فاروس logo

پذیرش رشته پرستاری بدون کنکور

پذیرش رشته پرستاری بدون کنکور

پذیرش رشته پرستاری بدون کنکور

پذیرش رشته پرستاری بدون کنکور

 

یکی از رشته های که مورد علاقه داوطلبان کنکور سراسری در علوم تجربی است رشته پرستاری است. با توجه به محبوبیتی که رشته پرستاری دارد می شود گفت جز رشته های برتر شناخته می شود.

 

بعضی از داوطلبان رشته پرستاری برایشان سوال پیش می آید که آیا می شود بدون کنکور در رشته پرستاری پذیرفته شد؟

 

همان طوری که اکثریت داوطلبان و دانش آموزان این موضوع را میداند که میتوانند در دانشگاه های غیر انتفاعی و دانشگاه های آزاد در رشته های بدون کنکور علوم پایه و رشته های پیراپزشکی از جمله رشته پرستاری ، مامایی ، بهداشت محیط و موارد دیگر ثبت نام کنند.

 

اما سوال پیش می آید که آیا میتوان در دانشگاه های سراسری نیز رشته پرستاری بدون کنکور قبول شد؟

 

بله این امکان وجود دارد آن هم بر اساس سوابق تحصیلی است . یعنی بر اساس معدل کتبی دیپلم است.

 

البته علاوه شرط معدل و سوابق تحصیلی . داوطلب باید دارای یک سری شرایط دیگری نیز باشد که در ادامه به آن میپردازیم.

 

 

 

رشته پرستاری بدون کنکور در دانشگاه سراسری

 

وزارت بهداشت در طی یک اطلاع رسانی اطلاع داد که کمبود نیرو انسانی در داخل کشور هست . در رشته های پیراپزشکی مخصوصا رشته پرستاری این کمبود ها وجود دارد.

 

پس از این اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور موظف به تامین نیرو و کادر پرستاری و پیراپزشکی شد .که تصمیم گرفت در مناطق محروم یک سری از دانشگاه های سراسری داوطلبان در رشته های پیراپزشکی و علوم پایه را بر اساس سوابق تحصیلی و بدون هیچ آزمونی اما به شرط خدمت در مناطق محروم بپذیرند.

 

پرستاری بدون آزمون

 

برای اولین بار سازمان سنجش در سال 1394 در دفترچه ای که برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی منتشر میکند . رشته پرستاری را نیز در این بخش اضافه کرد . داوطلبان میتوانستند برای این رشته ثبت نام به عمل آورند . بر اساس سوابق و شرایطی که داشتند پذیرفته می شدند که یکی از شروط پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه پرستاری شرط خدمت در مناظق محروم هست.

 

 

شرایط پذیرش در رشته پرستاری بدون کنکور در مقطع کاردانی

 

1- متقاضی رشته پرستاری باید بومی منطقه دانشگاه مورد نظر باشد. یعنی مدرک اخد دیپلم داوطلب در همان منطقه باشد.

 

2- افرادی که قبلا در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کردند. نمیتوانند در این رشته پذیرفته شوند مگر اینکه شهریه رشته مورد نظر شان پرداخت کنند.

 

3- قبولی در رشته پرستاری بدون کنکور دارای شرایطی سنی است و سن داوطلب باید حداقل 18 سال و حداکثر سن متقاضی  23 سال باشد.

 

4- متقاضی و یا داوطلب رشته پرستاری باید دارای مدرک گواهی سلامت پزشکی باشد. این مدرک به منظور عدم نقص عضو است.

 

5- قبولی داوطلبان رشته پرستاری بر اساس معدل کتبی دیپلم و بر اساس سوابق تحصیلی است . کسی اولویتی بالاتری دارد که دارای معدل بالاتری باشد.

 

6- علاوه بر داشتن معدل کتبی که مورد قبول کمیته پذیرش دانشگاه مورد نظر است . مصاحبه ای نیز برگزار می شود که متقاضی باید در این مصاحبه باید در بهترین حالت و با اعتماد به نفس صحبت کند و فن بیان داشته باشد. اشراف کامل بر این رشته را داشته باشد. همچنین دلیل انتخاب رشته پرستاری نیز بگوید . و نیز برخی دیگر از الزاماتی که باید داوطلب داشته باشد بررسی می شود و در انتها اگر داوطلب تمام شرایط را داشته باشد میتواند پذیرفته شود.

 

7- اگر خانمی متقاضی رشته پرستاری باشد و این خانم متاهل باشد باید یک ارائه کتبی از همسر خود ارائه بدهد که در آن ارائه همسر شان رضایت خود را اعلام کند.

 

8- اگر داوطلبانی نیز میخواهند از سهمیه هایی مثل ایثارگری و سهمیه شاهد استفاده کنند. باید گواهی لازم را از بنیاد شهید و امور ایثارگران  استان خود دریافت و تهیه کنند.

 

9- اگر نیز آقایی میخواهد در این رشته پرستاری بدون آزمون در دانشگاه سراسری پذیرفته شود نباید مشکلی به لحاظ خدمت سربازی داشته باشد.

 

مدارک ثبت نامی لازمه برای پذیرش در رشته پرستاری بدون کنکور در دانشگاه سراسری

 

1- مدرک تقاضانامه ی  کتبی ثبت نام رشته مورد نظر اش را به دانشگاه مربوطه باید ارائه دهد.

 

2- اصل آخرین مدرک تحصیلی  یعنی دیپلم برای دانش آموختگان نظام جدید و برای دانش اموختگان نظام قدیم ارائه مدرک چهار ساله دبیرستان خود به منظور اخد دیپلم یا همان مدرک پیش دانشگاهی را باید ارائه بدهند

 

3- ارائه اصل مدرک شناسنامه و نیز ارائه کپی تمام صفحات شناسنامه

 

4- ارائه کارت ملی و نیز ارائه کپی پشت و روی کارت ملی

 

5- شش قطعه عکس پرسنلی 3 در 4 پشت نویسی شده که باید ارائه بدهند

 

6- گواهی بومی بودن و نیز ارائه مدرکی که در آن نشان می دهد که متقاضی از نظر شورا شهر یا روستا محل سکونت خود دارای مقبولیت است . این نامه ها باید به تایید کمیته پذیرش دانشگاه برسد.

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن :  09120981385

برچسب ها