فاروس logo

افزایش تراز در کنکور سراسری 1401

افزایش تراز در کنکور سراسری 1401

افزایش تراز در کنکور سراسری 1401

افزایش تراز در کنکور سراسری 1401

 

بخاطر تراز کنکور پایین بعضی از داوطلبان کنکور در سال های گذشته ، نتواسنته اند انتخاب رشته کنند. این گونه داوطلبان  تصمیم بر این موضوع دارند که دوباره در کنکور سراسری 1401 شرکت کنند. قطعا این افراد می خواهند تراز کنکور سراسری 1401 بیش تر از سال گذشته باشد. اما در ابتدا نمی دانند چه کار انجام بدهند که بتوانند پیشرفت کنند و تراز کنکور خود را بالا ببرند.

 

 

پیشرفت در کنکور سراسری

 

برای پیشرفت در کنکور سراسری یکی از کارهایی که می توان انجام داد این است که ، ساعت مطالعه مفید خود را افزایش داد. به طور مثال سعی کنید هر روز نیم ساعت به این ساعت ها ی مطالعه خود اضافه کنید. همان طوری که به صورت گام به گام ساعت های مطالعه خود را افزایش می دهید باعث می شود که روز به روز پیشرفت کنید و این اتفاق بسیار خوبی است.

 

داشتن برنامه برای افزایش تراز کنکور

 

هیچ وقت شما نباید بدون برنامه درس بخوانید زیرا یک کار بیهوده است. همیشه سعی کنید نتنها در مطالعه درسی ، بلکه در تمام مراحل زندگی خود با برنامه پیش بروید. اگر شما با یک برنامه درسی اصولی پیش بروید و به آن متعهد باشید قطعا تراز کنکور شما بالا می رود. باید یک سری فاکتور هایی را در برنامه درسی خود قرار بدهید. به عنوان مثال مطالعه دروس خود را به صورت موازی پیش ببرید. به این دلیل که در امتحان کنکور سراسری به صورت همزمان تمامی درس ها را امتحان می دهید. پس اگر فقط یک روز را مختص یک درس قرار بدهید یک کار اشتباه انجام داده اید. ذهن شما باید عادت کند به این موضوع که چند درس را در روز بتواند تحلیل کند.

 

کیفیت مطالعه برای افزایش تراز کنکور

 

باید یک روش مطالعه ی خوبی داشته باشید . شرط قبولی در کنکور سراسرری این است که شما یک روش مطالعاتی صحیح داشته باشید. سوالات کنکور سراسری معمولا به روش مفهومی طراحی می شود . پس باید بگونه ای مطالعه کنید مباحث درسی را که ، مفهوم مباحث درسی را یاد بگیرد. یعنی باید تمام ابعاد مختلف یک مبحث درسی را به خوبی تحلیل کنید و نکته ای را نباید جا بگذارید. در نتیجه ی مطالعه کنکور سراسری را نباید به گونه ای که برای امتحان های مدرسه درس می خوانیم ، بخوانیم. باید روش مطالعه ی خود را تغییر بدهیم.

 

سعی کنید با توجه به آزمون ها یا نتیجه ی کنکور سراسری سال های قبل خود ، با استفاده از کارنامه ی این گونه آزمون ها که مطالبقت دارد با کنکور سراسری تمام نقاط ضعف و قوت خود را شناسی کنید. و حتما یک برنامه درسی داشته باشید که تمام این ضعف ها و قدرت ها در درس ها لحاظ شده باشد.

 

تکنیک های تست زنی برای افزایش تراز کنکور

 

سوال های کنکور سراسری به صورت تستی طراحی می شود. پس با توجه به این که در کنکور سراسری مدیریت زمان خیلی با ارزش است . باید این روش های تستی را یاد بگیریم که و به آن ها تسلط داشته باشیم که در روز کنکور سراسری دچار مشکل کمبود وقت نشویم. شاید بشود گفت راه اصلی برای تسلط کامل بر سوال های تستی ، تمرین بسیار زیاد است

 

ارزیابی خود برای افزایش تراز کنکور

 

بهتر است که در بازه ی زمانی مشخص از خود امتحان بگیرید و خود را تحلیل و ارزیابی کنید. که میزان پیشرفت خود را نسبت به قبل متوجه بشوید و اگر در جایی ایراد داشته باشید سعی در بهبود این ایراد ها داشته باشید. پیشنهاد من به شما این است که ، بهتر است از آزمون های آزمایشی استفاده کنید. زیرا این آزمون های آزمایشی مطابق است با کنکور سراسری و شرایط کنکور را برای داوطلب فراهم می کند . و با توجه به تراز و درصد های واقعی  که داوطلب دریافت می کند. می تواند بهتر برنامه درسی خود را بهبود ببخشد.

 

 

داشتن هدف و تعهد به آن

 

داوطلبان کنکور بهتر است که برای خود اهدافی در نظر بگیرند . زمانی که یک هدفی را اشخاص برای خود در نظر می گیرند. برای رسیدن به آن هدف تمام تلاش خود را می کنند. زیرا آن هدف برای آن ها با ارزش است. زمانی که به یک هدفی تعهد داشته باشید فرقی نمی کند که چقدر زمان بخواهد که به آن هدف برسید. مهم این است که با تلاش و پشتکار زیاد می توانید به این هدف رسید.

 

افزایش تراز کنکور

 

همان طوری که اشاره شد خیلی موارد در بالا بردن تراز کنکور نقش دارد . از جمله داشتن:

 

⭕ ساعت مطالعه بالا

 

⭕ داشتن برنامه درسی

 

⭕ روش صحیح مطالعه

 

⭕ تسلط کامل بر تست ها و تکنیک های تست زنی

 

⭕ شرکت در آزمون های آزمایشی

 

⭕ داشتن هدف

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

برچسب ها