فاروس logo

کامل ترین جزوه فیزیک کنکور تجربی

کامل ترین جزوه فیزیک کنکور تجربی

کامل ترین جزوه فیزیک کنکور تجربی

کامل ترین جزوه فیزیک کنکور تجربی

  

کامل ترین جزوه فیزیک کنکور تجربی کدام است؟ شما برای مطالعه درس فیزیک چه برنامه ای دارید؟ در هر هفته چقدر برای آن وقت می گذارید؟ دوستان توجه فرمایید برای داوطلبان گرامی تجربی در رشته پزشکی که زیرگروه یک می باشند، ضریب فیزیک از درس های شیمی و زیست کم تر است. اما اگر کارنامه های قبولی کنکور تجربی سال های گذشته در این رشته را دیده باشید، درصد ضعیف برای آن وجود ندارد. درست است که اهمیت فیزیک نسبت به دیگر دروس اختصاصی کم تر است. اما این به معنا نیست که شما به طور کل آن را نادیده بگیرید. باید در هر هفته یک ساعت مطالعاتی متعادل را برای آن بگذارید و با حل تست های کنکور سراسری به پیشرفت خود کمک کنید.

 

به علاوه، این درس از درس های حل کردنی و مسئله دار است. که اگر به خوبی مطالعه نشود می تواند خیلی پیچیده باشد. این درس برای بچه های ریاضی بسیار مهم و سرنوشت ساز است. اما همان طور که اشاره شد. در گروه تجربی، فیزیک ضریب کمتری نسبت شیمی و ریاضی برای رشته هایی مانند پزشکی دارد. اما درصد بالای آن می تواند کمک بزرگی به شما کند. خب حال چطور آن را بخوانیم تا بتوانیم درصد خوبی در آن بگیریم؟ فیزیک را باید از ابتدا جدی بگیرید. درسی نیست که در مدت کوتاه بتوان آن را جمع کرد. بهتر است که این درس را از سال های پایه خوب بخوانید و با مسائل کنکوری آن آشنا شوید. اما اگر سال کنکوری هم هستید با یک برنامه خوب می توانید پیشرفت کنید. جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه تا پایان مقاله همراه ما باشید.

  

چگونه فیزیک بخوانیم؟

  

چگونه فیزیک بخوانیم؟ بهترین کار این است که تا می توانید مسئله حل کنید. اینقدر این کار را انجام دهید تا در آن به مهارت برسید. پاسخ های اشتباه خود را مورد بررسی قرار دهید و نکته ای که باعث اشتباه شما شده است را بیابید. در حاشیه کتاب درسی خود هر چیز جدیدی را که یاد می گیرید بنویسید. سعی کنید مباحث مختلف را به هم ربط دهید، گاهی از این درس سوالات ترکیبی مطرح می شود. عکس های کتاب را نادیده نگیرید. گاهی در دل تصاویر نکات بسیار مهمی نهفته است. بودجه بندی فیزیک در کنکور را ببینید و طبق آن برنامه ریزی کنید که کدام بخش را بیش تر بخوانید و کدام یک به زمان کم تری نیاز دارند. در این زمینه می توانید از کمک یک مشاور نیز بهره بگیرید. سعی کنید در هر آزمون حداقل 1 تا 2 پاسخ درست بیش تر داشته باشید و پیشرفت کنید.

  

فیزیک کنکور تجربی

  

به تقویت فیزیک کنکور تجربی بپردازید و با این کار رتبه خود را بهبود دهید. اگر دانش‌آموز یا دانشجو هستید، احتمالا خیلی وقت‌ ها هنگام حل مسائل فیزیک احساس کرده‌اید این درس کاملا برای ‌تان نا آشناست! در این صورت، شاید دست‌ به ‌دامانِ کتاب‌ ها یا دی‌ دی ‌های کمک‌ آموزشی شده باشید. برخلاف تصور خیلی از دانش‌آموزان، فیزیک چیزی فراتر از حفظ فرمول‌ ها و جایگذاری داده‌ های مسئله در آنهاست. عنوان فصل را بررسی کنید تا بدانید قرار است چه مباحثی را یاد بگیرید. بخش‌ هایی از کتاب‌ تان را که مربوط به آن مباحث هستند، به ‌طور اجمالی مطالعه کنید. این بررسی اولیه به شما کمک می‌کند کلاس را بهتر دنبال کنید، چون با اصطلاحات علمی آن آشنا شده ‌اید و راحت‌ تر می‌توانید مباحث را با آموخته‌ های قبلی‌ تان پیوند دهید.

  

  

  

تعداد سوالات فیزیک کنکور تجربی و مدت پاسخگویی به هر سوال

  

بر اساس بودجه بندی درس فیزیک کنکور 27 درصد از سوالات کنکور سراسری درس فیزیک از سال دهم تجربی، 30 درصد از مباحث مطرح شده از فیزیک سال یازدهم تجربی و 43 درصد باقی مانده از فیزیک سال دوازدهم مطرح می شود. تعداد کل سوالات فیزیک مطرح شده در کنکور سراسری 30 سوال می باشد. شماره سوالات فیزیک در دفترچه اختصاصی کنکور سراسری از 206 تا 235 می باشد. مدت زمان پاسخگویی به این سوالات 37 دقیقه برآورد شده است. این موضوع به این معناست که شما حداکثر 72 ثانیه برای پاسخگویی به هر سوال فرصت دارید.

  

بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی

  

طبق بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی نظام جدید  27 درصد از سوالات کنکور سراسری درس فیزیک از سال دهم تجربی، 30 درصد از مباحث مطرح شده از فیزیک سال یازدهم تجربی و 43 درصد باقی مانده از فیزیک سال دوازدهم مطرح می شود. با توجه به این موضوع اهمیت فیزیک سال پیش دانشگاهی برای شما بیش تر است. اما اگر درصد بالا در این درس می خواهید با توجه به این که دروس پایه راحت ترند. پیشنهاد می کنیم مطالعه درس های پایه را فراموش نکنید. به علاوه، فاروس طاها کامل ترین جزوه فیزیک کنکور تجربی هم برای درس های پایه و هم برای سال دوازدهم را در اختیار شما قرار می دهید. تمام نکات مهم کنکور در داخل آن ها گنجانده شده است و همچنین، تست های کنکور سراسری با ترفند های باور نکردنی در آن ها حل شده است.

  

  

☎️ جهت کسب اطلاعات بیش تر با این شماره تماس حاصل فرمایید. تلفن : 09120981385 ☎️

  

  

مباحث مشترک فیزیک تجربی و ریاضی

  

مباحث مشترک فیزیک تجربی و ریاضی نظام جدید از جمله مواردی است که بسیاری داوطلبان به دنبال آن هستند. ببینید بچه ها در رشته تجربی فیزیک پایه دهم و یازدهم خیلی نسبت به ریاضی خلاصه گفته شده است. اما همان مطالب در گروه ریاضی بسیار گسترده و کامل گفته شده است. توصیه می کنیم که در هر رشته ای که هستید کتاب مخصوص به همان را نیز بخوانید. همچنین، در مورد نظام قدیم و جدید بودن هم منابع متناسب با خود را انتخاب کنید. نکته مهم دیگر این است که در فیزیک نظام جدید قسمت اندازه گیری و بردار ها حذف شده است. اما یادگیری آن بر شما واجب است چرا که در قسمت های مختلفی از آن استفاده شده است. درس فیزیک را جدی بگیرید. فرمول ها را حتما جایی یادداشت کنید تا فراموش نکنید.

  

تفاوت فیزیک نظام قدیم و جدید تجربی

  

یک مورد مهم از تفاوت فیزیک نظام قدیم و جدید تجربی حذف فرمول محاسبه میدان مغناطیسی در مرکز حلقه در فصل سه فیزیک یازدهم است. این فصل در واقع ترکیبی از فصل سه و چهار فیزیک سه نظام قدیم است. برای دانستن تفاوت فیزیک تجربی و ریاضی بهتر است خوب کتاب های درسی خود را بررسی کنید. در هر صورت مفاهیم اولیه فرق زیادی نمی کند. اما میزان پیشروی در برخی مباحث می تواند متفاوت باشد. حتما یک جزوه خوب پیدا کنید و درس ها را مبحث به مبحث پیش ببرید. توصیه می کنیم که کامل ترین جزوه فیزیک کنکور تجربی را از فاروس طاها تهیه کنید.

  

  

سوالات متداول

  


تعداد سوالات فیزیک کنکور تجربی و مدت پاسخگویی به هر سوال چقدر است؟


تعداد کل سوالات فیزیک مطرح شده در کنکور تجربی 30 سوال می باشد. مدت زمان پاسخگویی به این سوالات 37 دقیقه برآورد شده است. این موضوع به این معناست که شما حداکثر 72 ثانیه برای پاسخگویی به هر سوال فرصت دارید.


چگونه درس فیزیک را در کنکور صد بزنیم؟


موسسه فاروس طاها با داشتن به روز ترین امکانات به شما کمک می کند تا فیزیک کنکور را در کمترین زمان آموزش دیده و به تمرین بپردازید. تمرین زیاد در تست های زمان دار و ترکیبی درس فیزیک باعث می شود بتوانید این درس را در کنکور صد بزنید. و به رتبه برتر در کنکور سراسری دست یابید.

  

برچسب ها