فاروس logo

آزمون لیسانس به پزشکی 1401

آزمون لیسانس به پزشکی 1401

آزمون لیسانس به پزشکی 1401

آزمون لیسانس به پزشکی 1401

آزمون لیسانس به پزشکی 1401 در چه تاریخی و به چه صورت برگزار خواهد شد؟ چقدر در رابطه با این آزمون اطلاعات دارید؟ در این مقاله قصد داریم یک خبر خیلی خوب را به علاقمندان رشته ی پزشکی بگوییم.

اگر شما نتوانستید در سال کنکور خود برای قبولی در پزشکی موفق شوید می توانید لیسانس خود را در هر رشته ای که قبول شدید بگیرید و پس از آن در آزمونی شرکت کنید که می تواند شما را به هدفی که در ذهن دارید، برسانید.

زمان ثبت نام در این آزمون از دی ماه آغاز می شود و احتمالا تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت. در نظر داشته باشید که ظرفیت پذیرش آن بسیار کم است. هم چنین برای ثبت نام در این آزمون یک سری شرایط وجود دارد که همه ی آن ها را در قسمت زیر آورده ایم. این آزمون توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

آزمون لیسانس به پزشکی

همانطور که گفته شد آزمون لیسانس به پزشکی معمولا توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شده است. اما طبق مصوبه ای قرار شده است که از امسال توسط 5 دانشگاه برتر پزشکی ایران این آزمون برگزار شود.

یعنی آزمون لیسانس به پزشکی 1401 علاوه بر دانشگاه مذکور توسط دانشگاه های شهید بهشتی، کرمان، اصفهان و مشهد برگزار می شود. اگر شرایط مذکور را دارا می باشید می توانید در این آزمون شرکت کنید. برخی از شرایط گفته شده تبصره هایی دارند که در ادامه خواهیم گفت، اما شرایط سنی اصلا تبصره ندارد.

برای آقایانی که دوران سربازی خود را طی کرده باشند مدت خدمت شان به حداکثر سن تعریف شده اضافه خواهد شد. نکته مهم این که رشته ی تحصیلی شما در مقطع لیسانس اصلا مهم نیست. اما حتما باید فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته یکی از رشته های گروه آزمایشی تجربی و ریاضی باشید.

شرایط آزمون لیسانس به پزشکی

یکی از شرایط آزمون لیسانس به پزشکی مدرک زبان معتبر بود که در جدول زیر هر کدام با نمره ی زیر به شما نشان داده ایم. نکته لازمی که باید گفته شود این است که شما بدون این گواهی زبان هم می توانید در این آزمون مذکور شرکت کنید، اما باید تا زمان مصاحبه مدرک خود را به معاونت آموزشی دانشگاهی که پزشکی آن را قبول شده اید، ارائه دهید.

برای شرایط معدلی که گفته شد نیز تبصره هایی وجود دارد که به کمک آن شاید دانشگاه مربوطه کم بودن معدل شما را در نظر نگیرد. تبصره های جایگزین شرط معدل عبارتند از: رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی و دانشجویی، مالکیت ثبت اختراع، دارا بودن عنوان پژوهشگر برگزیده از سوی دانشکده خود و رتبه های برتر آزمون سراسری. اگر هر کدام از این موارد را شامل می شوید حتما مدارک آن را ارائه دهید.

مدرکنمره
TOEFL IBT60
MCHE50
TOLIMO480
TOEFL PBT480
MHLE50
MELAB70
IELTS5
MSRT50

سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

سوالات آزمون لیسانس به پزشکی از درس های مختلفی می باشد که هر کدام ضریب مربوط به خود را دارند. برای موفقیت در آزمون لیسانس به پزشکی 1401 باید به منابع آن تسلط داشته باشید.

