فاروس logo

لیست رشته های دانشگاه پردیس خودگردان

لیست رشته های دانشگاه پردیس خودگردان

لیست رشته های دانشگاه پردیس خودگردان

لیست رشته های دانشگاه پردیس خودگردان

 

درباره رشته های دانشگاه پردیس خودگردان اطلاعی دارید؟ همان طور که می‌دانید روش ‌های مختلفی برای پذیرش در دانشگاه و ادامه تحصیل وجود دارد. داوطلبان می‌توانند در یکی از دانشگاه ‌های سراسری نوبت روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، موسسات غیر انتفاعی و پردیس خودگردان به ادامه تحصیل بپردازند. پردیس خودگردان نوعی پذیرش از طریق سازمان سنجش است و دانشجو در قبال پرداخت هزینه می‌تواند در این دانشگاه تحصیل کند. دانشگاه های پردیس خودگردان ورودی مهر و بهمن در برخی از رشته محل ها به صورت بدون کنکور دانشجو می پذیرد.

 

دانشگاه های پردیس خودگردان >>> شعبه هایی از دانشگاه های دولتی هستند که در قبال دریافت هزینه، اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. کلیه داوطلبان متقاضی ورود به دانشگاه پردیس بین الملل ایران می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن، در رشته‌ های دانشگاه پردیس شرکت نمایند. شعبه‌ های پردیس دانشگاهی برای کلیه داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌ پردیس های خودگردان می‌باشند، فراهم گردیده است. هدف از ایجاد دانشگاه پردیس خودگران، جلوگیری از مهاجرت دانشجویان به خارج از کشور. و همچنین، پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ های معتبر به ازای پرداخت شهریه، از دانشجویان می‌ باشد.

 

معرفی رشته های دانشگاه پردیس خودگردان: رشته های با آزمون تجربی

  

در معرفی ابتدا به سراغ رشته های با آزمون گروه تجربی می ‌رویم. این رشته‌ ها به صورت با آزمون هستند و داوطلبان باید برای پذیرش در این رشته‌ ها در کنکور سراسری شرکت کنند. رشته های با آزمون گروه تجربی این دانشگاه ها به صورت زیر هستند:

 

 

معرفی رشته های دانشگاه پردیس خودگردان: رشته های با آزمون ریاضی و فنی

  

رشته‌ های گروه ریاضی و فنی نیز در در این دانشگاه ها وجود دارند. داوطلبان می‌توانند در این رشته‌ ها با پرداخت شهریه پذیرش شوند. در ادامه به سراغ رشته‌ های با آزمون گروه ریاضی و فنی این دانشگاه ها می ‌رویم. این رشته ‌ها عبارت اند از:

 

  

لیست رشته های بدون کنکور پردیس خودگردان

  

مطابق مندرجات دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان، رشته های بدون آزمون این دانشگاه در همه گروه های آزمایشی اعم از رشته های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان ارائه می شود. معمولا هر ساله هم زمان با آغاز مهلت ثبت نام این دانشگاه لیست رشته های بدون کنکور آن نیز منتشر می شود. با توجه به زمان ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه ها در سال جاری. همچنین، اطلاعیه سازمان سنجش لیست رشته های بدون کنکور پردیس خودگردان از 12 مرداد منتشر می شود.

   


  

1. رشته های بدون کنکور تجربی

  

در ادامه به سراغ رشته های بدون کنکور تجربی این دانشگاه می‌ رویم. پذیرش دانشگاه پردیس خودگردان برای گروه تجربی تنها در دو رشته است و دانشگاه زابل در دوره تحصیلی خودگردان این رشته‌ ها را در اختیار داوطلبان قرار می ‌دهد. این رشته ‌ها عبارت اند از:

  

   


  

2. رشته های بدون کنکور ریاضی

  

داوطلبان می‌توانند در دانشگاه‌ های زابل، دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان کیش) و دانشگاه صنعتی شریف (محل تحصیل پردیس خودگردان کیش) رشته های بدون کنکور ریاضی و فنی را انتخاب کنند. رشته های بدون کنکور پردیس خودگردان به صورت زیر هستند:

  

  

  

شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان

  

میزان شهریه پردیس خودگردان بستگی به رشته انتخابی داوطلبان دارد، بسته به تعداد واحدهای عملی، مقدار شهریه نیز می تواند کاهش یا افزایش پیدا کند. با توجه به تغییر دانشگاه ها، تنها می توانیم میزان نسبی شهریه را در این مبحث برای شما در برخی از رشته ها ارائه دهیم. به علاوه، این میزان همانند سایر دانشگاه هایی که شهریه آنها هر ساله در حال افزایش می باشند، در این دانشگاه ها نیز، به همین منوال می باشد.

  

  

  

☎️ جهت کسب اطلاعات بیش تر با این شماره تماس حاصل فرمایید. تلفن : 09120981385 ☎️

  

  

شرایط ثبت نام رشته های بدون آزمون

  

همان طور که گفته شد، تحصیل در رشته های بدون کنکور پردیس خودگردان تحت شرایط خاصی امکان پذیر است. این شرایط به شرح زیر می باشند:

  

  

  

اعتبار مدرک رشته‌ های بدون کنکور پردیس خودگردان

  

یکی از سردرگمی هایی داوطلبینی که قصد شرکت در این دانشگاه را دارند، سوالاتی است که درمورد اعتبار مدرک دانشگاه پردیس وجود دارد. این دانشگاه، از شعبه های دانشگاه‌ های سراسری می باشد و تحت نظر وزرات علوم مشغول به فعالیت است. بنابراین فرقی نمی کند شما از طریق کنکور سراسری وارد این دانشگاه دولتی شده باشید و یا از طریق رشته های بدون کنکور. بنابراین، مدرک این دانشگاه معتبر می‌باشد و تفاوتی با افرادی که از طریق کنکور سراسری فارغ التحصیل شده‌اند، نخواهد داشت. همچنین، فضای آموزشی و اساتیدی که در این دانشگاه به آموزش می‌پردازند، همان اساتیدی هستند که در همان دانشگاه تدریس می‌نمایند. پس جای نگرانی در این مورد وجود نخواهد داشت.

  

برچسب ها