فاروس logo

آیا با دیپلم تجربی و انسانی می توان در کنکور تجربی شرکت کرد ؟

آیا با دیپلم تجربی و انسانی می توان در کنکور تجربی شرکت کرد ؟

آیا با دیپلم تجربی و انسانی می توان در کنکور تجربی شرکت کرد ؟

آیا با دیپلم تجربی و انسانی می توان در کنکور تجربی شرکت کرد ؟

 

 

یکی از سوالات متداول داوطلبانی که در رشته ریاضی و تجربی شرکت کرده اند این است که آیا با دیپلم ریاضی و انسانی می توان کنکور تجربی داد؟ آیا شرکت در کنکور تجربی بدون دیپلم تجربی امکان پذیر است؟ پاسخ این سوال مثبت است. داوطلبینی که در رشته ریاضی و انسانی تحصیل می کنند می توانند پس از دریافت مدرک دیپلم خود و در صورت فارغ التحصیلی در کنکور تجربی شرکت کنند.

 

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم انسانی

 

دانش آموزانی که دیپلم انسانی دارند نیز می توانند در کنکور تجربی شرکت کنند. علاوه بر آن این متقاضیان می توانند در کنکور هر کدام از گروه های آزمایشی نظیر ریاضی، هنر و زبان نیز آزمون دهند. تنها در تاثیر معدل در کنکور، دانش آموزان رشته انسانی که در کنکور تجربی شرکت می کنند فاقد تاثیر معدل دروس تخصصی هستند.

 

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی

 

بسیاری از دروس ریاضی به دروس علوم تجربی نزدیک هستند. دروس عمومی در رشته تجربی و ریاضی یکی هستند و درس فیزیک و شیمی نیز با اختلاف اندکی با یکدیگر بسیار شبیه به هم هستند. البته باید گفت در هر رشته هستید می توانید در کنکور تجربی شرکت کنید به شرط آن که فارغ‌ التحصیل باشید. یعنی علاوه بر گرفتن مدرک دیپلم، باید مدرک پیش دانشگاهی خود را نیز دریافت کنید.

 

 

نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای داوطلبانی که دیپلم غیر مرتبط دارند ، به چه صورت است ؟

 

اعمال سوابق تحصیلی از هر رشته ای که باشید، تنها دروس مشترک به حساب میاید. بنابراین برای اعمال تاثیر مثبت دروس تخصصی رشته تجربی مانند زیست، چه در نظام قدیم و چه نظام جدید، باید در رشته تجربی تحصیل کرده باشید. همچینین دانشجویان دانشگاه های روزانه نیز باید حتما از دانشگاه مرخصی بگیرند و برای آن ها اعمال شود. در غیر این صورت از کنکور سراسری سال آینده محروم خواهید شد.

 

درصد موفقیت کسانی که در رشته تجربی تحصیل نکرده اند اما در این رشته کنکور می دهند چقدر است؟

 

گاها گفته می شود، کسانی که تغییر رشته می دهند، و یا دیپلم رشته های دیگر را دارا هستند نمی توانند در کنکور تجربی به موفقیت دست یابند. این گفته می تواند هم درست و هم نادرست باشد. وقتی شخصی در یک رشته دیگر تحصیل می کند، با دروس تخصصی آن رشته آشنا نیست. بنابراین شانس کمتری نسبت به دانش آموزانی که در آن رشته تحصیل کرده اند دارد و باید تلاش بیشتری برای فراگیری دروس تخصصی آن رشته به خرج دهد.

 

مراحل آمادگی برای کنکور سراسری

 

مراحل آمادگی برای کنکور سراسری به این صورت است که ابتدا باید برای هر درس به یادگیری عمیق در خصوص آن موضوع دست یابید. بنابراین بهتر است مراحل زیر را به خوبی فرا بگیرید:

 

 

اگر به مراحل بالا مسلط شوید می توان گفت که دیگر به هه اصول آۀن رشته آگاهی پیدا کرده اید و می توانید در خصوص شرکت در کنکور به مهارتی برسید که موفقیت شما را تضمین کند. اگر به دنبال بهترین موسسه آموزشی کنکور می گردید، موسسه فاروس طاها با تکمیل ترین امکانات و خدمات آموزشی کشور در زمینه های مختلف می تواند به آمادگی شما در خصوص کنکور تجربی کمک کند.

 

بهترین موسسات آموزشی کنکور چه امکاناتی را در اختیار مخاطب قرار می دهد؟

 

 

با داشتن منابع و علم و اطلاعات لازم در هر رشته ای فارغ التحصیل شده باشید، می توانید در رشته تجربی کنکور دهید و پزشکی قبول شوید. موسسه فاروس طاها جزو اولین موسسات آموزشی کشور است که سال های در زمینه قبولی کنکور پزشکی سابقه درخشان دارد. این موسسه فراهم کننده تمامی امکانات آموزشی مورد نیاز دانش آموز از پایه تا کنکور است و صفر تا صد هر آنچه باید برای برتر شدن بدانید را با استفاده از منابع فشره آموزشی (کم حجم و پر محتوا) به شما آموزشی می دهد.

 

آیا با دیپلم کار و دانش نیز می توان کنکور تجربی داد؟

 

با دیپلم فنی حرفه ای و کار و دانش نیز می توان در کنکور تجربی شرکت کرد اما شرط اصلی آن است که 12 سال تحصیل خود را به اتمام برسانند. از آنجایی که دانش آموزانی که در هنرستان تحصیل کرده اند، 12 سال تحصیل خود را به اتمام نرسانده اند، ابتدا باید مدرک کاردانی خود را نیز دریافت کنند، در این صورت می توانند در کنکور رشته تجربی یا هرکدام از رشته های نظری به تحصیل بپردازند.

 

آیا با دیپلم انسانی و ریاضی می توان در کنکور تجربی شرکت کرد؟

بله اما شرط آن تاین است که فارغ التحصیل شوید. یعنی علاوه بر مدرک دیپلم خود باید مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را نیز داشته باشید

آیا با دیپلم فنی و یا کار و دانش می توان در کنکور نظرری شرکت کرد؟

بله اما شرط آن این است که مردک کتاردانی خود را دریافت کرده باشید. چرا که برای کنکور نظری باید 12 سال تحصیل کرده باشید.

 

 

برچسب ها