فاروس logo

برای انتخاب رشته ریاضی چه توانایی هایی لازم است؟

برای انتخاب رشته ریاضی چه توانایی هایی لازم است؟

برای انتخاب رشته ریاضی چه توانایی هایی لازم است؟

برای انتخاب رشته ریاضی چه توانایی هایی لازم است؟

  

از اصلی ترین دغدغه های دانش آموزان پایه اول متوسطه، انتخاب رشته تحصیلی بعد از اتمام سال اول دبیرستان می باشد. دانش آموزان با انتخاب رشته، مسیر تحصیلی خود را انتخاب می کنند. و به تحصیلات خود در این مقطع ادامه می دهند. رشته تحصیلی اگر درست و صحیح انتخاب شود، می تواند زمینه دانش و توانایی را تعیین کند. بسیاری از دانش آموزانی که در پایه نهم متوسطه تحصیل می کنند. علاقه دارند که در شاخه های گوناگون ریاضی و مهندسی ادامه تحصیل دهند. همچنین، شغل آینده خود را بر اساس همین رشته تعیین کنند. بنابراین، ما در این مقاله فاروس طاها به بررسی انتخاب رشته ریاضی و شرایط و توانایی های لازم آن می پردازیم.

  

معرفی رشته ریاضی فیزیک

  

همان طور که از اسم این رشته پیداست. دروس اصلی و مهم این رشته درس ریاضی و فیزیک است. دانش ریاضی از پیش نیازهای اصلی برای موفقیت در این رشته محسوب می شود. بنابراین، دانش آموزانی که وارد رشته ریاضی و فیزیک می شوند، باید به درس ریاضی علاقه مند باشند. همچنین، باید توانایی و مهارت لازم برای یادگیری مطالب مربوط به این درس را داشته باشند. یکی دیگر از پیش زمینه های لازم در این رشته، قوی بودن دانش آموز در دروس فیزیک و شیمی می باشد. از آنجایی که اکثر رشته های دانشگاهی مربوط به این رشته در این دو درس (فیزیک – شیمی) ضرایب مهمی دارند. بنابراین، قوی بودن دانش آموز در این دروس الزامی است.

 

به علاوه، تجربه نشان می دهد دانش آموزانی که بهره هوشی بالا و سرعت عمل ذهنی خوبی دارند. موفقیت بیش تری به دست می آورند. قدرت تجزیه و تحلیل و تجسم اجسام فضایی (تصور اشکال و اجسام در ذهن) از دیگر توانایی های لازم جهت موفقیت در این رشته می باشد. نام رشته ریاضی فیزیک، با رشته های فنی و مهندسی دانشگاه ها عجین شده است. بنابراین، بیش تر مشاغل فنی و مهندسی، از طریق تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک قابل دسترسی خواهد بود. همچنین، از آنجایی که کشور ما در حال صنعتی شدن می باشد؛ نیاز جامعه ما نیز به رشته های فنی و مهندسی بیش از سایرین است. با قطعیت می توان گفت رشته ریاضی از نظر رشته های دانشگاهی و مشاغل مربوط به آن. از متنوع ترین رشته های موجود در دوره متوسطه است.

  

اهمیت داشتن توانایی های لازم جهت انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

 

علاقه مندان به تحصیل در رشته ریاضی باید از استعداد، علاقه و پشتکار خود جهت ورود به این رشته تحصیلی اطمینان حاصل کنند. و سپس برای ورود به این رشته اقدام به عمل آورند. با این وجود، که یادگیری دروس رشته ریاضی شیرین و لذت بخش بوده است. و همچنین، پاسخگویی به سوالات آن احساس خوبی را در دانش آموزان ایجاد می کند. اما باید این موضوع را نیز در نظر داشت که داشتن شرایط و توانایی اولیه برای ورود به این رشته لازم و ضروری است.

 

موفقیت در رشته ریاضی فیزیک >>> برای دانش آموزانی که استعداد چندانی در انجام محاسبات و یادگیری فرمول های مختلف ندارند. تا حد بسیار زیادی دشوار و تقریبا غیر ممکن خواهد بود. لذا بهتر است توانایی و استعداد خود را نیز برای ورود به این رشته تحصیلی بسنجید. تا در طول تحصیل خود دچار مشکل نشوید.

