فاروس logo

استراتژی پاسخ به سوالات کنکور

استراتژی پاسخ به سوالات کنکور

استراتژی پاسخ به سوالات کنکور

استراتژی پاسخ به سوالات کنکور

 

در این مقاله به بررسی استراتژی پاسخ به سوالات کنکور خواهیم پرداخت. معمولا بچه ها در مورد این موضوع زیاد سوال می پرسند که در ابتدا کدام درس ها را پاسخ دهیم. نظر شما چیست؟ بهتر است فرد چطور کار را پیش ببرد تا هم انرژی او تلف نشود و هم این که مدیریت زمان داشته باشد؟ آیا درست است که فرد ترتیب سوالات دفترچه را به هم بزند؟ آرامش روانی داوطلب چطور بهتر حفظ می شود؟ دانش آموز تجربی نباید اول شیمی را جواب دهد؟ چطور و چگونه تست ها را بزنیم تا بیشترین نتیجه را بگیریم؟ قصد داریم تا به همه این موارد پاسخ دهیم. اما توصیه می کنیم که خصوصا اگر دفعه اولی می باشد که در کنکور شرکت می کنید تجربه شخصی خود در سال های گذشته را استفاده نکنید. چون کنکور داستانی جدا با دبیرستان شما دارد.

کدام استراتژی پاسخ به سوالات کنکور بهتر است؟

ستراتژی پاسخ به سوالات کنکور بهتر است؟ توصیه اکید ما این است که به ترتیب دفترچه ای که به شما داده شده پیش بروید و این کار را در آزمون های آزمایشی خود نیز انجام دهید تا برایتان تبدیل به عادت شود. علت آن هم این است که سازمان سنجش سوالات را بر اساس علم روانشناسی ترتیب بندی کرده که ذهن داوطلب در حین پاسخگویی خسته نشود. تغییر در آن ممکن است باعث شود تا شما زمان را هم نتوانید در اختیار خود بگیرید. در منزل برای تمرین که تست حل می کنید بهتر است تا زماندار این کار را انجام دهید تا بیاموزید که برای هر سوال و هر درسی بیش از مدت زمان تعیین شده آن وقت نگذارید. گاهی خیلی از دانش آموزان بودند که با وجود تسلط بالا به خاطر عدم مدیریت زمان متاسفانه در کنکور شکست خوردند.

استراتژی پاسخ به سوالات کنکور را از چه کسی بیاموزیم؟

راتژی پاسخ به سوالات کنکور را از چه کسی بیاموزیم؟ بچه ها در هر زمینه ای اول حتما با مشاور خود صحبت کنید. بهترین راهنمایی را خود او می تواند برای شما داشته باشد. به این علت که هم در زمینه کنکور با تجربه و متخصص است و هم این که چون شما را می شناسد راهی را پیش رویتان می گذارد که انجام آن دشواری های کمتری نیز برایتان دارد. اما همانطور که در قسمت قبل نیز گفته شد ذهن خود را جوری نظم دهید که بتواند با همین ترتیب روتین کنار بیاید و انجام آن نیز برای تان در جلسه آزمون راحت شود. در ادامه چند نکته مهم را برای انجام این کار به شما خواهیم گفت. اگر هم حس می کنید در رابطه با این موضوع به کمک نیاز دارید حتما از مشاورین فاروس طاها کمک بگیثرید تا بتوانید پیشرفت کنید.

ترتیب جواب دادن به سوالات کنکور

در رابطه با ترتیب جواب دادن به سوالات کنکور این موضوع را در نظر بگیرید که سوالات این آزمون به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند. در ابتدای آزمون نیز دفترچه سوالات عمومی در اختیار شما قرار می گیرد و پس از اتمام زمان آن اختصاصی ها را دریافت خواهید کرد. گاهی بچه ها تصور می کنند که اگر در درسی قوی تر هستند پس باید سوالات آن را هم زودتر جواب دهند. دوستان اصلا اینطور نیست و کسانی که این کار را انجام می دهند اغلب در دام می افتند و نتایج خوبی نیز نمی گیرند. پس این اشتباه را انجام ندهید. به عنوان مثال در درس های اختصاصی اول درس ریاضی آمده است. فکر می کنید که علت آن چیست؟ این درس نیاز به آمادگی ذهنی و تمرکز بالا دارد پس تا زمانی که مغز هنوز درگیر نشده باید به آن پاسخ داد.

