images-shape-5images-shape-6images-shape-7images-shape-21images-shape-21

جزئیات مقاله

پزشکی, دندان پزشکی, داروسازی با 24 گام برنامه ریزی فاروس با قاطعیت و اطمینان 100%

نمره کل نهایی کنکور چیست؟ آزمون

نمره کل نهایی کنکور چیست؟

نمره کل نهایی کنکور چیست؟ نمره کل نهایی کنکور یکی از مهم ترین معیارهایی است که می تواند دانش آموزان را برای یک انتخاب رشته درست و اصولی کمک کند. نحوه محاسبه نمره کل نهایی برای هر یک از زیر گروه های کنکور سراسری متفاوت و بر اساس ضرایب دروس رشته تحصیلی آن ها تعیین می شود. که در ادامه این مقاله فاروس طاها به بررسی جامع این موضوع می پردازیم. همچنین، تحلیل کارنامه کنکور سراسری یکی از مواردی است که دانش آموزان باید در رابطه با آن اطلاعات لازم را داشته باشند. یک تحلیل درست و منطقی از کارنامه کنکور سراسری می تواند به دانش آموزان برای یک انتخاب رشته درست و اصولی کمک کند.

نمره کل نهایی در کنکور یکی از مواردی است که در کارنامه های دانش آموزان قرار می گیرد. اما آیا می دانید که نمره کل نهایی در کارنامه کنکور چیست؟ این نمره چه اهمیتی در انتخاب رشته دانش آموزان دارد؟ در این مقاله قصد داریم در رابطه با نمره کل نهایی در هر زیر گروه صحبت کنیم تا دانش آموزان با تراز کل کارنامه آشنا شوند.

نمره کل نهایی در کنکور 

کارنامه کنکور سراسری یکی از مهم ترین کارنامه هایی است که دانش آموزان پس از کنکور آن را دریافت می کنند. کارنامه کنکور سراسری دارای اطلاعات بسیار مهمی است. که دانش آموزان باید هنگام انتخاب رشته به اطلاعاتی که در این کارنامه درج شده است، دقت کنند. نمره کل نهایی در کنکور نیز یکی از مواردی است که در کارنامه کنکور سراسری درج شده است. و شاید افراد کمی از مفهوم این عدد در کارنامه کنکور سراسری مطلع باشند.

به طور کلی، نمره کل نهایی یکی از مهم ترین معیارها در انتخاب رشته محسوب می شود. اما به دلیل اینکه تعداد زیادی از داوطلبان و حتی مشاوران انتخاب رشته از مفهوم تراز کل کارنامه اطلاعی ندارند. و قدرتی نیز برای تحلیل نمره نهایی ندارند، نمی توانند این نمره را به عنوان یکی از مهم ترین معیارها در انتخاب رشته در نظر بگیرند. به همین خاطر در بیش تر مواقع مشاهده می کنید. که رتبه در سهمیه داوطلب، به عنوان مهم ترین معیار انتخاب رشته در کارنامه کنکور سراسری مورد توجه قرار می گیرد.

منظور از تراز قبولی در کنکور چیست؟

منظور از تراز قبولی در کنکور چیست؟ لازم به ذکر است که دانش آموزان باید برای انتخاب رشته درست از زیر گروه های رشته مورد علاقه خودشان اطلاعات لازم را کسب کنند. همچنین، می توانید با مشاهده اعلام نتایج اولیه کنکور. یک انتخاب رشته اصولی و متناسب با علاقه خود انجام دهند. در آخرین سطر از کارنامه حداکثر نمره کل نهایی زیر گروه ها نشان داده شده است. با توجه به این نمره کل، می توان مشاهده کرد. هر چه قدر نمره کل داوطلب در کارنامه به عدد حداکثر نمره کل نهایی زیر گروه ها نزدیک تر باشد. رتبه داوطلب در سهمیه و رتبه کشوری او بالاتر می رود.

نحوه محاسبه نمره کل نهایی کنکور در هر زیرگروه

همان طور که می دانید کنکور سراسری در گروه های آزمایشی مختلفی از جمله تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان برگزار می شود. رتبه دانش آموزان در هر یک از این گروه های آزمایشی متفاوت می باشد. همچنین، نحوه محاسبه نمره کل نهایی نیز در هر گروه آزمایشی متفاوت است. اما دلیل تفاوت نمره کل نهایی در کارنامه هر زیر گروه از گروه های آزمایشی چیست؟

به طور کلی اگر قصد توضیح نحوه محاسبه نمره کل نهایی در یک گروه آزمایشی مانند گروه تجربی را داشته باشیم. باید این گونه توضیح دهیم که در واقع، هر گروه آزمایشی در کنکور سراسری از تعدادی زیر گروه تشکیل شده است. ضرایب دروس کنکور سراسری مانند دروس تخصصی. در هر یک از این زیر گروه ها نیز ضرایب متفاوتی را به خود اختصاص داده اند. از طرفی ضرایب دروس عمومی در هر زیر گروه به طور یکسان می باشد. بنابراین، می توان گفت که نمره کل در کارنامه کنکور سراسری در هر زیر گروه از گروه آزمایشی متفاوت می باشد. به همین خاطر است که کارنامه هر داوطلب دارای پنج نمره کل نهایی متفاوت است. که در هر زیر گروه این تراز کل کارنامه متفاوت می باشد.

رتبه اصلی در کارنامه کنکور کدام است؟

رتبه اصلی در کارنامه کنکور کدام است؟ داوطلبان کنکور نباید از این موضوع غافل شوند که تقریبا بسیاری از اعداد درج شده در کارنامه کنکور سراسری اهمیت خاص خودشان را دارند. یعنی باید به هر یک از این اعداد در هنگام انتخاب رشته دقت لازم را بکنند. اما به طور کلی نمره کل در کنکور سراسری یکی از مهم ترین معیارهایی است. که می تواند برای آن دسته از داوطلبانی که قصد انجام یک انتخاب رشته اصولی و دقیق را دارند، مورد استفاده گیرد.

همچنین، کارشناسان تخصصی فاروس طاها آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نمره کل نهایی در کنکور را به داوطلبان دهند. به علاوه، آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی فاروس طاها راهنمایی نمایند.

✔️ نحوه محاسبه نمره کل نهایی کنکور چگونه است؟

محاسبه نمره کل کارنامه کنکور بر اساس ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور در زیر گروه های این آزمون محاسبه می شود. برای دریافت اطلاعات بیش تر به متن مقاله مراجعه نمایید.

✔️ کدام رتبه در کنکور سراسری مهم است؟

در کنکور سراسری هر یک از نمرات و رتبه های درج شده می تواند داوطلبان را در نحوه چینش و اولویت بندی کد رشته ها راهنمایی کند. جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

 

برچسب ها: