فاروس logo

صفر تا صد زیست کنکور

صفر تا صد زیست کنکور

صفر تا صد زیست کنکور

صفر تا صد زیست کنکور

 

همراه ما باشید ما منبعی کامل و عالی برای صفر تا صد زیست کنکور 🥰🌱. این موضوع که اکثر داوطلبان تجربی رویای پزشک شدن را دارند، کاملا واضح و آشکار است. برای این رشته هم درس فوق العاده مهم زیست می باشد. این درس از ضریب بالایی برخوردار بوده است و مهم ترین چالشی که در آن دیده می شود، آن است که سوالات این درس به صورت ترکیبی هستند. یعنی به طور مثال هر چقدر هم که به زیست پایه دوازدهم مسلط باشید ممکن است سوالی مطرح شود که نتوانید به آن پاسخ دهید. علت آن هم این که مبحثی از آن با بخشی از پایه دهم ترکیب شده و شما چون پایه دهم را خوب نخوانده اید، نمی توانید به آن پاسخ دهید. از این رو اگر درصد بالا در آن می خواهید باید هر سه پایه را اینقدر مفهومی مطالعه کرده باشید که کاملا به تسلط برسید.

 

قویترین کتاب زیست کنکور

 

قویترین کتاب زیست کنکور کدام است؟ دوستان منابعی که برای مطالعه خود انتخاب می کنند به شدت روی یادگیری شما تاثیر می گذارند. پس در انتخاب آن ها نهایت دقت را به کار ببرید. برای درس زیست منابع مختلف و متنوعی وجود دارد. اما برای این که شما یکی را برگزینید یک شری معیار وجود دارد. مثلا مولف نقش خیلی مهمی در انتخاب شما دارد. این کدام از کدام انتشارات است و آخرین ویرایش آن برای چه زمانی بوده است؟ سبک سوالات آن به چه صورت است؟ تالیفی یا تست های کنکور سراسری؟ کتاب های خیلی سبز و یا نشر الگو معمولا استاندارد های لازم در آن ها رعایت شده است. در کل سعی کنید با کمک مشاور خود یک کتاب خود را انتخاب و تا انتها از آن استفاده کنید. چند منبعی بودن فقط باعث استرس شما خواهد شد، ضمن این که سردرگمی هم دارد.

 

 

چگونه زیست کنکور را بالای 90 بزنیم؟

 

چگونه زیست کنکور را بالای 90 بزنیم؟ سوال متداول بچه ها برای قبولی در رشته های پزشکی👩‍⚕️. اولین شرط درصد های بالا در درس زیست تسلط کامل است. یعنی اولین کاری که باید بکنید این است که درس بخوانید. اما گاهی بچه ها با این که واقعا زحمت می کشند اما نمی توانند موفق شوند. علت چیست؟ دوستان ببینید شما نمی توانید زیست را روزنامه وار بخوانید و انتظار درصد 80 یا بالاتر را داشته باشید. باید کاملا هر کلمه را با تمام وجود خود درک کنید. هر جمله را برای خود معنا کنید و چندین مرتبه کتاب درسی خود را مرور کنید. خلاصه نویسی و یادداشت نکات مهم را هرگز فراموش نکنید. مطالب را داستان وار بخوانید و سعی کنید که آن را به هم ربط دهید. توصیه می کنیم حتما از جزوه زیست کنکور فاروس طاها استفاده کنید و از نکات طلایی آن بهره ببرید.

 

 

چند درصد زیست کنکور ژنتیک است؟

 

چند درصد زیست کنکور ژنتیک است؟ مباحث زنتیک را می توان از مهم ترین قسمت های این درس دانست. ضمن آن که سوالات آن نیز کمی پیچیده است و اگر به قدر کافی تمرین حل نکرده باشید نمی توان در جلسه ی آزمون از پس آن برآیید. فصل های 5 تا 8 سال سوم و فصل 5 پیش دانشگاهی شامل این مبحث می شود.تقسیم یاخته، اسپرم زایی و تخمک زایی، تولید مثل، مولکول های اطلاعاتی، نوکلئیک اسید ها، انتقال اطلاعات در نسل ها،تغییر در اطلاعات وراثتی از مهمترین بخش های ژنتیک کنکور هستند. به طور کل این قسمت بسیار پرتست است و هر ساله سوالات زیادی در کنکور سراسری از آن مطرح می شود. اصطلاحا خیلی تست خیز هستند😉💯. این مباحث شامل چرخه سلولی و میتوز و میتوز است که مفهومی بوده و حفظیات کمتری دارد.

