فاروس logo

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

 

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری چیست؟ هر ساله پس از اعلام نتایج نهایی کنکور زمانی برای تکمیل ظرفیت مشخص می شود. در واقع می توان گفت که انگار شانسی دوباره برای انتخاب رشته یک شانسی دوباره به بچه ها داده می شود. در بعضی موارد دیده شده که داوطلبان انجام تکمیل ظرفیت رشته های خیلی خوبی قبول شده اند. پیشنهاد می کنیم که اگر از نتیجه ی خود ناراضی هستید ناامید نباشید و حتما مجددا برای مواردی که از طرف سازمان سنجش اعلام می شود این کار را انجام دهید. خصوصا افرادی در مرحله ی اول اصلا نتوانستند در هیچ کد رشته ای که وارد کرده بودند قبول شوند، حتما این کار را انجام دهند. اما برای این کار یک سری شرایط وجود دارد که در این صفحه در مورد آن ها توضیح خواهیم داد. اما در هر صورت می تواند گزینه ای باشد تا روی آن حساب کنید.

 

چه کسانی در تکمیل ظرفیت قبول میشوند؟

 

چه کسانی در تکمیل ظرفیت قبول میشوند؟ دوستان توجه کنید برای شرکت در تکمیل ظرفیت هیچ محدودیتی وجود ندارد. یعنی شما حتی اگر در رشته ای هم قبول شده باشید باز هم می توانید دوباره اقدام نمایید. پس همه می توانند این شانس دوباره را داشته باشند. اما توجه داشته باشید که یکی از شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری که بسیار هم مهم می باشد این است که شما حتما انتخاب رشته ی اولیه را انجام داده باشید. وگرنه مجاز به انجام تکمیل ظرفیت نخواهید بود. ضمن این که اگر شما در تکمیل ظرفیت قبول شوید از بهمن ماه می توانید وارد دانشگاه شوید. یعنی ورودی نیمسال دوم می شوید. این فرایند برای مقطع کارشناسی ارشد هم وجود دارد. نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که اگر در انتخاب رشته ی اولیه در جایی قبول شدید پس از تکمیل ظرفیت هم می توانید در همان بمانید.

 

 

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۰

 

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۰ چه زمانی انجام می شود؟ همانطور که گفته شد معمولا تکمیل ظرفیت هر سال انجام می شود. اما برای امسال هنوز این زمان مشخص نشده است. هر زمانی که سازمان سنجش اطلاع رسانی انجام دهد ما از طریق سایت فاروس طاها شما را آگاه خواهیم کرد. اما اگر در انتخاب رشته ی اولیه خود در هیچ رشته ای قبول نشده اید توصیه می کنیم حتما این کار را به کمک یک مشاور تحصیلی انجام دهید تا بتوانید این بار نتیجه بگیرید. برای این کار می توانید موسسه ی فاروس طاها را انتخاب کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. اگر هم در دانشگاهی قبول شده اید اما به آن علاقه ای ندارید می توانید شانس خود را دوباره امتحان کنید و با تکمیل ظرفیت ممکن است در رشته ای بهتر قبول شوید. ضمن این که دانشگاهی که در آن قبول شده اید اصلا مهم نیست.

 

 

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پیراپزشکی

 

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پیراپزشکی به چه صورت انجام می شود؟ فرایند تکمیل ظرفیت برای همه ی دانشگاه ها و تمامی رشته ها انجام نمی شود. به طور مثال ممکن است دانشگاهی برای یک رشته تعدادی ظرفیت در نظر گرفته باشد اما در زمان انتخاب رشته به آن میزان جذب نکرده باشد از این رو اقدام به پذیرش دوباره ی دانشجو می کند. یا این که برخی از داوطلبان در یک کد رشته ای قبول می شوند اما در آن ثبت نام نمی کنند به هر دلیلی در نتیجه ظرفیت آن خالی می شود و شما می توانید با تکمیل ظرفیت شانس قبولی در آن را داشته باشید. با توجه به این که هنوز زمان انجام این موضوع برای کنکور 1400 اعلام نشده است فعلا نمی توان در مورد رشته های آن نظری داد. اما در هر صورت شما ممکن است احتمال قبولی برای برخی رشته ها را داشته باشید.

