فاروس logo

انصراف از دانشگاه فرهنگیان و ادامه تحصیل پزشکی

انصراف از دانشگاه فرهنگیان و ادامه تحصیل پزشکی

انصراف از دانشگاه فرهنگیان و ادامه تحصیل پزشکی

انصراف از دانشگاه فرهنگیان و ادامه تحصیل پزشکی

  

بعضی اوقات برای داوطلبان کنکور سراسری؛ و همچنین، دانشجویانی که در دانشگاه‌ های گوناگون از جمله دانشگاه فرهنگیان که در رشته‌های گوناگون مشغول به ادامه تحصیل هستند؛ این سؤال پیش می‌آید که آیا انصراف از دانشگاه فرهنگیان موجب می‌شود که در صورت شرکت مجدد در کنکور از پذیرش در دانشگاه محروم شوند؟ این متقاضیان و دانشجویان می‌توانند با آگاهی و اطلاع از شرایط انصراف از ادامه تحصیل در دانشگاه‌ ها، پاسخ مناسبی برای سؤال خود پیدا کنند. در ادامه این مقاله فاروس طاها به بررسی شرایط انصراف از دانشگاه فرهنگیان و کنکور دوباره برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی خواهیم پرداخت.

  

شرایط انصراف از دانشگاه فرهنگیان

 

اگر فرد در کنکور سراسری رتبه قبولی کسب کند، همچنین، در مصاحبه حضوری نیز پذیرفته شوند، حداقل دو ترم باید در دانشگاه تحصیل کند. اگر دانشجو در ترم اول یا دوم بخواهد از دانشگاه فرهنگیان انصراف دهد و در کنکور سال بعد شرکت کند؛ مجاز به انتخاب کد رشته محل های روزانه نخواهد بود. در صورت قبولی در دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان ملزم به تحصیل در دانشگاه به مدت دو ترم (یک سال) و ثبت نمرات در دانشگاه هستند. در صورتی که دانشجو بخواهد از دانشگاه فرهنگیان انصراف دهد تا در کنکور سراسری سال بعد شرکت کند؛ می تواند با هماهنگی دانشگاه با آغاز ترم سوم مراحل انصراف خود را انجام دهد. با انجام این مراحل، دانشجو امکان انتخاب و تحصیل در کد رشته محل های روزانه را نیز خواهد داشت.

  

 

  

انصراف از دانشگاه فرهنگیان و کنکور مجدد

 

همان طور که می‌دانید دانشگاه فرهنگیان یا همان تربیت معلم سابق از جمله دانشگاه‌ های سراسری و روزانه به حساب می آید. بنابراین، دانشجویانی که تصمیم به انصراف از دانشگاه فرهنگیان را دارند؛ و همچنین، می‌خواهند در کنکور سراسری سال آینده مجدداً شرکت کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پیش از اقدام برای ثبت نام در آزمون سراسری سال آینده، ابتدا باید انصراف خود را از دانشگاهی که در آن در حال تحصیل هستند را قطعی کنند.  به علاوه، این انصراف باید مورد تأیید دانشگاه مذکور نیز قرار گیرد.

  

جهت کسب اطلاعات بیش تر با مشاوران فاروس طاها در تماس باشید.

  

☎️شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎️

  

هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان

 

در صورتی که دانشجوی دانشگاه فرهنگیان قصد انصراف از دانشگاه و شرکت در کنکور سال جدید را داشته باشد، باید هزینه ای را به عنوان جریمه انصراف به دانشگاه فرهنگیان پرداخت کند. میزان جریمه پرداختی براساس مقطع، ترم و دروس گرفته شده مختلف است. توجه داشته باشید که هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه آزاد فرق می کند. به این ترتیب، جریمه نقدی دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاه هستند، ۲ برابر هزینه ای خواهد بود که دانشگاه فرهنگیان به دانشجو برای تحصیل در این دانشگاه پرداخت می کند. این شرایط برای دانشگاه های پردیس خود گردان که از جمله واحد های دانشگاه فرهنگیان به شمار می روند، سخت تر نیز است.

