فاروس logo

هزینه و شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1401

هزینه و شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1401

هزینه و شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1401

هزینه و شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1401

 

 

 

کنکور یکی از مقاطع گذاری زندگی است که همه اکثریت افراد آن را پشت سر می گذارند. این مرحله از زندگی می تواند تاثیرات زیادی در آینده شما داشته باشد. از این رو هزینه و شرایط ثبت نام کنکور سراسری برای بسیاری از افراد موضوع مهمی است.

 

هرساله سازمان سنجش کشور آزمون های سراسری را در مقاطع تحصیلی مختلف برای ورود دانش آموزان و دانشجویان به دانشگاه ها برگزار می کند. افراد نیز به دلایل متفاوتی در این آزمون شرکت می کنند و آن را پشت سر می گذارند.

 

 در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی درباره کنکور و شرایط ثبت نام آن در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین تا پایان همراه ما باشید و از این مطالب مفیدی که در اختیارتان قرار می گیرد به خوبی استفاده کنید.

 

 

کنکور چیست و چند نوع دارد؟

 

همانطور که گفته شد کنکور یک آزمون جامع تستی است که از طریق سازمان سنجش به صورت هماهنگ و سراسری برگزار می شود که دانش آموزان و دانشجویان بتوانند وارد دانشگاه های مورد علاقه خود شوند. حال این آزمون مقاطع مختلفی دارد که با آن ها آشنا خواهیم شد.

 

مقطع کاردانی و کارشناسی

 

این مقطع مناسب دانش آموزانی است که مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی خود را پشت سر گذاشته باشند و کارنامه قبولی آن ها در سایت بارگذاری شود. به نوعی می توان گفت که مرحله اولیه ورود به دانشگاه از این آزمون صورت می گیرد.

 

همچنین درصد قبولی افراد در این آزمون تعیین کننده رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر آنها خواهد بود. افرادی که در دوره کاردانی قبول می شوند به مدت 2 سال و کارشناسی به مدت 4 سال در دانشگاه درس می خوانند و در آخر مدرک کارشناسی یا کاردانی را دریافت می کنند.

 

کارشناسی به ارشد

 

در این مرحله فرد باید مقطع کارشناسی خود را با موفقیت به پایان رسانده باشد که بتواند در کنکور سراسری کارشناسی ارشد شرکت کند. پس از قبولی نیز واجب است که حداقل مدرک موقت خود را به دانشگاه مربوطه تحویل دهد که در رشته مورد نظر ثبت نام شود.

 

مقطع کارشناسی ارشد معمولا دوساله است و با یک پایان نامه که مورد پسند استادان دانشگاه باشد مدرک کارشناسی ارشد به شما تعلق می گیرد. تا زمانی که این پایان نامه ارائه تایید نشود شما نمی توانید مقطع ارشد خود را به پایان برسانید.

 

ارشد به دکتری

 

معمولا افرادی که در آزمون دکتری شرکت می کنند دارای پشتکار زیادی هستند و دوره ارشد خود را با موفقیت پشت سر گذاشته اند. این آزمون هرساله در سراسر کشور برای متقاضیان اجرا می شود و تعدادی از افراد که بار علمی بالایی دارند می توانند در دانشگاه های دولتی و خوب کشور به تحصیل بپردازند.

 

کنکور سراسری چه شرایطی دارد؟

 

در این بخش قرار است درباره هزینه و شرایط ثبت نام کنکور سراسری با شما صحبت کنیم و اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم.

 

شرایط ثبت نام

 

برای اینکه بتوانید در هر مقطع تحصیلی کنکور شرکت کنید باید مراحل قبلی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید. زیرا هنگام ثبت نام قطعا از شما معدل و بارگذاری کارنامه درسی را می خواهند که در صورت عدم بارگذاری ثبت نام انجام نمی شود. به یاد داشته باشید که ثبت نام کنکورسراسری تنها در سایت سازمان سنجش انجام می شود و سایت های متفرقه نمی توانند این ثبت نام را انجام دهند. زیرا هزینه و شرایط ثبت نام کنکور سراسری برای همه افراد باید یکسان باشد.

 

از این رو سازمان سنجش به عنوان یک سایت واحد برای همه افراد شرایط یکسانی را در نظر گرفته است و تفاوتی هنگام ثبت نام نخواهد داشت. به همراه داشتن مدارک تحصیلی و شناسایی شما مانند شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی آن ها به هنگام ثبت نام امری ضروری خواهد بود.