  

شرایط لازم برای انتخاب رشته ریاضی و فیزیک پایه نهم

   


  

شرایط فردی لازم

  

  

لازم به ذکر است که دانش آموزان برای اطمینان از میزان علاقه و استعداد خود در رشته ریاضی فیزیک می توانند در فرآیند هدایت تحصیلی پایه نهم شرکت کنند. تا با توجه به نتایج آن تصمیم نهایی خود را بگیرند. جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه، از طریق شماره زیر با ما تماس حاصل نمایید. مشاوران فاروس طاها با سال ها سابقه و تجربه های درخشان، بهترین گزینه برای مشاوره به شما عزیزان هستند.

  

☎️شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎️

  

شرایط تحصیلی لازم

  

  

دروس عمومی در طول تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک دبیرستان

 

دروس عمومی رشته ریاضی فیزیک >>> در دوره دبیرستان با سایر رشته های نظری یکسان است. به عبارت دیگر، تفاوت اصلی این رشته با سایر رشته ها در دروس اختصاصی یا تخصصی است.

 

دروس عمومی رشته ریاضی فیزیک در دوره دبیرستان عبارت است از:

 

  

دروس تخصصی در طول تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک دبیرستان

   


  

پایه دهم

 

   


  

پایه یازدهم

 

   


  

پایه دوازدهم

 

  

مشاغل مرتبط با رشته ریاضی و فیزیک دبیرستان

 

انتخاب رشته ریاضی >>> از بین رشته های تحصیلی دبیرستان، دانش آموزان را ملزم به ادامه تحصیل در دوره کارشناسی و آموزش دروس دانشگاهی این رشته می کند. رشته ریاضی فیزیک بر خلاف رشته های هنرستان، فنی و حرفه ای و کاردانش که آموزش های عملی در طول دوره دبیرستان به دانش آموزان آموزش داده می شود. هیچ گونه کار عملی و تجربی در طول تحصیل دبیرستان به دانش آموزان آموزش داده نمی شود. و باید تا زمان دانشگاه صبر کرد.

 

دانش آموزانی که شغل آینده خود را بر اساس رشته انتخابی خود در دوره متوسطه دوم انتخاب کرده اند. و همچنین، برای آن برنامه ریزی می کنند. باید شرایط و میزان تحصیلات لازم برای دستیابی به شغل منتخب خود را نیز در نظر بگیرند.

  

قبولی تضمینی در کنکور داروسازی فاروس طاها

 

موسسه فاروس طاها >>> با سال ها تجربه در زمینه قبولی کنکور تجربی برنامه ریزی خود را بر اساس گام با پشتوانه سال ها سابقه به اتمام رسانده است. این برنامه عبارت است از: برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه قوی ترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع جهت قبولی تضمینی در کنکور تجربی. به علاوه، برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور در کمتر از یک سال است.

 

این طرح موسسه فاروس طاها، با هدف کسب رتبه برتر شدن در رشته های محبوب تجربی از جمله: پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شکل گرفته است. با انتخاب گام های برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع کمک آموزشی دیگر بی نیاز خواهید شد. به علاوه، می توانید با آزمون های آزمایشی مرحله به مرحله فاروس طاها سطح خود را در پایان هر گام بسنجید. به علاوه، رتبه خود را ببینید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است، مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال کنید.

  

سوالات متداول انتخاب رشته ریاضی

  


✔️ حداقل معدل لازم برای ورود به رشته ریاضی دبیرستان چه نمره ای است؟


طبق موارد گفته شده در مقاله فوق، حداقل معدل لازم جهت انتخاب رشته ریاضی نمره 14 می باشد.


✔️ شرایط تحصیلی مورد نیاز جهت ثبت نام در رشته ریاضی شامل چه مواردی می شود؟


داشتن نمرات خوب در دروس ریاضی و فیزیک. داشتن استعداد بالا در مهارت های هندسی، تجسمی و محاسباتی. و همچنین، سایر موارد دیگر. که در این مقاله به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.


✔️ مشاغل مرتبط با رشته ریاضی چه شغل هایی هستند؟


تحصیل در رشته ریاضی مرتبط با مشاغلی است که در مجموعه گروه فنی و مهندسی قرار می گیرند.

برچسب ها