فاروس logo

مزایا و معایب رشته علوم آزمایشگاهی

مزایا و معایب رشته علوم آزمایشگاهی

مزایا و معایب رشته علوم آزمایشگاهی

مزایا و معایب رشته علوم آزمایشگاهی

مزایا و معایب رشته علوم آزمایشگاهی چیست؟ چقدر با این رشته آشنایی دارید؟ رشته تجربی خوشبختانه از تنوع رشته ی خوبی در دانشگاه برخوردار می باشد. از این رو شما باید در رابطه با هر کدام اطلاعاتی داشته باشید تا بدانید که کدامیک مناسب شماست. این رشته را می توان از زیر مجموعه های رشته های علوم پزشکی دانست که آموزش های مختلفی در دل آن نهفته شده است. در این مقاله به صورت کامل با آن آشنا خواهیم شد. دوستان اگر شما رشته علوم آزمایشگاهی را تا مقطع دکترا ادامه دهید، حتما موقعیت شغلی و درآمد خوبی را خواهید داشت. اما همانطور که می دانید هر رشته ای در کنار نقاط مثبتی که دارد، نقاط منفی و معایب خود را نیز دارد. که باید همه آن ها را در نظر بگیرید و سپس برای انتخاب آن تصمیم بگیرید.

مزایا و معایب رشته علوم آزمایشگاهی چیست؟

در رشته مذکور شما با گروه های بهداشتی و درمانی متنوعی ارتباط خواهید داشت. هم چنین می توانید انواع مختلف آزمایش ها را انجام دهید. همانطور که از نام رشته علوم آزمایشگاهی مشخص است، قطعا بیشتر ساعات کاری شما در آزمایشگاه ها خواهد بود. ساعت کاری این رشته نسبت به مواردی هم چون پرستاری خیلی بهتر است. اگر شما هم درس زیست و کارهای آزمایشگاهی علاقمند هستید، این رشته می تواند مورد مناسبی برای شما باشد. بچه ها این رشته در محیط کار تبدیل به یک فعل تیمی می شود. پس شما باید روحیه کار تیمی نیز داشته باشید. علوم آزمایشگاهی بازار کار خوبی دارد و اگر آینده شغلی معیار مهمی برای شماست( که با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی کشور، حتما هم هست) می توانید روی این رشته هم تمرکز کنید. برای پاسخ مزایا و معایب رشته علوم آزمایشگاهی چیست؟، این مقاله را همراهی کنید.

مزایا رشته علوم آزمایشگاهی

معایب رشته علوم آزمایشگاهی

درآمد رشته علوم آزمایشگاهی در سال ۱۴۰۰

درآمد رشته علوم آزمایشگاهی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟ همانطور که گفته شد یکی از معیارهای بسیار مهم بچه ها برای انتخاب رشته آینده شغلی و میزان درآمد آن است. از این رو می خواهیم درآمد رشته علوم آزمایشگاهی را نیز مورد تحلیل قرار دهیم. این میزان را می توان برای فارغ التحصیلان مختلف آن به صورت های متفاوتی تعریف کرد. اما به هر حال حتی اگر دکترا هم بگیرید درآمد ماهانه تان نسبت به خیلی از رشته های گروه آزمایشی تجربی کمتر است. در کل بهتر است معیار شما فقط درآمد نباشد. توانمندی ها و استعدادهای خود را هم در نظر بگیرید. متاسفانه در رابطه با رشته های پزشکی خصوصا این اتفاق زیاد می افتد. ینی فرد خودش به صورت هیجانی و یا این که به خاطر خانواده این رشته را انتخاب کند و دلیلش هم صرفا موقعیت اجتماعی و میزان درآمد آن است.

 

رشته علوم آزمایشگاهی چه رتبه ای میخواد؟

رشته علوم آزمایشگاهی چه رتبه ای میخواد؟ کاملا مبرهن است که این رشته مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیست و بگوییم نیاز به رتبه های خیلی بالایی هست. اما در گروه آزمایشی تجربی چون بسیار پر متقاضی می باشد، می توان گفت که حتی برای رشته هایی که در کشور ما اصلا بازار کار خوبی ندارند نیز رقابت بالاست. به این صورت که در سال گذشته آخرین رتبه قبولی این رشته برای دانشگاه علوم پزشکی کاشان 1197 در منطقه سه بود. که می توان گفت نسبتا رتبه خوبی می باشد. هدف شما هر چه که باشد باید در ابتدا با یک مشاور خوب صحبت کنید و برنامه مخصوص خودتان دریافت کنید و سپس متناسب با آن پیش بروید. برای این مورد هم فاروس طاها بهترین گزینه می باشد. اهداف خود را مشخص کنید و برای آن ها تلاش کنید. هر روز را فرصت جدیدی برای یادگیری بدانید.

بهترین رشته علوم ازمایشگاهی

بهترین رشته علوم ازمایشگاهی کدام است؟ همانطور که گفته شد، این رشته گرایش های متنوع و متفاوتی دارد. بستگی دارد که علاقه شما بیشتر به کدام سمت و سو باشد تا بتوانید بهترین و درست ترین را انتخاب نمایید. در طول این مقاله مزایا و معایب رشته علوم آزمایشگاهی را به شما عزیزان گفتیم. حال می خواهیم برخی از گرایش های آن را مورد بررسی قرار دهیم. بچه ها در رابطه با هر کدام سعی کنید تا خوب تحقیق کنید و هر کدام را که بیشتر به شرایط شما می خورد انتخاب کنید. این حق شماست تا پس از این همه درس خواندن آینده ای خوب داشته باشید. پس با یک نا آگاهی همه چیز را بر هم نزنید. معیارها و اهداف خود را در جایی یادداشت کنید و برای هر کدام برنامه ریزی کنید تا بتوانید به همه آن ها جامه عمل بپوشانید

موفقیت تضمینی در کنکور سراسری تجربی 1401

همراه ما باشید با موفقیت تضمینی در کنکور سراسری تجربی 1401. در این قسمت می خواهیم یک خبر باور نکردنی را به شما عزیزان بگوییم. فاروس طاها برنامه های ویژه ای برای کنکور سال آینده دارد تا شما بتوانید با تمرکز بیشتری درس ها را بخوانید. برای این موضوع نیز طرح تضمینی خود را به سما معرفی می کند تا شما بدون هیچ کم و کاستی بتوانید به مسیر خود ادامه دهید. برای شرکت در آن نیز می توانید با شماره 09120981385 تماس بگیرید و یا این که اطلاعات خود را به همین شماره واتسپ کنید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند. فراموش نکنید که از پایه دهم نیز می توانید در آن شرکت کنید و هر چه زودتر خود را در این مسیر موفقیت آمیز قرار دهید. همین حالا برای این کار اقدام نمایید.

برچسب ها