فاروس logo

معرفی رشته های علوم پایه تجربی | فاروس طاها

معرفی رشته های علوم پایه تجربی | فاروس طاها

معرفی رشته های علوم پایه تجربی | فاروس طاها

معرفی رشته های علوم پایه تجربی

 

در این مقاله قصد داریم به معرفی رشته های علوم پایه تجربی بپردازیم. رشته ی تجربی در کنار جمعیت بالایی که در کنکور سراسری دارد، تنوع رشته های دانشگاهی خوبی نیز دارد. که می توان گفت این موزد یکی از مزیت های این گروه آزمایشی محسوب می شود. رشته های علوم پایه کدام اند و بازار کار آن ها در کشور ما به چه صورت است؟ در این صفحه به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد. اما به عنوان یک نکته در نظر داشته باشید که در هر گروه آزمایشی هستید برای هر رشته ای مهم ترین شرط، علاقه خود داوطلب است. صرف نظر از این که ورود به آن چقدر سخت است یا این که بازار کار آن چطور خواهد بود. اگر علاقه داشته باشید بقیه مسائل هم حل خواهد شد. پس همان ابتدای مسیر خود با توجه به استعدادتان رشته ی هدف خود را انتخاب کنید.

 

رشته های علوم پایه چیست؟

 

رشته های علوم پایه چیست؟ این رشته ها همانطور که از نامشان پیداست به بررسی علوم پایه هر گروه آزمایشی می پردازند. معمولا خیلی واحد های عملی در آن ها تدریس داده نمی شود. باید قدرت تحلیل خوبی برای این رشته ها داشته باشید. برای ارتقای علوم در تمامی شاخه ها نیاز است تا متخصصین پایه در کشور وجود داشته باشد. در این صورت نیاز ما به کشورهای دیگر کم خواهد شد. این رشته ها در مناطق مختلف درآمد های متفاوتی دارند. برخی از آن ها با وجود این که ساعت کار کمی دارند، اما می توانند بسیار پردرآمد باشند.

 

معرفی رشته های علوم پایه

 

در معرفی رشته های علوم پایه می توان موارد مختلفی را گفت. این موارد در فهرست زیر به صورت کامل آورده شده است. مورد مهمی که باید بدانید این است که هر کدام از این رشته ها در یک زیرگروه جدا قرار دارند. در نتیجه ضریب و اهمیت درس ها برای هر کدام متفاوت است و باید برنامه های گوناگونی برای هر کدام داشت. همه ی این رشته ها را ببینید و در مورد آن ها خوب تحقیق کنید تا تموجه شوید که می خواهید کدامیک را انتخاب کنید. رشته های علوم پایه در مقطع کارشناسی اغلب به صورت واحد های تئوری می باشد. اما در مقاطع ارشد و دکترا واحد های عملی نیز به آن ها اضافه می شود. برخی از این رشته ها بازار کار خوبی دارند، اما بقیه خیر. این موضوع برمی گردد به این که اولویت شما در زمان انتخاب رشته چیست؟

 

 

 

رشته های علوم پایه تجربی

 

رشته های علوم پایه تجربی در قسمت بالا معرفی کرد. همانطور که گفته شد این رشته ها در مقطع لیسانس بیشتر تئوریک هستند. به رشته های گفته شده در قسمت بالا توجه کنید. کاملا واضح است که هر کدام در زیرگروه های متفاوتی هستند. شما کدامیک را دوست دارید؟ رشته های علوم پایه را با رتبه های پایین تر هم می توان قبول شد. اما خب باید علاقه خود و آینده ای هم که دارند را در نظر گرفت. بهتر است که حتما با یک مشاور صحبت کنید. فاروس طاها می توانند بهترین گزینه برای شما باشند. بنابراین حتما با یک شخص که در این زمینه مهارت دارد، مشورت کنید تا درست ترین تصمیم را بگیرید. هر انتخابی که داشته باشید می توانید با برنامه ریزی به آن برسید. در فهرست زیر مراکزی که شما بعد از اتمام دوران ارشد و دکترا می توانید مشغول به کار شوید آمده است.

