فاروس logo

تعهد به برنامه درسی کنکور

تعهد به برنامه درسی کنکور

تعهد به برنامه درسی کنکور

تعهد به برنامه درسی کنکور

 

همراه ما باشید با تعهد به برنامه درسی کنکور. ویژگی مشترک رتبه های برتر این است که این افراد دارای یک برنامه درسی اصولی هستند که نسبت به آن برنامه تعهد دارند. رتبه های برتر نکته به نکته ی برنامه درسی خود را اجرا کرده اند. و هیچ مورد از آن را از قلم نداخته اند. پس علاوه بر این که در ابتدا شروع برای کنکور سراسری باید برای خود یک برنامه کنکوری هدفمند داشته باشیم. باید نسبت به آن برنامه نیز تعهد داشته باشیم و آن را اجرا کنیم .  
اما این بین دانش آموزانی نیز وجود دارند که می گویند هر کاری که لازم بوده است انجام داده اند. اما نتوانسته اند به درستی برنامه ی درسی خود را انجام بدهند. برای همین فکر می کنند که برنامه ی درسی برای آن ها سودمند نیست. و از یک جایی به بعد دیگر آن را اجرا نمی کنند.

 

دلیل تعهد نداشتن برنامه و اجرا نکردن صحیح برنامه ی درسی می تواند دلایل زیادی داشته باشد. که در ادامه مقاله به بعضی از آن ها می پردازیم

 

 

1- نداشتن برنامه ی درسی اصولی

 

گاهی اوقت دانش آموزی هست که تلاش و کوشش فراوانی دارد. اما هر کاری می کند نمی تواند کل برنامه ی درسی خود را به درستی اجرا کند. در این مواقع برنامه درسی که برای خود تنطیم کرده است اصولی نیست.

 

برنامه اصولی برنامه ای است که باید دارای یک سری خصوصیت هایی باشد. یکی از این خصوصیت ها این است که باید بر حسب شرایط شخص طراحی شده باشد . انسان ها با همدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارند. یکی از این تفاوت ها در میزان هوش و سطح انرژی آن ها با همدیگر است. امکان دارد دانش آموزی در یک روز فقط 6 ساعت بتواند درس بخواند. و اگر بیش تر از این ساعت درس بخواند باعث می شود که ذهن او بازدهی اولیه را نداشته باشد.

 

پس برای این که یک برنامه قابل اجرا باشد. باید بر حسب شرایط شخص طراحی بشود و تمام موارد شخصی دانش آموز را در بر بگیرد.

 

2- نداشتن هدف و انگیزه

 

گاهی نیز دانش آموز و یا داوطلب کنکور دارای هیچ هدف و انگیزه ای نیست و نمی داند دقیق از آینده ی خود چه می خواهد . این عامل باعث می شود که به خوبی برنامه ی درسی خود را انجام ندهند. پس در ابتدا باید دانش آموزان و داوطلبان برای آینده ی خود یک هدفی را در نظر بگیرند. در این هدف باید مشخص بکند که از کنکور سراسری چه می خواهند و می خواهند در چه رشته ای و در چه دانشگاهی قبول بشوند این موارد باعث می شود که دانش آموز یک امید و انگیزه داشته باشد و تمام تلاش خود را بکند تا به هدف نهایی خود برسد.

 

اگر کسی برای خود یک هدفی را تعیین کند ، چون رسیدن به آن هدف ارزش دارد سعی می کند که تمام تلاش خود را بکند و نمی گذارد که چیزی مانع رسیدن او به هدف نهایی باشد

 

 

3- تنبلی کردن

 

در این بین دانش آموزانی هستند که جز علاقه مندی آن ها است که در یک رشته خاص قبول بشوند اما هیچ گونه تلاشی برای رسیدن به هدف خود نمی کنند . این افراد به اصطلاح تنبلی می کنند. اما اگر برای آن ها هدف ها و علاقمندی هایشان با ارزش باشد و بخواهند در آینده پیشرفت خاصی داشته باشند باید حتما این خصوصیت را یعنی تنبلی کردن را از خود دور کنند . اگر نه چیزی از آینده ی  خود بدست نخواهند آورد.

