فاروس logo

اعلام نتایج نهایی کنکور 1400

اعلام نتایج نهایی کنکور 1400

اعلام نتایج نهایی کنکور 1400

اعلام نتایج نهایی کنکور 1400

 

نحوه اعلام نتایج نهایی کنکور 1400 به چه صورت است؟ زمان اعلام نتایج نهایی کنکور 1400 چه زمانی است؟ اعلام نتایج نهایی داوطلبین چند هفته پس از دریافت نتایج اولیه و انتخاب رشته منتشر خواهد خواهید. در طی این نتایج شما می توانید پذیرفته شدن خود در کد رشته های اعلام شده را بررسی کنید.

 

نتایج نهایی کنکور سراسری

داوطلبین کنکور سراسری1400 در این روز ها به دنبال زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری می باشند. اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در سال 98 گذشته در نیمه دوم مرداد و اعلام نتایج نهایی در نیمه دورم شهریور ماه صورت گرفت. اما این امر در سال 99 به تعویق افتاد. به دلیل به تعویق افتادن کنکور سراسری در سال 99 به دلیل شیوع بیماری کرونا نتایج نهای در آبان 99 اعلام شد. اما انتظار می رود از آنجایی که کنکور سال 1400 به موقع برگزار شده نتایج اولیه آن مانند سال های گذشته در نیمه مرداد و نتایج نهایی در نیمه شهریور اعلام خواهد شد.

 

برای اطلاع از نتایج اولیه و نتایج نهایی کنکور سراسری 1400 می توانید از طری سایت سازمان سنجش اقدام کنید. به این صورت که ابتدا در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ورود کرده و از نوار سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کنید. پس از آن می توانید پس از وارد کردن مشخصات خود بر روی مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری کلیک کرده و نتایج خود را ببینید.

 

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری هرساله از سوی سازمان سنجش مرحله ای تحت عنوان رسیدگی به اعتراضات کنکور سراسری باز می شود. در این مرحله داوطلبین می توانند اعتراضات خود را ثبت کنند و به آن رسیدگی می شود. بعد از اعلام سازمان سنجش می توانند نتایج نهایی را از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مشاهده کنند.

 

 

بهتر است از همه مداک کپی تهیه کنید تا در هنگان ثبت نام با مشکل مواجه نشوید. در مان قبولی در هر دانشگاهی که پذیرفته شده اید، اعلامیه های ثبت نام جدید الورودی ها را از سایت رسمی و کانال های معتبر دانشگاه مربوطه دنبال کنید تا در مدت زمان اعلام شده بتوانید فرآیند ثبت نام را انجام دهید.

 

نتایج اولیه کنکور برای دانشگاه های سراسری و آزاد یکسان است اما انتخاب رشته این دو دانشگاه متفاوت است. معمولا چند روز پس از انتخاب رشته دانشگاه سراسری، نوبت به انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام می پذیرد.نتایج نهایی نیز برای دو رشته آزاد و سراسری متفاوت است. به این ترتیب نتایج نهایی دو دانشگاه آزاد و سراسری جدا از هم اعلام خواهد شد.

 

سه روش برای ورود به سیستم در سازمان سنجش وجود دارد. در روش اول شما باید شماره داوطلبی ، شماره شناسنامه و سال تولد خود را وارد کرده وارد سایت می شودی و نتایج انتخاب رشته خود را مشاهد می کنید. در روش دوم با استفاده از شماره پرونده، شماره شناسنامه  و  کد رهگیری امکان پذیر است. روش سوم با استفاده از شماره پرونده ، شماره سریال شناسنامه و شماره شناسنامه امکان پذیر است. به این ترتیب شما می توانید با استفاده از یکی از روش های بالا اقدام کنید. شماره پرونده در اطلاعات ثبت نامی شما و شماره داوطلبی در کارت ورود به جلسه درج شده است.

 

بیشتر بخوانید: مشکلات سوالات کنکور سراسری 1400 چه بود؟

 

برچسب ها


نتایج نهایی کنکور سراسری 1400

نتایج اولیه کنکور سراسری 1400

مشاهده نتایج کنکور سراسری