 

 

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

 

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد چیست؟ در سال گذشته یعنی برای کنکور سال 99 در مورد گروه آزمایشی تجربی دانشگاه های آزاد در بهمن ما اقدام به تکمیل ظرفیت برخی رشته های خود کردند. این رشته ها بیشتر شامل رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی می شد. این کار برای داوطلبان کنکور همان سال انجام می شد. بچه ها توجه کنید نکته ی بسیار مهمی که باید بدانید این است که کسانی مجاز به شرکت در امر تکمیل ظرفیت هستند که مجاز به انتخاب رشته شده باشند. یعنی در کارنامه ی اولیه کنکورتان در قسمت انتخاب رشته به وضوح شما مجاز شده باشید. فراموش نکنید که این مورد از شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری نیز می باشد. این فرایند در قالب یک فرم اینترنتی صورت می گیرد که در طی آن شما می تواند تا حداکثر 100 کد رشته را وارد کنید.

 

شانس قبولی در تکمیل ظرفیت

 

شانس قبولی در تکمیل ظرفیت چقدر است؟ این میزان را می توانید با توجه به مواردی که به عنوان شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری گفته شد، برای خودتان حدس بزنید. در هر صورت همانطور که در انتخاب رشته ی اولیه هر کس که رتبه ی بهتری داشت شانس بیشتری داشت برای تکمیل ظرفیت هم همین مورد وجود دارد. پس بهتر است برای داشتن یک رتبه ی خوب به اندازه کافی در سال کنکورتان تلاش کنید. حتی یک روز را هم از دست ندهید و هر لحظه در پی یادگیری نکات جدید و تازه باشید. بعضی مواقع دانش آموزان تصور می کنند که حتما باید کار خیلی خارق العاده ای انجام دهند. در صورتی که اینطور نیست. شما فقط باید درس بخوانید. همانطور که در این یازده سال مشغول به آن بودید. فقط یک سری ترفند باید بیاموزید. که می توانید برای آن روی ما حساب کنید.

 

 

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها

 

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها💪🤓. می خواهیم در این قسمت شما را به یک طرح ویژه دعوت کنیم. این دوره برای دانش آموزان گرامی رشته ی تجربی می باشد که کاملا با قرارداد رسمی صورت می گیرد. با شرکت در آن از استرس خود بکاهید و با تمرکز بیشتری درس ها را بخوانید. با هر معدل و سطح علمی ای که باشید ما به شما یک برنامه ای اختصاصی خواهیم داد که اگر به آن عمل کنید حتما در رشته های پزشکی قبول خواهید شد. با برنامه ای که به شما داده می شود نه تنها از درس خواندن خسته نمی شوید بلکه مطالعه به امری لذت بخش برای شما تبدیل خواهد شد. این موضوع یک شعار نیست. همین الآن با شماره ی 09120981385 تماس بگیرید و تاثیر این برنامه را به چشم ببینید. فاروس طاها نامی درخشان در زمینه ی کنکور می باشد.

 

سوالات متداول

 

خدمات آموزشی فاروس طاها شامل چه مواری می باشد؟ 

فاروس طاها تمامی خدمات آموزشی کنکور را با بهترین کیفیت ارائه می دهد. می توانید برنامه ای عالی که بسیار درست و منطقی می باشد دریافت کنید. ضمن این که یک پکیج تضمینی کنکور پزشکی به شما داده خواهد شد تا مطالب درسی را عمیق تر بخوانید. از هر جای کشور که باشید می توانید از این خدمات استفاده نمایید.

آیا امکان تکمیل ظرفیت برای دانشگاه های سراسری نیز وجود دارد؟

این مورد در سال های مختلف متفاوت بوده است. یعنی ممکن است در یک سال ارئه شود و در سال دیگر نشود. اما دانشگاه ای آزاد در سال گذشته رشته های علوم پزشکی را نیز در تکمیل ظرفیت ارائه دادند.

برچسب ها