فاروس logo

افزایش ساعت مطالعه | برنامه ریزی درسی

افزایش ساعت مطالعه | برنامه ریزی درسی

افزایش ساعت مطالعه | برنامه ریزی درسی

افزایش ساعت مطالعه

 

افزایش ساعت مطالعه. یکی از عامل های بسیار مهم این که شما تسلط بیشتری بر مطالب داشته باشید این است که میزان مطالعه بیشتری داشته باشید. اما متاسفانه گاهی بچه ها در این مورد اراده ندارند و پس از یک الی دو روز مطالعه درس ها را کمتر می خوانند و یا این که ممکن است روند خود را قطع کنند. بهترین کار این است که در خود را خسته نکنید. همیشه هم می گوییم که کم کم تلاش خود را زیاد کنید. به این علت که اگر به خود فشار بیاورید زود خسته می شوید و دیگر نمی توانید خوب درس بخوانید. ضمن این که این موضوع به خلاق بودن خودتان هم بستگی دارد. باید مطالعه را برای خودتان لذت بخش کنید. هدفمند باشید و اینطور نباشد که صرفا فقط جدول برنامه ریزی خود پر کنید.

 

راه های افزایش ساعت مطالعه

 

همراه ما باشید با راه های افزایش ساعت مطالعه 🤓. مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که برنامه ریزی داشته باشید. برنامه داشتن به شما نظم می بخشد و باعث می شود بهتر درس بخوانید و به همه امور خود برسید. نکته مهم تر این است که خود را نسبت به این برنامه متعهد بدانید. باید آن را اجرا کنید تا بتوانید نتیجه بگیرید. مورد دیگر این است که از خود انتظار غیر منطقی نداشته باشید. اگر تا به الآن خوب درس نمی خواندید نمی توانید یک باره روزی 15 ساعت درس بخوانید. خود را کم کم به درس خواندن عادت دهید تا خسته هم نشوید. از مهم ترین دلایل پیشرفت شما این است که شما وضعیت خود را برای هر درس بدانید. کاملا واضح است که میزان مطالعه درس ها با هم یک اندازه نمی باشد.

 

چطور افزایش ساعت مطالعه داشته باشیم؟

 

چطور افزایش ساعت مطالعه داشته باشیم؟ بچه ها در قسمت قبل نکاتی را به شما گفتیم. توجه کنید که اولین عامل موفقیت شما، خودتان هستید. تا زمانی که اهداف خود را جدی نگیرید، برای آن ها خوب تلاش نمی کنید و در نتیجه رویاهایتان نیز محقق نخواهد شد. اعتماد به نفس داشته باشید و مطمئن باشید که اگر خوب درس بخوانید هیچ چیزی برای شما محال نخواهد بود. نگران کوتاهی های گذشته خود نباشید، هیچ زمانی برای شروع دیر نیست. اگر در سال های پایه( دهم و یازدهم) نیز خوب درس نخوانده اید و حس می کنید که در آن ها ضعف دارید اصلا نگران نباشید با برنامه ریزی می توانید فرصت این داشته باشید تا به همه اهداف خود برسید. حتما از یک مشاور کنکور کمک بگیرید و چی کسی بهتر از موسسه فاروس طاها؟ با ما همراه باشید.

 

افزایش کیفیت مطالعه

 

در کنار افزایش ساعت مطالعه، شما باید برنامه ای هم برای افزایش کیفیت مطالعه داشته باشید. به نظر شما کدامیک در رابطه با درس خواندن مهم تر است؟ کمیت یا کیفیت؟ قطعا این که شما مطالعه مفیدی داشته باشید خیلی مهم است. اما در رابطه با کنکور به نظر شما با روزی 30 دقیقه مطالعه مفید می توانید رتبه تک رقمی به دست آورید؟ آیا تا به حال در مصاحبه ی نفرات برتر کنکور دیده اید که آن بگویند که ساعت مطالعه شان روزی یک ساعت بوده است؟ پیشنهاد ما این است که اول زیاد بخوانید و سپس با کیفیت بخوانید. این بدین معنا نمی باشد که روزی 16 ساعت بخوانید اما مفید نباشد. اما سعی کنید روزهایی که در خانه هستید حداقل 12 ساعت مطالعه داشته باشید و این کار با تمرکز صورت گیرید. جز به هدف تان به چیز دیگری فکر نکنید.

