فاروس logo

تازه ترین اخبار کنکور 1402 | جدید ترین اخبار کنکور سراسری

تازه ترین اخبار کنکور 1402 | جدید ترین اخبار کنکور سراسری

تازه ترین اخبار کنکور 1402 | جدید ترین اخبار کنکور سراسری

تازه ترین اخبار کنکور 1402 | جدید ترین اخبار کنکور سراسری

آیا نحوه برگزاری کنکور در سال 1402 با تغییر مواجه می شود؟ آخرین و جدید ترین اخبار برزگزاری کنکور 1402 را از فاروس طاها دنبال کنید. این اخبار در خصوص برگزاری کنکور 1402 به شما کمک  می کند حساب شده تر عمل کنید. شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییراتی را در خصوص برگزاری کنکور 1402 تصویب کرد که این تغییرات رسانه ای شد. اما سازمان سنجش و آموزش کشور هنوز اخباری در این باره منتشر نکرده است؟

آخرین اخبار در مورد حذف کنکور 1402

شاید با مصوبه های به وجود آمده تاثیر کنکور در انتخاب رشته و پرذیرش دانشگاه کمتر شده باشد، اما کنکور نمی تواند حذف شود. حتی اگر برای برخی از رشته ها این اتفاق بیوفتد که گزینش بر اساس شرایط دانشگاه و سوابق تحصیلی اتفاق بیوفتد، باز هم برای برخی از رشته های پر طرفدار مانند رشته های علوم پزشکی به دلیل متقاضیان زیاد، نمی توان کنکور سراسری را حذف کرد. بنابراین هنوز حرفی غاز حذف کنکور در سال 1402 به پیش نیامده است.

شرایط برگزاری کنکور در سال  1402 چگونه خواهد بود؟

همچنین در ارتباط با حد نصاب دانشگاه ها نیز شرایطی به میان آمد و قرار  بر این بود که دانشگاه ها نیز برای پذیرش دانشجویان حد نصاب معدل بگذارند تا نقش آموزش و پرورش و 12 سال تحصیل دانش آموز در کشور بیشتر شود.

آیا اخبار تغییرات کنکور 1402 قطعی است؟

با توجه به آنکه هنوز سازمان سنجش ابلاغیه ای در این باره به دانش آموزان و متقاضیان کنکور سراسری ارسال نکرده است، شبهاتی در خصوص برگزاری کنکور 1402 وجود دارد. متقاضیان و دان آموزان کنکور 1402 علاوه بر اهمیت به معدل در پذیرش در دانشگاه ها باید تا قطعی شدن ضوابط خود را همانند سال های قبل برای کنکور سراسری آماده کرده و به معدل خود نیز اهمیت بیشتری بدهند تا بتوانند در رشته  مورد نظر در دانشگاه مربوطه به تحصیل بپردازند.

آیا امکان به تعویق افتادن کنکور سراسری وجود دارد؟

کنکور سراسری هر ساله در اواسط تیر ماه برگزار می شود. نتایج اولیه کنکور در مرداد ماه و نتایج نهایی آن در شهریور ماه منتشر می شود. شیوع ویروس کرونا ممکن است این شرایط را به تعویق بیاندازد. البته تا کنون برای برگزاری کنکور به تعویق نیافتاده و فقط کنکور ارشد در زمان شیوع کرونا به تعویق افتاد. بدیهی ایتبا به تعوبق افتادن کنکور، ارسال نتایج اولیه و نهایی آن نیز به تعویق می افتد.

اخبار فوری کنکور سراسری 1402 را از همین سایت دنبال کنید

با توجه به اعلامیه های سازمان عالی شورای انقلاب فرهنگی اصلاحیه های اساسی کنکور اجرایی است. بغا در پیش گرفتن این شیوه در سال های بعذد نیز اصلاحاتی در خصوص شیوه برگزاری کنکور به وجود خواهد آمد و هر سال بهتر خواهد شد تا به مطلوب خود برسد. در خصوص حذف کنکور سراسری نیز تا زمانی که جایگزین مناسبی برای سنجش دقیق تر دانش آموزان برای رشته های پر متقاضی وجود نداشته باشد، نمی توان کنکور را حذف کرد. البته در این خصوص نیز بررسی های فراوانی می شود تا به مطلوب خود برسد. متقاضیان و علاقه مندان می توانند جدید ترین اخبار را از همین سایت دنبال کنند.

دلایل مخالفت با مصوبه های کنکور سراسری چیست ؟

کیفیت آزمون و پایین بودن قدرت تفکیک امتحانات نهایی باعث می شود که به کنکور سراسری نیاز باشد و هنوز هم تمرکز بر روی کنکور سراسری می افتد. چرا که دانش آموزان زیادی در رنج نمره ای عالی، ضعیف و یا متوسط نمره کسب می کنند. به این ترتیب سوابق تحصیلی نمی تواند به خوبی دانش آموزان را تفکیک کند. باید آزمونی وجود داشته باشد تا با استفاده از آن بتوان به صورت دقیق تر رتبه علمب دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون

بنابراین حتی اگر 60 درصد تاثیر کنکور سراسری شامل معدل دوره متوسطه دوم باشد، باز هم رقابت ها و تمرکز در کنکور در کنکور سراسری می افتد. دانش موز با کسب 60 درصد تاثیر مثبت باید به دنبال کسب رتبه مناسب در کنکور باشد. چرا که در غیر این صورت بسیاری از دانش آموزان هم سطح وی در سوابق تحصیلی با کسب رتبه بهتر جایگزین وی می شوند.

دلیل حذف دروس عمومی در کنکور سراسری و اعتراض به آن از سال 1402 به بعد

از دلایل حذف دروس عمومی در کنکور می توان به این نکته اشاره کرد که تمرکز بر روی دروس تخصصی باشد. به این ترتیب می توان به این نکته اشاره کرد که درصورتی که تمرکز بر روی دروس تخصصی باشد، رقابت تنها بر سر دروس تخصصی هر رشته شکل خواهد گرفت. این موضوع می تواند رقتغابت را در هر رشته تنگ تر کند. اما در صورتی که شخص تغییر رشته داده باشد ، رقابت در رشته مورد آزمون برای وی سخت تر خواهد شد

در مقاله بالا به بررسی مصوبات و جدید ترین اخبار کنکور 1402 پرداختیم. بررسی این امر می تواند به شما دانشی بدهد که با استفاده از آن بتوانید به کسب رتبه لازم برای قبولی در بهترین رشته های دانشگاهی و بهترین دانشگاه های کشور برسید.

آیا بهترین دانشگاه های ایران شرط ورود دارند؟

در حال حاضر تنها ملاک و معیار سنجش دانشگاه ها تنها به رتبه کنکور سراسری بستگی دارد. اما اگر قرار باشد مصوبه های کنکور سراسری اجرایی شود، بهترین دانشگاه های ایران نظیر دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه شریف و... برای ورود و پذیرش دانشجویان شرط معدل می گذارد و پذیرش با استفاده از سوابق تحصیلی انجام می شود

برچسب ها