 

برای این که بتوان در کنکور سراسری به موفقیت رسید باید با تلاش و با انگیزه همچنین با علاقه برای هدف خود یعنی قبولی در کنکور سراسری جنگید و نگذارید هیچ گونه اختلالی در روند تحصیلی شما به وجود بیاید. درست است که در این زمان امکان دارد یک سری سختی هایی را داشته باشند اما زمانی که به هدف نهایی خود برسند و در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود قبول بشوند قطعا آن لحظه شیرینی خواهد داشت که تمام سختی ها و تلخی های زمان گذشته خود را فراموش خواهید کرد.

 

تعهد برنامه درسی کنکور

 

همانطور که قبلا گفته شد داشتن یک برنامه ریزی اصولی، جزو اصلی ترین عوامل موفقیت در کنکور است و محوری ترین کاری که هر دانش آموز و داوطلب کنکوری باید انجام دهد برنامه ریزی است. داشتن یک برنامه ریزی صحیح به مطالعه ی شما جهت میدهد و موجب می شود یک دید کلی از وضعیت خود داشته باشید و متناسب با نقاط قوت و نقاط ضعف خود تلاش کنید‌. اما برنامه ریزی به خودی خود موجب موفقیت نمی شود. برنامه ریزی در واقع نوشته های روی یک کاغذ است، آنچه موجب موفقیت میشود عمل کردن و پایبندی به این نوشته هاست.

 

زمانی میتوانید بگویید تمام تلاش خود را کرده اید که از زمان خود به طور بهینه استفاده کنید و سعی کنید کاملا مطابق برنامه ریزی مطالعه کنید. یعنی اگر شما یک برنامه ریزی صحیح و متناسب با شرایط خود داشته باشید، مطابق آن پیش بروید و حین مطالعه ی دروس از روش های گفته شده کمک بگیرید، مطمئنا هم در آزمون های آزمایشی و هم در کنکور سراسری بهترین نتیجه را کسب خواهید کرد‌.

 

📌 تعهد به برنامه درسی کنکور📌

 

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها

 

موسسه فاروس طاها با سال ها سابقه در زمینه قبولی کنکور سراسری برنامه ریزی خود را مبنی بر گام با پشتوانه سال ها سابقه به اتمام رسانده است. این برنامه شامل برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه قوی ترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع و همینطور برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و متقاضیان کنکور در کمتر از یکسال است.

 

این طرح با هدف کسب رتبه برتر در رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی به وجود آمده است. با انتخاب گام های برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع تحصیلی دیگر بی نیاز خواهید شد. همچنین می توانید با آزمون های مرحله به مرحله فاروس سطح خود را در پایان هرگام بسنجید و رتبه خود را ببینید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافیست مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال فرمایید.

 

سوال های متداول

 

چه موارد دیگری وجود دارد که بتواند برنامه ی درسی ما را برای ما اصولی تر بکند؟ 

یکی از این موارد گذاشتن پارت های درسی استاندارد . یعنی چی یعنی این که استاندارد ترین پارت های زمانی یک ساعت و نیم الی دو ساعت است. اگر بیشتر از این ساعت باشد ، بازدهی موقعه درس خواندن به شدت پایین خواهد آمد . حتما بین پارت های درسی خود باید یک استراحت کوتاه در نظر بگیرید. این کار باعث می شود که ذهن شما دوباره انرژی لازمه را داشته باشد که برای ادامه مطالعه درس ها بهتر بتواند تمرکز کند

آیا روش مطالعه صحیح تاثیری در روند انجام برنامه ی درسی دارد؟ 

بله اگر شما برنامه ی درسی داشته باشید اما هنگام اجرای برنامه ی درسی نتوانید با یک روش صحیح مطالعه ، کتاب های خود را بخوانید انگار کار خاصی نکرده اید و بهره ی خوبی از این ساعت های مطالعاتی نخواهید گرفت

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

برچسب ها