فاروس logo

رتبه لازم برای دانشگاه دولتی رشته تجربی

رتبه لازم برای دانشگاه دولتی رشته تجربی

رتبه لازم برای دانشگاه دولتی رشته تجربی

رتبه لازم برای دانشگاه دولتی رشته تجربی

 

سوال همیشگی دانش آموزان: رتبه لازم برای دانشگاه دولتی رشته تجربی! در این مقاله قصد داریم به شرح این موضوع بپردازیم. اما یک نکته مهم این است که در حال حاضر ذهنیت شما به هیچ چیزی جز تلاش کردن و درس خواندن نباید باشد. از الآن به نتیجه فکر نکنید. شما تلاش خود را بکنید، نتیجه را به خدا بسپارید که همیشه بهترین ها را به ما هدیه می کند.

 

رتبه لازم برای قبولی در کنکور تجربی

 

رتبه لازم برای قبولی در کنکور تجربی برای رشته های مختلف متفاوت است. در این قسمت شما را با برخی از آن ها آشنا می کنیم. به طور مثال برای قبولی در رشته فیزیوتراپی دانشگاه سراسری مشهد شما رتبه ی کشوری در حدود 5000 نیاز دارید. یا برای قبولی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران شما به رتبه های کشوری دو رقمی و یا سه رقمی زیر 500 نیاز دارید. می بینید که این عدد برای رشته های مختلف متفاوت است. پس اول باید هدف خود را مشخص کنید. باید تصمیم بگیرید دقیقا برای چه چیزی می خواهید در آزمون کنکوری سراسری شرکت کنید.

 

رتبه لازم برای دانشگاه دولتی

 

رتبه لازم برای دانشگاه دولتی چقدر است؟ در مورد رتبه هم توضیح خواهید داد اما در نظر بگیرید برای قبولی در دانشگاه دولتی باید هر درسی را تا حد متوسط و متعادلی مسلط باشید. بارها گفته ایم الآن هم می گوییم که نمی شود درسی را صفر و یا منفی گذاشت و انتظار قبولی در کنکور سراسری را داشت. این موفقیت متشکل از مجموعه ای از دروس می باشد. پس هیچ درسی را خودسرانه حذف نکنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

 

در این صفحه نمونه ای از کارنامه بچه ها در سال های قبل آمده است. معمولا داوطلبان کنکور به دنبال رتبه قبولی رشته و دانشگاه های دلخواهشان در سال های قبل هستند تا ببینند برای قبولی در آن رشته محل حدود چه رتبه ای نیاز است تا برنامه ریزی کنکور و پس از آن فرایند انتخاب رشته را دقیق تر و بهتر انجام دهند.

 

گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین تعداد داوطلبای کنکور سراسری 99 _1400 رو به خودش اختصاص داده است. رقابت متقاضیان آن خیلی زیاد است . برای اکثر داوطلبان قبول شدن در دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران یک رویای بزرگی هست که به دنبال رسیدن به آن هستند. لازم است بگوییم که پذیرش در دانشگاه های تهران ، نسبت به سایر دانشگاه های کشور نیاز به تلاش بیشتر و رتبه بهتری دارد. از همین رو اگر هدف شما قبولی در هر یک از دانشگاه های شهر تهران است. توصیه می کنیم یک برنامه ریزی برای خود ترتیب دهید.

 

رتبه لازم برای قبولی در رشته های تجربی کدام است؟

همانطور که در این مقاله گفته شد، برای هر رشته این عدد متفاوت است. اما به طور کلی باید در هر درس درصد قابل قبولی داشته باشید.

چطور در دانشگاه های دولتی قبول شویم؟

در اول مرحله که باید گفت خوب و مفید درس بخوانید. هم چنین با شرکت در طرح های تضمینی می توانید شانس خود را چند برابر کنید.

برچسب ها