فاروس logo

آموزش ریاضی کنکور تجربی

آموزش ریاضی کنکور تجربی

آموزش ریاضی کنکور تجربی

آموزش ریاضی کنکور تجربی

اهمیت درس ریاضی هم برای گروه تجربی و هم گروه ریاضی بسیار بالاست و هیچ داوطلبی نباید از تاثیر ریاضی در کنکور چشم ‌پوشی کند. همانطور که میدانید درس ریاضی یکی از درس های تخصصی برای داوطلبان گروه ریاضی و گروه تجربی محسوب می‌شود. مطالعات نشان می دهد که تاثیر ریاضی در کنکور آنقدر اهمیت دارد که داوطلبان با زدن درصد بالا در این درس می توانند به رتبه دلخواه خود برسند.

برخی از داوطلبان از درس ریاضی واهمه دارد و نمی‌توانند این درس را به درستی مطالعه کند، اما نگران نباشند. زیرا با کمک مجموعه فاروس طاها و مشاوران خبره این مجموعه می‌توانند با برنامه‌ریزی درست ریاضی را مانند دروس دیگر یاد بگیرند. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات و توضیحاتی در رابطه با آموزش ریاضی کنکور تجربی برای شما عزیزان شرح دهیم. قطعا در این روزهای کنکوری به کارتان خواهد آمد.

روش مطالعه ریاضی کنکور تجربی

شما عزیزان برای اینکه بتوانید ریاضی کنکور تجربی را کاملاً در ذهن خود بسپارید نیاز به برنامه اصولی و منظم دارید. ریاضی درسی مفهومی نیست و شما باید با تمرین های زیاد آن را یاد بگیرید. روش اول و اصلی ترین مرحله در هر درسی یادگیری مفاهیم آن است. شما باید بتوانید مفاهیم ریاضی را کاملاً یاد بگیرید. مفاهیم درس ریاضی را طبقه بندی کنید. برای مثال فصل ها و فرمول ها را در دفتر خود برای خلاصه نویسی یادداشت کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که خواندن کتاب درسی و حل تمرینات آن می‌تواند شما را به رتبه برتر شدن نزدیک‌تر کند.

از منابع جامع و خوب استفاده کنید و سعی کنید که تست های آن را بعد از انجام آن تحلیل کنید. تجزیه و تحلیل تست های کنکوری به شما کمک می‌کند که بتوانید به راحتی فرمول ها و نکات ریاضی را در ذهن خود مرور کنید. رفع اشکال نیز در این مرحله تاصیر بسزایی در یادگیری عمیق ریاضی دارد. در زمان کنکور و هنگام مطالعه دروس مدیریت زمان را از یاد نبرید زمانی را به مرور درس اختصاص دهید.

هرچقدر تست بزنید و مرور داشته باشید شانس قبولی تون بیشتر می‌شود. برخی از داوطلبان هستند که درسنامه هر مبحث را می‌خوانند، اما نمی‌توانند تست آزمون را حل کنند و این بدین معنی است که آنها هنوز مهارت کافی را برای یادگیری ریاضی کسب نکرده اند. برای یادگیری و کسب مهارت در ریاضی باید تست زیادی بزنند و با نحوه سوالات ریاضی آشنا شوند. همچنین با انتخاب روش مطالعه ای درست می تواند از پس درس ریاضی بر بیایند.

چه منابعی را برای ریاضی کنکور تجربی تهیه کنم؟

برخی از داوطلبان کنکور سراسری زمانی که به سال کنکور نزدیک می شوند، این سوال در ذهنشان خطور می کند که از چه منبعی برای کنکور استفاده کنم، نتیجه بهتری خواهم گرفت؟ اگر در رابطه با خرید منابع آموزشی شک دارید، بهتر است از مشاوری خوب و با تجربه کمک بگیرید. مشاور کنکور فاروس طاها با توجه به استعداد و علم شما، بهترین منابع کمک درسی را به شما پیشنهاد می دهد.

کتاب های جامع با توجه به محتویات کاملی که دارند، قطعا به داوطلبان کمک می کنند که رتبه خوبی را به دست آورند. در این کتاب ها هر سه پایه تحصیلی با یکدیگر ترکیب شده اند تا خروجی نهایی کار طبق نظر و سلیقه داوطلب باشد.

کتاب های جامع کنکور ریاضی تجربی علاوه بر برخورداری از تست، دارای آموزش و درسنامه نیز هستند. اکثر این کتاب ها مفاهیم درسی را به طور کامل به داوطلبان اموزش می دهند. این کتاب برای افرادی که حتی مهارتی در مطالعه رباضی ندارند نیز پیشنهاد می شود. این نکته را در نظر بگیرید که وقتی منبعی را خریداری کرده اید، بهتر است دیگر آن را تغییر ندهید. زیرا تغییر منبع در اواسط سال ممکن است شما را سردرگم کرده و از نتیجه دلخواه شما دور کند. البته روش مطالعه نیز در یادگیری عمیق ریاضی نقش مهمی دارد.

سوالات و آزمون های آزمایشی را ارزیابی کنید

همانطور که برای همه دروس باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم، ریاضی نیز از آن دسته دروس است. بهتر است سوالات ریاضی آزمون را همان روز آزمون ارزیابی کنید تا متوجه اشتباهات خود شوید. همچنین با ارزیابی سوالات نکاتی همچون نحوه تست زنی و مدیریت زمان را یاد خواهید گرفت. با شرکت در ازمون های آزمایشی متوجه ایرادات خود خواهید شد. همچنین خواهید فهمید که در کدام مبحث از ریاضی تسلط کافی ندارید.

درس ریاضی حتما باید مورد ارزیابی قرار بگیرد. همچنین در ازمون به سوالاتی که جوابش را درست حل کرده اید را نیز نگاه کنید. اگر شما اشتباهات خود را سریعا متوجه شوید، درصد ریاضی شما قطعا بالاتر می رود. اگر نیاز به برنامه ریزی شخصی و اصولی برای مطالعه درس ریاضی یا نیاز به راهنمایی بیشتر برای تقویت ریاضی یا انتخاب منابع کمک درسی دارید، روش ایده آل این است که با افراد از مشاورانی مجرب کمک بگیرند. چراکه مشاور بیشتر از هر فردی از جزئیات کار و نقاط ضعف و قوت شما باخبر است.

فاروس طاها همیشه در کنار شماست

تیم محبوب فاروس طاها با هدف کمک به داوطلبان کنکور سراسری خدمات کنکوری برجسته ای را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. این مجموعه با توجه به سطح علمی داوطلبان برنامه درست، ازمون های آزمایشی و منابع اصولی را به داوطلبان ارائه می دهند. با کمک مشاوران خبره و مجرب این مجموعه دیگر نگران و استرس نداشته باشید. چراکه این افراد با نقاط ضعف و قوت داوطلبان اشنا هستند و بهتر از هر فردی می توانند به آنها کمک کنند.

برچسب ها