فاروس logo

زمان نقصانی کنکور تجربی | فاروس طاها

زمان نقصانی کنکور تجربی | فاروس طاها

زمان نقصانی کنکور تجربی | فاروس طاها

زمان نقصانی کنکور تجربی

 

زمان نقصانی کنکور تجربی را چطور انجام دهیم؟ اصلا زمان نقصانی به چه معناست؟ در این مقاله همراه ما باشید، می خواهیم یک تکنیک شگفت انگیز را به شما آموزش دهیم که با آن نه تنها در کنکور وقت کم نمی آورید بلکه فرصتی هم می توانید ذخیره کنید😲. مدیریت زمان موضوع خیلی مهمی برای داوطلبان کنکوری می باشد. خصوصا برای تجربی ها که جمعیت بیشتری در آن شرکت می کنند و رقابت سخت تری دارند. گاهی افراد با این که تسلط به مطالب دارند اما در جلسه فرصت کم می آورند و نمی توانند نتیجه ای متناسب با تلاش خود بگیرند. چه کنیم که در این مدت بتوانیم به سوالات پاسخ دهیم و فرصت کم نیاوریم؟ مطالعه بخشی از راه است. قسمت دیگر این است که شما یک سری تکنیک ها را یاد بگیرید و به درستی اجرا نمایید. متاسفانه بعضی در مقابل این تکنیک ها مقاومت می کنند.

 

تکنیک زمان نقصانی چیست؟

 

تکنیک زمان نقصانی چیست؟ این تکنیک به این صورت است شما هر درس را در کمتر از زمان مجاز آن پاسخ دهید. به این صورت که اگر به طور مثال یک درس 20 دقیقه فرصت پاسخگویی دارد، شما آن را در 15 دقیقه پاسخ دهید. این کار را برای همه ی درس ها انجام دهید. از مجموع این زمان هایی که ذخیره کرده اید، برای فکر کردن روی سوالات سخت و شک دار خود استفاده کنید. هدف این تکنیک ذخیره زمانی است. به کمک این روش نه تنها شما فرصت کم نمی آورید بلکه زمانی هم اضافه می آورید تا به کمک آن سوالات دفترچه را مرور کنید. همانطور که در قسمت بالا نیز گفته شد بعضی از دانش آموزان این تکنیک ها را بی دلیل می دانند. توجه کنید که هر چقدر حرفه ای تر عمل کنید نتایج خیلی بهتری خواهید گرفت.

 

 

تکنیک استراتژی بازگشت

 

تکنیک استراتژی بازگشت یا همان زمان های نقصانی، می تواند در افزایش درصد های شما بسیار موثر باشد. اما برای این که شما بتوانید در جلسه آزمون این روش را اجرا کنید، نیاز است تا از قبل به خوبی آن را تمرین کنید. همیشه به شما می گوییم که در خانه تست های کنکور سراسری را به قدر کافی حل کنید. اما تمامی این تست ها باید هدفمند و با انجام تکنیک ها باشد تا برای شما نتیجه بخش باشد. تست هایی که در زمان مطالعه خود حل می کنید باید زمان دار باشد. در جلسه کنکور زمان برای شما خیلی با ارزش است. هر ثانیه می تواند برای شما سرنوشت ساز باشد. برای این که بتوانید مدیریت زمان زمان داشته باشید باید از قبل به تمرین کرده باشید. حتما در منزل تکنیک ها را اجرا کنید. در زیر زمان نقصانی کنکور تجربی برای درس های عمومی آورده شده است.

 

زمان نقصانی کنکور

 

به کمک زمان نقصانی کنکور در هر رشته ای که باشید، فرصتی برای بازگشت و مرور خواهید داشت که این می تواند کمک خیلی بزرگی به شما کند. حتما در تست های تمرینی و آزمون های آزمایشی خود انجام این تکنیک را در اولویت کار خود انجام دهید تا برای شما تبدیل به عادت شود. سعی کنید هر درسی را که در خانه می خواهید برای آن تست بزنید در زمان استاندارد خود این کار را انجام دهید. به این منظور که مطالعه ی شما هدفمند باشد. همینطور بی هدف و صرفا برای پر کردن بازه های مطالعاتی خود کاری را انجام ندهید. دقیقا باید بدانید که برنامه شما چیست. این مورد برای درس زیست گروه آزمایشی تجربی خیلی مهم است. درس زیست دارای سوالات ترکیبی است. با برنامه بودن برای موفقیت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. توصیه می کنیم برای تحقق این امر از مشاور کمک بگیرید.