 

 

 

بهترین رشته های علوم پایه

 

بهترین رشته های علوم پایه کدام اند؟ از لحاظ بازار کار متاسفانه برخی از آن ها اصلا در کشور ما اوضاع مناسبی ندارند. به طور مثال رشته ی آموزش شیمی نسبتا نامناسب است. اما اگر در کنکور سراسری نتوانستید رتبه های خوبی کسب کنید و قصد پشت کنکور ماندن را هم ندارید، بعضی از آن ها می تواند برای شما خیلی مفید باشد. اگر به رشته های دبیری علاقه داشته باشید، دبیری زیست و شیمی از جمله رشته های علوم پایه می باشد که برای خانم ها بسیار مناسب هستند. همانطور که گفته شد با رتبه های ضعیف تر هم می توانید در این رشته ها قبول شوید اما اگر هدف شما فقط پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی می باشد و این همت را در خود می بینید که یک سال دیگر پشت کنکور بمانید، این کار را انجام دهید. باید بدانید که هدف تان چیست.

 

 

مشاور کنکور رشته تجربی

 

مشاور کنکور رشته تجربی می تواند به شما کمک کند تا بهتر برنامه ریزی کنید و راحت تر به اهداف خود برسید. توصیه می کنیم در سال کنکور خود حتما یک مشاور داشته باشید. اما مهم تر از تمام مسائل حاشیه ای تلاش و کوشش خودتان است. این که چقدر آینده تان را مهم می دانید. این رویایی که در ذهن خود ساخته اید فقط یک قهرمان دارد و آن هم خود شما هستید. پس برای آن بجنگید. بی وقفه درس بخوانید و نگران نتیجه نباشید. اگر مسیر را درست بروید حتما نتایج خیلی خوبی را به دست خواهید آورد. پس خودتان و آرزوهایی که دارید را با ارزش بدانید و برای مدت کوتاهی به خاطر آنان از تفریحات خود بگذرید. در این مقاله تلاش برای این بود که معرفی رشته های علوم پایه تجربی به صورت کامل انجام شود. اما برای هر رشته ای اراده ای قوی لازم است.

 

 

قبولی تضمینی در کنکور سراسری 1401

 

قبولی تضمینی در کنکور سراسری 1401 رویای همه ی داوطلبان است. فاروس طاها قصد دارد تا این رویا را برای شما محقق سازد. برنامه های کاملا تضمینی برای شما در نظر گرفته است که با ثبت نام در آن ها و دریافت پکیج ها می توانید نسبت به نتیجه ی خود مطمئن باشد. مهم نیست که تا الآن چه نمره هایی داشتید و سطح علمی شما چگونه است. موسسه می تواند به شما کمک کند تا شیوه درست درس خواندن را بیاموزید و روز به روز پیشرفت کنید. همین الآن با شماره 09120981385 تماس بگیرید و برای شرکت در موسسه ما اقدام نمایید. ضمن این که می توانید اطلاعات خود را در واتسپ به همین شماره ارسال کنید. ما یک سال کامل همراه شما هستیم تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن خود کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید. پس فرصت را از دست ندهید.

 

 

آیا رشته ی زیست دریا از موارد علوم پایه تجربی می باشد؟

بله این رشته علوم پایه می باشد. در مورد آن خوب تحقیق کنید و اگر مورد علاقه تان بود در مورد انتخاب آن با یک مشاور صحبت کنید.

آینده کاری رشته های علوم پایه تجربی چگونه است؟ 

برای رشته های مختلف آن متفاوت است. اما به طور کل رشته های گروه آزمایشی تجربی امنیت شغلی بیشتری نسبت به سایرین دارند. معمولا بچه های علوم پایه به گرایش های دبیری رو می آورند. اگر انتخاب درستی داشته باشید از لحاظ مالی هم جای نگرانی نخواهد بود.

برچسب ها