فاروس logo

مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی هفتگی و ماهانه

مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی هفتگی و ماهانه

مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی هفتگی و ماهانه

مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی هفتگی و ماهانه

  

این روزها متقاضیان کنکور سراسری روزهای بسیار سرنوشت ساز و مهمی را سپری می کنند. در نتیجه، گرفتن مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی برای هر کدام از آن ها کاملاً حیاتی به نظر می رسد. هر یک از داوطلبان با داشتن برنامه ریزی هفتگی کنکور تجربی و برنامه ریزی ماهانه کنکور تجربی می توانند از استرس ها و نگرانی های خود به میزان زیادی کم کنند.

  

برنامه ریزی کنکور تجربی

  

اولین گام: تعیین کردن هدف

 

از جمله قدم های مهم و اساسی برای رسیدن به موفقیت و رتبه برتر شدن در کنکور تجربی، مشخص کردن هدف است. بنابراین، قبل از انجام برنامه ریزی اقدام به مشخص کردن هدف خود کنید. همچنین، تعیین کنید  که قصد تحصیل در کدام دانشگاه و رشته تحصیلی را دارید. این گونه و با تعیین کردن هدف، پیش از برنامه ریزی هفتگی کنکور تجربی و همچنین، برنامه ریزی ماهانه کنکور تجربی، شانس موفقیت خود را به مقدار بسیار زیادی بالا می برید. توصیه می کنیم که هدف خود را در یک دفتر و یا بر روی یک برگه کاغذ یادداشت کنید. به علاوه، هر روز نگاهی به آن بیندازید. برای مثال، این جمله را بنویسید: “من در کنکور سراسری در رشته دارو سازی دانشگاه اصفهان قبول خواهم شد”.

  

دومین گام: برنامه ریزی درست و اصولی

 

همه داوطلبان کنکور همیشه باید از این موضوع اطلاع داشته باشند که دستیابی به هدف در گرو داشتن برنامه ریزی به شکلی درست و اصولی است. شما متقاضیان عزیز می توانید برنامه ریزی کنکور تجربی خود را در قالب جدول برنامه ریزی طراحی کنید. حتی می توانید برای نوشتن این برنامه از دفترچه برنامه ریزی استفاده نمایید. به این صورت که، ساعت های مطالعه و درس های خود را در آن یادداشت کنید. به علاوه، برای هر یک از مباحث و دروس نیز تعدادی تست در نظر بگیرید.

 

شاید این پرسش برای شما مطرح شود که چگونه باید تقسیم بندی دروس را انجام داد؟ در پاسخ باید گفت، شما در ابتدا باید درس هایی که علاقه بیشتری به مطالعه آن ها دارید را در الویت بگذارید؛ تا به این ترتیب؛ انرژی و زمان بیشتری برای خواندن آن ها داشته باشید. اگر می خواهید بازدهی و بهره وری مطالعه خود را بالا ببرید؛ بعد از هر یک ساعت درس خواندن، زمانی را به استراحت اختصاص دهید. (10  الی 15 دقیقه).

  

سومین گام: کلی خوانی را در برنامه ریزی کنکور تجربی خود کنار بگذارید

 

متقاضیان عزیز کنکور تجربی، شما باید برای کنکور سراسری تجربی به صورت کنکوری درس بخوانید. یعنی باید کلی خوانی را به صورت کامل فراموش کنید. شاید این سوال را بپرسید که منظور از کنکوری درس خواندن چیست؟ منظور از کنکوری درس خواندن این است که مطالب را جهت یادگیری و به صورت جزء به جزء مورد مطالعه قرار دهید. به عبارت بهتر، صرفاً برای تمام کردن کتاب، دروس را نخوانید. در واقع، برای کنکور سراسری تجربی باید درس ها را عمیق تر و مفهومی تر مطالعه کنید. در غیر این صورت، موفقیت تنها برایتان یک رویا باقی می ماند. به علاوه، هرگز مطالب را حفظ نکنید و از تکنیک های ویژه ای برای یادگیری استفاده کنید.

  

چهارمین گام: ثبت نام و شرکت در آزمون های آزمایشی

 

ثبت نام و شرکت در آزمون های آزمایشی با کیفیت های خوب و آزمون هایی که کمک بسیاری به کنکور شما می کنند را فراموش نکنید. در طی سال های اخیر، موسسات گوناگون با هدف آشنا کردن متقاضی کنکور با محیط برگزاری کنکور سراسری؛ همچنین، آماده کردن او برای این ماراتون بزرگ اقدام به برگزاری آزمون های آزمایشی می کنند.

  

ویژگی‌های یک برنامه ریزی کنکور تجربی مطلوب

 

  

بهترین نوع برنامه ریزی کنکور تجربی

 

برنامه ریزی درسی برای کنکور تجربی را می‌توان به سه دسته برنامه ریزی حجمی، برنامه ریزی زمانی و برنامه ریزی حجمی-زمانی تقسیم بندی کرد. در برنامه ریزی حجمی فقط بر حجم مطالعه از یک درس ویژه توجه می‌شود و همچنین، میزان ساعات مطالعه اهمیتی ندارد. برنامه ریزی زمانی نیز فقط بر زمان مطالعه توجه دارد، بدون اینکه حجم درس را درنظر بگیرد. برنامه ریزی حجمی-زمانی بهترین نوع برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور است. در این نوع از برنامه ریزی، داوطلب مشخص می‌کند که دقیقاً چه حجم از درس را در میزان زمان مطالعه کند. یک برنامه ریزی درسی وقتی قابل اعتماد خواهد بود که، زمان و حجم مطالعه را مدیریت کند.

  

برنامه ریزی برای مرور مبحث های خوانده شده

 

مرور دروس از ارزشمندترین کارهایی است که باید تایم هایی برای آن در طی مطالعه در نظر گرفت. برنامه ریزی جهت مرور مباحث خوانده شده، هرقدر که بیشتر باشد، کیفیت مطالعه نیزبیشتر خواهد شد. مرور درس‌ها موجب تکرار مطالب مهم؛ و در نتیجه، افزایش مهارت و تسلط فرد به این مباحث درسی می‌شود. مرور درس ها می‌تواند به راه های گوناگون از جمله هفتگی، ماهانه و یا مرور کلی درس ها انجام شود. البته مرور درس ها بهتر است به صورت دوره ای انجام شود. زیرا در این صورت، تأثیر عمیق تری دارد. جهت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه فاروس طاها باشماره زیر تماس حاصل فرمایید.

  

☎️شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎️

برچسب ها