 

تکنیک نقصانی کنکور تجربی

 

تکنیک نقصانی کنکور تجربی را به صورت کامل در این مقاله به شما توضیح دادیم. تکنیکی کالا حرفه ای و عالی که می تواند نتیجه ای باور نکردنی برای شما به ارمغان بیاورد. اگر می خواهید تکنیک های بیشتری بیاموزید حتما با مشاورین فاروس طاها همراه باشید. در قسمت های قبل در رابطه با این که برنامه ی شما باید دارای هدف باشد، صحبت کردیم. شما چقدر به برنامه ریزی اهمیت می دهید؟ بچه ها تمام برنامه های خود را طبق یک پلن انجام دهید. بدون برنامه به هیچ یک از کارهای خود نخواهید رسید. به امور خود نظم ببخشید و کاملا حرفه ای درس بخوانید. خلاصه نویسی درس ها را فراموش نکنید. بدون یادداشت برداری نکات مهم کار شما ناتمام باقی خواهد ماند. در تصویر زیر زمان نقصانی کنکور تجربی مختص درس های اختصاصی را برای شما آورده ایم.

 

 

تکنیک تست زنی زیست

 

درس زیست برای گروه آزمایشی تجربی بسیار حیاتی می باشد. تکنیک تست زنی زیست شما چیست؟ استراتژی بازگشت برای این درس می تواند کمک بزرگی به شما کند. بهترین کار برای موفقیت در درس مذکور این است که دانش اموز در وهله ی اول تسلط عالی بر مطالب داشته باشد. برای این کار هم باید مباحث داستانی خوانده شود. مطالب را بهم ربط دهید و سعی کنید از هر قسمت یک نکته ی تازه استخراج کنید. در هنگام حل تست های کنکور سرسری، تست زنی از روی گزینه ها را هم حتما انجام دهید. شیوه های کاربردی که به شما آموزش داده می شود را پیاده سازی کنید. از جزوات خوب و کامل استفاده کنید. فیلم های آموزشی می تواند در یادگیری عمیق تر شما خیلی موثر باشد. طبق برنامه ریزی مباحث را پیش ببرید. مطالعه این درس در برنامه هر روز شما باید باشد.

 

موفقیت تضمینی در کنکور پزشکی 1401

 

در این قسمت قصد داریم تا طرح موفقیت تضمینی در کنکور پزشکی 1401 را به شما معرفی کنیم. برای کنکور سال آینده شما فاروس طاها طرح های ویژه ای در نظر گرفته است. با شرکت در این طرح ها شما می توانید به صورت تضمینی و قطعی در رشته هایی مانند: پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی قبول شوید. برنامه ریزی های دقیقی برای شما صورت گرفته است تا به کمک آن ها بهترین استفاده را از زمان خود داشته باشید. با شرکت در آن خیلی زود پیشرفت تراز و درصد های خود را خواهید دید. ضمن این که یک پکیج بی نظیر تقدیم شما خواهد شد که با آن می توانید تمامی درس ها را به صورت مفهومی یاد بگیرید. رسیدن به رویاهایی که دارید سخت نیست. فقط کافیست که انتخاب درست داشته باشید و استعدادهایتان را باور کنید. با مجموعه ی ما می توانید در کنکور بدرخشید.

 

تکنیک نقصانی را چطور انجام دهیم؟

همانطور که در این مقاله نیز گفته شد، هر درس را در کمتر از زمان استاندارد آن پاسخ دهید. از هر درس حدودا به طور مثال 4 دقیقه ذخیره کنید و از مجموعه آن ها یک بازه ی زمانی طلایی برای خود بسازید و به کمک آن روی سوالاتی که نتوانستید پاسخ دهید وقت بگذارید. حتما این روش را تمرین کنید تا برایتان تبدیل به عادت شود.

این روش هم برای درس های عمومی و هم برای اختصاصی مفید است؟

قطعا همین طور است. این استراتژی جالب برای همه درس ها توصیه می شود.

برچسب ها