 

راز ساعت مطالعه بالا

 

راز ساعت مطالعه بالا چیست؟ نظر ما چیست؟ چرا بعضی از افراد هم خیلی خوب و هم زیاد درس می خوانند ولی بعضی دیگر نمی توانند؟ دوستان یک مورد مهم که گفتن آن خالی از لطف نیست این می باشد که کسانی که ساعت مطالعه بالایی دارند ذهن خود را درگیر موارد حاشیه ای نمی کنند. وقت خود را با موارد غیر ضروری پر نمی کنند که برای درس خواندن خسته باشند. نمی شود که هم تفریح و گردش باشد هم بتوانید درس بخوانید. باید مدتی بعضی از تفریحات را از برنامه خود حذف کنید. اگر یک سال کمی سختی بکشید و همان سال هم کنکور قبول شوید خیلی بهتر است تا مجبور شوید مجددا کنکور دهید. گاها بچه ها خیلی وقت خود را صرف کلاس های کنکوری می کنند و فرصتی ندارند تا خودشان به قدر کافی درس بخوانند. کلاس های کنکوری خوب است اما نباید وقت گیر باشند.

 

 

18 ساعت مطالعه در روز

 

معمولا دانش آموزان در رابطه با 18 ساعت مطالعه در روز از ما سوال می پرسند. عزیزان توجه کنید که ساعت مطالعه یک موضوع فردی می باشد و برای هر کس متفاوت از دیگران است. بعضی از دانش آموزان توانایی این ساعت مطالعه را دارند و بعضی دیگر ندارند. هر چند توصهی ما این است که این میزان مطالعه هم لازم نیست. به این دلیل که گاها این مقدار موقتی می باشد. یک ساعت مطالعه متوسط اما دائمی خیلی بهتر می باشد. اما اگر کسی توانایی فردی به میزان بیشتر هم برسد که چه بهتر. اما توجه کنید که به هیچ عنوان نباید خود را با دیگران مقایسه کنید. اگر از دوستان شما کسی هست که بیشتر از شما درس می خواند سعی کنید از او انگیزه بگیرید و شما هم تلاش خود را بیشتر کنید اما اصلا نباید خود را با کسی مقایسه کنید.

 

قبولی تضمینی در کنکور سراسری

 

موسسه فاروس طاها با سال ها سابقه در زمینه قبولی کنکور سراسری برنامه ریزی خود را مبنی بر گام با پشتوانه سال ها سابقه به اتمام رسانده است. این برنامه شامل برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه قوی ترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع و همینطور برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و متقاضیان کنکور در کمتر از یکسال است.

 

این طرح با هدف کسب رتبه برتر در رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی به وجود آمده است. با انتخاب گام های برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع تحصیلی دیگر بی نیاز خواهید شد. همچنین می توانید با آزمون های مرحله به مرحله فاروس سطح خود را در پایان هرگام بسنجید و رتبه خود را ببینید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافیست مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال فرمایید.

 

سوالات متداول

 

مهم ترین گام برای افزایش ساعت مطالعه چیست؟

همانطور که گفته اولین کار این است که شما هدفمند باشید و با برنامه درس بخوانید. ضمن این که آگاهی از سطح تحصیلی شما نیز کمک بزرگی می تواند به شما کند.

بهترین مشاور برای افزایش ساعت مطالعه کدام است؟

قطعا موسسه فاروس طاها بهترین موسسه مشاوره کنکور می باشد که بهترین برنامه ریزی را می تواند برای شما انجام دهد. با ما همراه باشید و از خدمات عالی آموزشی ما بهره ببرید.

برچسب ها