 

 

فصل های ترکیبی زیست نظام جدید

 

فصل های ترکیبی زیست نظام جدید شامل کدام قسمت ها می شود. نکته ی مهم در رابطه با این درس همانطور که گفته شد ترکیبی بودن هر سوال است. یعنی قرار گیری چند مبحث در دل یک سوال🙄. فصل اول زیست یازدهم گفتار اول به روش های عبور از غشای یاخته صفحه ی ۲۳ و ۲۴ زیست دهم فصل دوم و صفحه ۲۵ تا ۲۷ بافت جانوری و کانال انتقالی سدیم، پتاسیم و تنظیم گوارش فصل سوم مرتبط است. فصل سوم زیست یازدهم گفتار اول پیش نیاز جذب ویتامین B در روده و تولید یاخته های خونی است. پیش نیاز فصل سوم زیست یازدهم گفتار اول میشود دستگاه حرکتی فصل سوم زیست یازدهم. برای آگاهی از آمار دقیق فصل های مرتبط درس زیست می توانید با اساتید برجسته فاروس طاها همراه باشید. ما به شما صفر تا صد زیست کنکور را آموزش خواهیم داد.

 

ترکیبی خواندن زیست

 

شیوه ی ترکیبی خواندن زیست را بیاموزید. تنها در این صورت است که می توانید صفر تا صد زیست کنکور را به صورت واو به واو یاد بگیرید. در ذهن خود مطالب را هم ربط دهید و مدام به قسمت های قبل برگردید. کتاب های درسی خود را چندین مرتبه بخوانید. منبع اصلی و مهم برای شما قبل از هر چیزی همان کتاب درسی تان می باشد. در حاشیه کتاب خود نکات مهم را بنویسید و همه ی مطالب را مهم بدانید. هر قسمتی را که خواندید تست های مربوط به آن را هم در همانروز حل کنید. سعی کنید اشتباهات خود را کاهش دهید. سوالات شک دار اصلا جواب ندهید و با دقت و تمرکز بالا پاسخ دهید. در زمان های جمع بندی از روی خلاصه های خود بخوانید و مباحث را مرور کنید. اگر درست و حرفه ای درس بخوانید حتما نتایج بسیار خوبی خواهید گرفت.

 

فصل های ترکیبی زیست

 

مقدمات زیست شناسی و کاربردهازیست دهم فصل اول گفتار ۱ زیست دوازدهم فصل ۷
بدن انسان و جانوریزیست دهم فصل اول گفتار ۳ زیست دهم فصل ۲ – ۳ – ۴ – ۵
زیست یازدهم فصل ۱ – ۲ -۳ – ۴ – ۵ و فصل ۷
گیاهیزیست دهم فصل ۶ و ۷ زیست یازدهم فصل ۸ و ۹
زیست دوازدهم فصل ۶
زیست سلولی و مولکولیزیست دهم فصل اول گفتار ۲ بخش مولکول های زیستی
زیست دوازدهم فصل ۱ و ۲ + فصل ۵ و ۶ و ۷
ژنتیک و تقسیمزیست یازدهم فصل ۶ + بخش های اسپرم زایی و تخمک گذاری
فصل ۷ زیست دوازدهم فصل ۱ گفتار ۱ + فصل ۳ و ۴
حیات و اکولوژیزیست دهم فصل ۱ گفتار ۲
زیست دوازدهم فصل ۸

 

قبولی تضمینی پزشکی

 

قبولی تضمینی پزشکی با فاروس طاها💯. این طرح با هدف کسب رتبه برتر در رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی به وجود آمده است. با انتخاب گام های برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع تحصیلی دیگر بی نیاز خواهید شد. همچنین می توانید با آزمون های مرحله به مرحله فارروس سطح خود را در پایان هرگام بسنجید و رتبه خود را ببینید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافیست مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال فرمایید.

 

تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد و مبحث از یاخته تا گیاه چند سوال در کنکور سراسری دارند؟

هر کدام از این مباحث در کنکور سراسری 3 سوال دارند. اما با توجه به ترکیبی بودن زیست می تواند این تعداد کمتر و یا بیشتر شود.

مدت زمان پاسخدهی به سوالات درس زیست چقدر است؟

دوستان عزیز این درس 50 سوال دارد و 36 دقیقه مدت پاسخگویی دارد.

برچسب ها