images-shape-5images-shape-6images-shape-7images-shape-21images-shape-21

جزئیات مقاله

پزشکی, دندان پزشکی, داروسازی با 24 گام برنامه ریزی فاروس با قاطعیت و اطمینان 100%

چگونگی مرور دروس کنکوری نظام جدید مشاوره

چگونگی مرور دروس کنکوری نظام جدید

 

همان طوری که مشخص است تنها راه یادگیری و حفظ مطالب درسی مرور چند باره آن است. اما با توجه این که تعداد کتاب ها و دروس کنکوری نظام جدید بسیار زیاد است. این کار مقداری سخت و دشوار است. اما میتوان برای آن راه کاری درست و علمی پیشنهاد داد.

 

روش مرور دروس کنکوری

 

به صورت طبیعی اکثر داوطلبان کنکور و دانش آموزان زمانی که یک مطلب درسی را مطالعه میکنند نیمی از این مطالب را امکان دارد تا دو روز بعد از زمان مطالعه آن درس فراموش کنند برای همین موضوع مشاوران و متخصصان در امور تحصیلی  و کنکوری تاکیید بسیار زیادی برای این دارند که داوطلبان کنکور حتما آن مطالب را مرور دوباره کنند که پیشنهاد اکثر آن ها برای این مرور مطلب دو یا الی سه روز بعد از مطالعه آن درس است.

 

بهتر است برای مرور مطلب درسی که میخواهید انجام دهید از متن اصلی کتاب استفاده نکنید .زیرا این کار باعث میشود که وقت بسیاری از شما گرفته بشود. و شما درگیر مرور کردن یک درس در طی آن روز بشوید.

 

در نتیجه پیشنهاد میشود که برای مرور مطالب درسی خود از نوشته ها و خلاصه هایی استفاده کنید. که در هنگام مطالعه از آن مطلب خلاصه نویسی کرده اید. این گونه نه زمان خاصی از شما گرفته شده است . هم این طور مطلب درسی را به صورت کاملا علمی مرور و دوره کرده اید.

 

پیشنهاد دیگری که میتوانم بدهم این است که هنگام مطالعه نیز در خود مطلب آن نکات کلیدی و مهمی که نمیتوان خلاصه کرد را برجسته یا هایلایت کنید. زیرا زمان زیادی را نیمخواهد صرف کنید که بخواهید به خود آن مطلب اصلی در داخل کتاب مراجعه کنید. با دیدن این مطالب هایلایت شده و برجسته شده پی به موضوع اصلی آن مطلب میبرید. و تمامی آن مطالب در ذهن شما یادآوری میشود.

 

روش مرور دروس عمومی

 

برای دروس عمومی مثل عربی و زبان انگلیسی و ادبیات و دین و زندگی این گونه پیشنهاد میشود که با توجه به این که دروس عمومی سوالاتی که برای کنکور سراسری از انها طرح میشود هر سال دارای قاعده و ساختار مشابه ای است بهتر است پس از یادگیری و مرور مطالب درس های عمومی زمانی را اختصاص بدهند به تست زنی و پیدا کردن خاص در تست ها و سوالات کنکور سراسری و همچنین بهتر است پاسخ نامه این سوالات کنکور سراسری را نیز مطالعه کنند زیرا در انها نکاتی وجود دارد که در زمان های بعدی که میخواهند مرور کنند و دروس خود را مطالعه کنند خیلی کمک بسیار زیادی میکنند که در هنگام مطالعه خود منبع اصلی حتما به این نکاتی که وجود دارد در تست های کنکوری  توجه کنند

 

روش مرور دروس اختصاصی

 

برای دروس اختصاصی مثل زیست شناسی ، فیزیک و شیمی و ریاضی. بهتر است که تمام فرمول هایی که در درس ها و فصل های این کتاب ها وجود دارد به صورت جداگانه و در دفتر های خاصی یادداشت شود و آن ها را بسیار مرور کنند

 

نکته ای که برای دروس محاسباتی وجود دارد علاوه بر این که باید درس اصلی را بخوانیم باید تست های بسیار زیادی را حل کنیم و مرور کنیم. یعنی باید هم خود درس را مطالعه کنیم و وقتی برای مرور آن بگذاریم .و هم وقتی را برای تست های آن دروس گذاشته وحل کنیم و نیز باز باید این تست ها را مرور کنیم.

 

به طور مثال تست های که وجود دارد را حل کنیم تست های که در آزمون های آزمایشی غلط و به اشتباه حل کرده ایم را دوباره حل کنیم و جواب درست را خودمان پیدا کنیم و آن ها را مرور کنیم این کار کمک بسیار زیادی به یادگیری و مرور دروس محاسباتی برای ما میکنند  . همچنین حتما سوالات ده سال اخیر کنکور سراسری را حل کنیم . در کل وقت بیشتری را برای تست زنی دروس اختصاصی بگداریم.

 

نتیجه گیری

 

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی از مطالب بالا داشته باشیم یه این موضوع میرسیم که بهتر است حتما در هنگام مطالعه متن اصلی کتاب های درسی از آن خلاصه برداری کنیم  و نکات اصلی تمام فصول را پیدا کنیم و آن ها را مشخص کنیم میتوانیم برای این نکات اصلی نیز از جعبه لایتنر استفاده کنیم زیرا در مرور کردن آن نکات بسیار کمک زیادی به ما میکند.

 

حتما برای دروس محاسباتی مثل ریاضی و فیزیک حتما فرمول های آن ها را در دفتری یادداشت کنیم و هر روز سعی کنیم آن ها را مرور کنیم.

 

به طور کل برنامه داشتن و مرور کردن دروس کنکور نکته کلیدی است که باید آن را رعایت کنیم. تا به هدف اصلی مان برسیم آن هم رسیدن به رتبه برتری است

 

روش های دیگری نیز برای مرور کردن دروس وجود دارد که میتوانیم از یک مشاور متخصص بپرسیم و از او راهنمایی بگیریم. و با استفاده از آن روش ها برای مرور مطالب درسی به موفقیت در کنکور سراسری برسیم.

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن :  09120981385

برچسب ها: