فاروس logo

تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور 1401

تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور 1401

تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور 1401

تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور 1401

تو چند ماه اخیر صحبت هایی در مورد حذف کردن کنکور از طریق سوابق تحصیلی به میان امده است.

تاثیر 60 درصدی معدل سال اخر یکی از موضوع ها بود. اگه قرار باشه کنکور 1401 با تاثیر 60 درصدی معدل برگزار شور ابتدا باید تصمیماتی درباره ی استاندارد سازی سوالات بکنند.

 

سوالاتی که قراره سرنوشت و اینده دانش آموزرو تحت تاثیر قرار دهد. قطعا باید سوالات آزمون نهایی از فیلتر هایی باید عبور کنه تا استاندارد بودن این سوالات که باید تایید بشه.

تو کشور ما ، بعد چند سال که از برگزاری رسمی کنکور میگذه هنوز هم چند روز مونده به روز برگزاری رسمی این آزمون اخباری مبنی به لو رفتن سوالات کنکور به گوش می رسد که دانش آموزان رو دچار نگرانی و استرس می کنه.

تاثیر 60 درصدی در معدل

این به این معنی هستش که نهاد های نظارتی تو برگزاری کنکور سراسری هنوز هم موفق به برقراری امنیت کامل تو زمینه برگزاری کنکور سراسری نشده ان، تو این شرایط که هنوز هم بزرگ ترین آزمون سراسری کشور با امنیت کامل برگزار نمی شه. مسئولین چطوری می خوان برگزاری امتحانات نهایی تو امنیت کامل را تضمین بکنن؟

نکته قابل تامل دیگه تو این سیاست اینه که دانش آموزا تو سراسر کشور دارای سطح آموزشی متفاوتی هستند ، مثلا دانش آموزی که تو ی روستای دور افتاده داره درس میخونه قطعا سطح آموزشی بسیار پایین تری نسبت به دانش آموزی دارد که در یکی از دبیرستان ها تیز هوشان تو منطقه یک کشور مشغول به تحصیل است . قطعا از امکانات تحصیلی بیشتری نیز برخوردار است، با چنین سیاستی که از جانب شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده است هر دوی این دانش آموزان باید تو شرایطی یکسان امتحان دهند.

تاثیر معدل در کنکور

سوالی که ممکنه مغز منو شمارو درگیر کرده باشه اینه که آیا شما مشمول اعمال سوابق تحصیلی در نمره نهایی خود می شوید یا خیر؟

همون طور که پیش از این عنوان کردم داوطلبان رشته های تجربی، ریاضی و انسانی که مدرک تحصیلی خودشون رو بعد از سال ۸۴ گرفتن و داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را پس از سال ۹۱ دریافت کرده اند، مشمول اعمال سوابق تحصیلی خواهند شد.

شاید براتون سوال شه چه کسایی اعمال سوابق تحصیلی نمیشن خب :

برچسب ها


کنکور سراسری 1401

تاثیر معدل در کنکور