ترتیب دروس عمومیمدت زمان
ادبیات و زبان فارسی25 دقیقه
عربی25 دقیقه
دین و زندگی25 دقیقه
زبان انگلیسی25 دقیقه
ترتیب دروس اختصاصیمدت زمان
زمین شناسی25 دقیقه
ریاضی30 دقیقه
زیست شناسی50 دقیقه
فیزیک30 دقیقه
شیمی35 دقیقه

 

زمان پاسخگویی به سوالات کنکور

در قسمت قبل در رابطه با زمان پاسخگویی به سوالات کنکور صحبت کردیم. این مدت زمان می گوید که فرد برای موفقیت به تسلط بسیار زیادی نیاز دارد. پس اگر اهداف مهم دارید برایشان باید خوب تلاش کنید تا رویا باقی نمانند. شبانه روز زحمت بکشید و هیچ زمانی را از دست ندهید تا بتوانید نتیجه بگیرید. با تمرین و تکرار می توانید در هر درسی قوی شوید و به راحتی درصدهای بالا در آن بزنید. تست های کنکور سراسری را حل کنید و آن ها را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. اگر طبق برنامه و درست پیش بروید، نتایجی را خواهید گرفت که برای خودتان نیز باور نکردنی بود. منابع درست و با کیفیت تهیه کنید و با استفاده از آن ها درس ها بهتر یاد بگیرید. فیلم های آموزشی در یادگیری عمیق تر درس ها معجزه می کنند پس نسبت به آن ها بی تفاوت نباشید.

زمان استاندارد تست های کنکور

زمان استاندارد تست های کنکور در جدول بالا آمده است. زمان مجاز برای هر یک تست در درس های مختلف را محاسبه کنید و هر روز تمرین کنید تا در همان زمان بتوانید پاسخ دهید. ممکن است در ابتدا کمی تست زدن و حل سوالات چهار گزینه ای کنکوری آن هم در زمان محدود سخت باشد و تصور کنید که ذهن شما برای این کار ساخته نشده است. اما نگران نباشید، این مشکل برای هر کسی امکان دارد پیش بیاید. دوستان این موضوع امری کاملا مهارتی می باشد و با تمرین و تکرار فقط پیش می آید. اگر این قاعده را بپذیرید انگیزه و انرژی تان نیز بیشتر می شود و راحت تر می توانید سختی ها را تحمل کنید. پس از همین حالا برنامه ریزی کنید تا درس ها را با تمرکز بیشتری بخوانید. با رعایت این نکات حتما در کنکور امسال درخشان خواهید بود.

قبولی تضمینی در کنکور سراسری

در انتها می خواهیم یک طرح کاملا ویژه و استثنائی را به شما دوستان عزیز معرفی کنیم. این طرح قبولی تضمینی در کنکور سراسری نام دارد. موسسه فاروس طاها برای آرامش شما کنکوری های عزیز و کاهش استرس تان این دوره را برگزار کرده است. با شما دانش آموز گرامی قرارداد بسته می شود تا در صورت عدم رضایت تمام هزینه به شما داده شود. این موضوع فرد را مطمئن می کند که نتیجه قطعی می باشد. در طی این طرح گام ها و مراحلی در نظر گرفته شده که هر دانش آموزی را موفق می کند. جهت ثبت نام با شماره 09120981385 تماس بگیرید و یا این که اطلاعات خود را به همین شماره واتسپ کنید. ما منتظر دانش آموزان پر تلاشی که آینده خود را مهم می دانند و برای آن خواستار برنامه ریزی ویژه هستند، می باشد.

برچسب ها


کنکور