 

هزینه ثبت نام

 

هنگامی که شما برای ثبت نام کنکور سراسری وارد سایت سازمان سنجش می شوید باید هزینه ناچیزی را برای ثبت نام پرداخت کنید که برای همه افراد به صورت یکسان تعیین شده است و تفاوتی با یکدیگر ندارد. البته باید ذکر کنیم که این هزینه برای ثبت نام هر مقطع ممکن است متفاوت باشد.

 

چگونه از شرایط و هزینه های کنکور آگاه شویم؟

 

راه های زیادی وجود دارد که شما می توانید از طریق آن ها درباره هزینه و شرایط ثبت نام کنکور سراسری اطلاعات به دست آورید که تعدادی از آن ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

 

سایت سازمان سنجش

 

بهترین و معتبر ترین سایتی که شما می توانید اطلاعات لازم را درباره کنکور سراسری به دست آورید سایت سنجش کشور است. این سایت برای اطلاع رسانی به شما طراحی شده است و معمولا اطلاعات به روز را در اختیار شما قرار خواهد داد. بنابراین با خیال راحت می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنید.

 

پرس و جو از داوطلبان سال های قبل

 

یکی دیگر از راه هایی که شما بتوانید از هزینه و شرایط ثبت نام کنکور سراسری آگاه شوید پرس و جو از سایر داوطلبان سال های قبل است که نمی تواند کمک بزرگی برای شما باشد. البته این هزینه و شرایط هر ساله فرق می کند، اما شرایط کلی ثابت است و می توانید اطلاعات خود را افزایش دهید.

 

مراجعه به مشاور تحصیلی

 

یکی از بهترین راه هایی که می توانید به طور کامل از اطلاعات خود را درباره کنکور افزایش دهید مراجعه به یک مشاور تحصیلی است. این افراد برای کمک به شما در سراسر کشور هستند و علاوه بر اینکه اطلاعات مفید را در اختیارتان قرار می دهند، به شما در آمادگی برای کنکور نیز کمک خواهند کرد.

 

اطلاع از کنکور سراسری با فاروس طاها

 

برای اینکه بتوانید از هزینه و شرایط ثبت نام کنکور سراسری آگاه شوید با مشاورین ما در فاروس طاها تماس بگیرید. مشاوران ما در این موسسه به صورت شبانه روزی در دسترس شما خواهند بود و با صبر و حوصله زیاد  به سوالاتتان پاسخ می دهند.

 

شما می توانید در هر زمان و مکانی که هستید با یک تماس تلفنی از شرایط کنکور و هزینه های آن به خوبی آگاه شوید و درباره نحوه شرکت در کنکور نیز اطلاعات کاملی را به دست آورید.

  

سوالات متداول

 

هزینه کنکور سراسری چگونه است؟

با توجه به اینکه مقاطع مختلفی برای کنکور وجود دارد ممکن است هزینه آن متغیر باشد، اما مبلغ تعیین شده برای ثبت نام مقدار زیادی نخواهد بود و برای همه افراد یکسان است. بنابراین هنگام ثبت نام کنکور در سازمان سنجش باید هزینه نه چندان زیادی را پرداخت کنید تا ثبت نام شما تکمیل شود در غیر اینصورت نمی توانید در آزمون شرکت کنید.

برگزاری کنکور چه زمانی خواهد بود؟

هرساله سازمان سنجش کشور برای هر مقطع تحصیلی زمان مشخصی را تعیین می کند که داوطلبان بتوانند خود را برای شرکت در کنکور سراسری آماده کنند. معمولا برای مقاطع کارشناسی تیر و مرداد زمان برگزاری کنکور خواهد بود. در مقاطع دکتری و ارشد نیز پاییز و زمستان زمان برگزاری کنکور های سراسری تعیین می شود. داوطلبان باید در زمان تعیین شده برای ثبت نام اقدام به عمل آورند. در غیر اینصورت نمی توانند در آزمون شرکت کنند.

برای کنکور چه منابعی نیاز است؟

معمولا دروس عمومی در همه مقاطع ثابت خواهد بود، اما دروس تخصصی مربوط به هر رشته فرق می کند و باید با توجه به رشته مورد نظر مطالعات خود را برای کنکور انجام دهید.

 

 

برچسب ها