوه بر تطبیق واحد نیاز است تا شما در یک آزمون جامع نیز شرکت کنید. این موارد می تواند برای مقاطع تصیلی مختلف با هم فرق داشته باشد.

 

 

تغییر رشته از میکروبیولوژی به دندانپزشکی

 

آیا امکان تغییر رشته از میکروبیولوژی به دندانپزشکی هم وجود دارد؟ دوستان ببینید در هر سال یک آزمون لیسانس دندانپزشکی برگزار می شود. اگر شما هم به این رشته علاقه دارید و به هر دلیلی نتوانستید در آن قبول شوید، می توانید در این امتحان شرکت کنید. همانطور که می دانید، دندانپزشکی در زیرگروه 1 تجربی قرار دارد. در این آزمون میزان تسلط شما به زیست و شیمی بسیار مهم است. از آن ها غافل نباشید. برای کسب اطلاعات دقیق در این مورد می توانید با مشاوران فاروس طاها همراه باشید. دوستان برای هر آزمون باید برنامه ریزی کنید وبه قدر کافی مطالعه کرده باشید تا بتوانید نتیجه ای خوب بگیرید. در غیر این صورت داشتن صرفا یک سری اطلاعات عمومی کمکی به شما نمی کند. پس حتما وقت بگذارید و سطح علمی خود را در آن مورد به خصوص افزایش دهید.

 

برنامه ریزی برای پیشرفت درسی

 

برنامه ریزی برای پیشرفت درسی 📋. مهم ترین عامل موفقیت شما داشتن برنامه می باشد. متاسفانه گاهی بچه ها برای این مورد مقاومت می کنند و درس ها را بی هدف پیش می برند. در سال کنکور برای این که شما بتوانید در بهترین زمان تمامی منابع را به اتمام برسانید، باید حتما برنامه داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است داوطلب نرسد برخی درس ها را تمام کنید و یا این که این میان برخی قسمت ها هرگز مطالعه نشوند. به این دلیل که شما ممکن است فراموش کنید کدام مطالب را خوانده اید و کدامیک را هنوز مطالعه نکرده اید. اما اگر همه ی آن ها را در جایی نوشته باشید و برای خود نسخه ی کاغذی ایجاد کرده باشید با مراجعه به آن مطالب باقی مانده با خواهید دید. پس برای این که آینده ای زیباتر برای خود بسازید حتما این کار را انجام دهید.

 

منابع کنکور تجربی

 

منابع کنکور تجربی برای تمامی زیرگروه ها یکسان است. فقط میزان ضرایب درس ها فرق می کند. برای موفقیت در کنکور تجربی باید بهترین خدمات آموزشی را تهیه کنید و به صورت منظم و هدفمند از آن ها استفاده کنید.

 

قبولی تضمینی کنکور

 

قبولی تضمینی کنکور💯. موسسه فاروس طاها بهترین موسسه کنکوری در کل کشور می باشد. ما برای شما دوره ها و طرح های موففقیت تضمینی برگزار می کنیم تا در با شرکت در آن ها دیگر نگران نتیجه نباشید و فقط تلاش کنید. نتایج درخشان سال گذشته ی ما نشان از کیفیت خود کار ما دارد. پس هدف خود را مهم بدانید و برای خود ارزش قائل باشید و در جایی معتبر ثبت نام کنید. هر چقدر خدماتی که دریافت می کنید بهتر و با کیفیت باشد نتیجه ی عالی تر و بی نظیر تری خواهید گرفت. با هر سطح علمی که دارید می توانید با ما در پزشکی قبول شوید. پس بدون هیچ شک و تردیدی همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

 

آیا رشته ی میکروبیولوژی بازار کار خوبی در ایران دارد؟

متاسفانه وضعین بد اقتصادی کشورمان شرایطی را ایجاد کرده است که داوطلبان بیشتر شغل و در آمد برایشان مهم است تا میزان علاقه شان. این رشته در بعضی موارد بازار کار خوبی ندارد. اما باز هم همه چیز به خودتان بستگی دارد.

آیا امکان تحصیل در رشته ی پرستاری بدون کنکور وجود دارد؟ 

برای دانشگاه های دولتی هنوز این امکان فراهم نشده است. اما برای دانشگاه های آزاد شما با سوابق تحصیلی می توانید بدو نشرکت در کنکور در این رشته ادامه تحصیل داشته باشید.

برچسب ها