اگر برای این مورد نیاز به مشاوره داشتید حتما فاروس طاها را انتخاب کنید. همانطور که گفته شد فقط داوطلبان گروه های آزمایشی تجربی و فیزیک می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

بچه های انسانی مجاز به شرکت در آن نیستند. 🔔نکته بسیار مهم دیگر که باید بدانید این است که دانش آموختگان و دانشجویان مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری عمومی و تخصصی (PhD) از دانشگاههای سراسری و آزاد و غیره حق شركت در آزمون را ندارند🔔.

بنابراین اگر واجد شرایط هستید حتما هم زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و هم منابع را تهیه کنید و مطالعه بفرمایید. برنامه ریزی داشته باشید و مطالب را به مرور پیش ببرید.

نام درستعداد سوالضریب
آناتومی173
باکتری و ویروس و انگل و قارچ123
تفکر نقاد251
فیزیولوژی193
شیمی آلی42
شیمی عمومی42
فیزیک پزشکی71
ژنتیک101
روانشناسی121
بیوشیمی82
جامعه شناسی131
ایمنی شناسی102
بافت شناسی و جنین شناسی92

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

مصاحبه

آزمون مذکور علاوه بر آزمون کتبی مصاحبه نیز دارد. زمان ثبت نام این آزمون در قسمت بالا گفته شد. تاریخ برگزاری آن هم در اسفند ماه 1400 خواهد بود. امسال پانزدهمین دوره برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی می باشد. فراموش نکنید که تعداد پذیرش دانشجوی پزشکی در این آزمون بسیار محدود است.

به طوری که در سال گذشته از حدود بیش از 700 نفر شرکت کننده فقط 20 نفر قبول شدند که از میان آن ها هم در مصاحبه تنها 10 نفر موفق شدند. با توجه به تعداد بالای متقاضیان و ظرفیت کم دانشگاه ها داوطلبان برای آنکه شانسی برای پذیرفته شدن داشته باشند باید حداقل 50 درصد نمره علمی را کسب نمایند.

آزمون لیسانس به پزشکی دو مرحله ای میباشد. زمان دقیق این آزمون برای امسال هنوز اعلام نشده است. به محض مشخص شدن آن از طریق همین سامانه اطلاع رسانی خواهد شد.

 آیین نامه استعداد های درخشان

در آزمون لیسانس به پزشکی 1401 یک آیین نامه استعداد های درخشان وجود دارد. شرح آن به این صورت است که داوطلبانی که مدال طلای المپیاد دانش آموزی دارند، نیازی به شرکت در آزمون کتبی را ندارند.

اگر هم مدال برنز و نقره را داشته باشید باید در آزمون شرکت کنید، اما مزیت که این مدال برای شما خواهد داشت این است که اگر 85 درصد نمره نفر آخر آزمون را کسب کنید قبول خواهید شد. دارندگان رتبه های اول تا سوم جشنواره های خوارزمی و رازی نیز مشمول این آیین نامه خواهند شد.

موفقیت تضمینی کنکور سراسری

اگر به دنبال طرح موفقیت تضمینی کنکور سراسری می گردید باید بگوییم که مسیر را درست آمده اید. فاروس طاها برنامه ویژه ای برای این طرح ها دارد. از پایه دهم تا کنکور می توانید در این طرح ها ثبت نام کنید. برنامه های متناسب با خودتان را دریافت کنید.

شما کنکوری ها و دبیرستانی ها می توانید با آزمون آنلاین کنکور موسسه فاروس طاها خود را برای کنکور سراسری آماده کنید.

این برنامه ها و هر خدمات آموزشی دیگری که از ما دریافت می کنید، کاملا به صورت تضمینی بوده و با استفاده از آن ها حتما نتیجه ای که در نظر دارید را خواهید گرفت.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

برای شرکت در آن ها می توانید با شماره های نوشته شده در سایت تماس بگیرید و یا این که اطلاعات خود را به همان شماره واتساپ کنید. دیگر نگران نباشید که آیا مسیرتان درست است یا نه. فقط با خیال راحت درس بخوانید و نتیجه را به ما بسپارید.

برچسب ها