  

  

بنابراین، توصیه می شود دانشجویان قبل از انتخاب رشته و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و یا سایر دانشگاه ها تصمیم خود را قطعی کنند. زیرا در غیر این صورت، با مشکلات و محدودیت های زیادی برای انصراف رو به رو می شوند. میزان هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان طبق مقررات دانشگاه و با توجه به شرایط دانشجو تعیین می شود. بنابراین، نمی توان مقدار مشخصی را برای آن تعیین کرد.

  

  

شرایط ادامه تحصیل فرهنگیان در صورت انصراف

 

بعضی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بعد از ورود به دانشگاه فرهنگیان پشیمان شده. و یا می خواهند در رشته دیگری مثل پزشکی ادامه تحصیل دهند. در برخی موارد خاص و در صورتی که دانشجویان دارای شرایط ادامه تحصیل فرهنگیان در رشته پزشکی باشند. پس از انصراف امکان ادامه تحصیل برایشان فراهم می شود.

 

دانشجویانی که در دانشگاه های فرهنگیان در حال تحصیل هستند. و یا در حال حاضر به استخدام آموزش و پرورش درآمده اند. می توانند در شرایط خاصی در سایر رشته ها ادامه تحصیل دهند. در حقیقت، در صورت انصراف از دانشگاه فرهنگیان و گرفتن مجوز رسمی از آموزش و پرورش می توان در رشته دیگری ادامه تحصیل داد.

  

شرایط ادامه تحصیل فرهنگیان در رشته پزشکی

 

آن دسته از افرادی که علاقه مند به رشته پزشکی می باشند. در صورتی که دارای شرایط ادامه تحصیل در رشته پزشکی می باشند، می توانند مراحل آن را انجام دهند. شرایط ادامه تحصیل فرهنگیان در رشته پزشکی به این صورت است. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های گوناگون کنکور را دارند. نباید دارای تعهد خدمتی به هیچ ارگانی از جمله آموزش و پرورش باشند. با توجه به لزوم اجرای عدالت میان همه دانشجویان. در صورتی که دانشجو دانشگاه فرهنگیان بخواهد، در یکی از دانشگاه های دولتی و در رشته پزشکی (یا هر رشته دیگری) ادامه تحصیل دهد. باید حتما شهریه ای معادل دوره شبانه دانشگاه را بپردازد.

  

نکته مهم

 

با توجه به اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دارای تعهد خدمتی به وزارت آموزش پرورش می باشند؛ و همچنین، از وزارت آموزش پرورش حقوق دریافت می کنند؛ حتما باید برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در هر یک از دانشگاه های کشور (دولتی، آزاد و ...) مجوزهای لازم را از وزارت آموزش پرورش دریافت کنند. آن دسته از آقایانی که با مشکل اتمام زمان معافیت تحصیلی مواجهه اند. نمی توانند در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهند. معافیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان فقط 1 سال بعد از فارغ التحصیلی و یا انصراف اعتبار دارد. دانشجویان موظف هستند که برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در کنکور علوم تجربی شرکت کنند. و همچنین، مجددا در مقطع کارشناسی تحصیل کنند.

  


دانشجوی انصرافی به چه کسی گفته می شود؟


دانشجویان انصرافی کسانی هستند که در طی تحصیل در دانشگاه درس خود را رها می کنند. این فرد ( در صورت پسر بودن) بعد از رها کردن و انصراف از تحصیل باید برای رفتن به خدمت سربازی خود اقدام کند.


سنوات مجاز برای دانشجویان انصرافی چقدر خواهد بود؟


مشمولین انصرافی از دانشگاه ها تا یک سال بعد از انصراف شان در سنوات مجاز اند. اما بعد از آن وارد غیبت خواهند شد.


متقاضیانی که از تحصیل انصراف می دهند تا چه زمانی می توانند برای ادامه تحصیل اقدام کنند؟


این افراد تنها قادر خواهند بود تا یک سال بعد از انصراف در دانشگاه و رشته ای دیگر مشغول به تحصیل شوند. در غیر این صورت، ادامه تحصیل برای آنان قانونی نخواهد بود.

برچسب ها