فاروس logo

شیوه صحیح پاسخ داده به سوالات کنکور 1401

شیوه صحیح پاسخ داده به سوالات کنکور 1401

شیوه صحیح پاسخ داده به سوالات کنکور 1401

شیوه صحیح پاسخ داده به سوالات کنکور 1401

 

یکی دیگر از مسائلی که باید داوطلبان کنکور بدانند آن هم شیوه صحیح پاسخ دادن به سوالات کنکور است. از آن جایی که سوالات کنکور به صورت تستی طراحی می شود. پس باید داوطلبان کنکور سراسری روش های صحیح تست زنی را بیاموزند. اگر داوطلبی روش های صحیح تست زنی را نداند با کمبود وقت در کنکور سراسری مواجه می شود. به همین دلیل باعث می شود در امتحان ، این افراد دچار استرس شوند. و نتوانند نتیجه ی خوبی را از کنکور سراسری بدست آورند.

 

 

روش های صحیح پاسخ دادن به سوال های کنکور

 

در آزمون سراسری همه ی سوال های یک درس دارای امتیاز برابر هستند. اما فقط ضرایب درس ها با هم متفاوت است. پس زمانی برابر باید برای هر سوال در نظر بگیریم. و از صرف کردن بیش از حد وقت برای یک سوال باید جلوگیری کنیم . هر سوالی که اشتباه پاسخ بدهیم معادل یک سوم امتیاز منفی برای ما دارد. پس بهتر است که روش های صحیح پاسخ دادن به سوال های کنکور را بیاموزیم که درصد اشتباهات سوال های کنکور سراسری را کم کنیم.

 

🟠 هر داوطلب بستگی به میزان توانایی در آن درس می تواند به سوالات آن درس پاسخ بدهد. داوطلبان در بعضی از درس ها بسیار قوی و در بعضی از درس ها ضعیف هستند . پس تعداد پاسخ دادن به سوال ها بستگی به داوطلب دارد و هیچ وقت تعداد مشخصی ندارد.

 

🟠 سعی کنید برای پاسخ دادن به هر سال یک بازه ی زمانی در نظر بگیرید. و این مدت زمان ها را مدیریت کنید که زمان کم نیاورید.

 

🟠 سوال های هر درس را از ابتدا مطالعه کنید. و اول به سوال هایی پاسخ بدهید که بیشتر بر آن ها تسلط دارید که به راحتی می توانید جواب آن سوال ها را بیابید.

 

یکی از راه های تسلط در سوال های تستی ، تمرین های بسیار زیاد است.

 

🟠 باید سوال های کنکور را طبقه بندی کنید. به این صورت که سوال هایی که به کل جواب اش را نمی دانید یک علامت خاص در کنارش بگذارید مثل علامت منفی ( - )  در رو به روی سوال قرار بدهید. سوال هایی که مقداری برایتان دشوار بوده است اما می شود در زمان بیشتری حل کرد  و یا بین دو گزینه در آن سوال شک داشته اید را علامت دیگری بگذارید مثل علامت مثبت ( + ) در رو به روی سوال قرار بدهید

 

🟠 اگر پس از پاسخ دادن به تمام سوال ها دیدید زمان اضافه دارید. به سراغ سوال هایی بروید که در کنارش علامت مثبت گذاشته اید. یعنی سوال هایی که نیاز به زمان بیشتری برای حل کردن داشتن یا بین دو گزینه شک داشته اید. به سراغ این گونه سوال ها بروید و دوباره به آن سوال ها پاسخ بدهید و سعی کنید به یک پاسخ صحیح برسید.

 

🟠 سوالات هر درس از کنکور سراسری را سعی کنید به ترتیب پاسخ بدهید و از نگاه کردن به سوال های بد خودداری کنید. چون این کار باعث می شود که شما تمرکز تان را به پاسخ به سوال ها از دست بدهید و به فکر پاسخ سوالی باشید که آن را نگاه کرده اید.

 

🟠 سوال ها را با دقت و با تمرکز بالا بخوانید و پس از اطمینان از پاسخی که بدست آورده اید. آن گزینه را برای آن سوال در پاسخ نامه علامت بزنید.در عین حال سعی کنید که با سرعت بالاتری سوال ها را پاسخ بدهید.

 

 

ادامه روش های صحیح پاسخ دادن به سوال های کنکور

 

🟠 اگر دیدید که زمان شما کم است بهتر است به سوال های با ضرایب بالا ابتدا پاسخ بدهید.

 

🟠 به فعل هایی که در سوال ها بکار برده شده است بسیار دقت کنید مثل است و یا نیست ، می باشد و نمی باشد ، بود و نبود.

 

🟠 زمانی که گزینه های یک سوال را می خوانید و از اشتباه بودن یک گزینه در آن سوال مطمئن هستید ، روی آن گزینه را خط بکشید.

 

🟠 معمولا اشتباهی که بعضی از داوطلبان در سوال های ریاضی و محاسباتی انجام می دهند این است که ، پاسخ سوال را با گزینه ی سوال اشتباه می گیرند. به عنوان مثال پاسخ یک سوال را عدد 3 بدست آورند اما پاسخ عدد 3 برای گزینه 2 است اما بعضی از داوطلبان گزینه 3 را در پاسخ نامه علامت می زنند.

 

🟠 بعضی از داوطلب ها این گونه به سوال ها پاسخ می دهند که ابتدا گزینه های صیحیح هر درس را در دفترچه سوال ها علامت می زنند و بعد از به اتمام رسیدن آن درس ، تمام پاسخ ها را در پاسخ نامه وارد می کنند. این کار یک کار بسیار اشتباهی است.به چند دلیل اول این که وقت گیر است. یعنی امکان دارد شما به سوال ها در دفترچه سوال ها پاسخ داده باشید. اما زمانی نداشته باشید که آن سوال ها را وارد پاسخ نامه بکنید. پس امتیاز های آن درس را از دست خواهید داد. دلیل دوم این است که امکان اشتباه در این روش از پاسخ دادن به سوال ها وجود دارد. به دلیل حواس پرتی که امکان دارد پیش بیاید پاسخ ها را در پاسخ نامه اشتباه وارد کنید.

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

برچسب ها