images-shape-5images-shape-6images-shape-7images-shape-21images-shape-21

جزئیات مقاله

پزشکی, دندان پزشکی, داروسازی با 24 گام برنامه ریزی فاروس با قاطعیت و اطمینان 100%

راهکارهای افزایش معدل دانش آموزان/ افزایش معدل دبیرستان تضمینی مشاوره

راهکارهای افزایش معدل دانش آموزان/ افزایش معدل دبیرستان تضمینی

  

از راهکارهای افزایش معدل دبیرستان چه می دانید؟ این موضوع ذهن بسیاری از دانش آموزان را به خود درگیر کرده است. و سوالات بسیاری برای بالابردن و ترمیم معدل دبیرستان خود دارند. بنابراین، تصمیم گرفتیم در این مقاله فاروس طاها به بررسی جامع موضوع افزایش معدل دبیرستان دانش آموزان بپردازیم. و راهکارهایی در این زمینه بیان کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

  

راهکارهایی برای ارتقا و افزایش معدل دبیرستان

  

در این قسمت مقاله فاروس طاها، راهکارهایی برای داشتن معدل بالا و حتی معدل بیست مورد بررسی قرار می گیرد. داشتن معدل بالا در هر مقطع تحصیلی مزیت به شمار می آید. وقتی معدل بالایی دارید در ادامه تحصیل و یا در بحث استخدامی و ... موفق تر عمل خواهید کرد. وقتی در آینده در شرکت یا سازمانی برای کار درخواست می دهید. اولین یا یکی از مهم ترین پارامترهایی که در نظر گرفته می شود معدل است. به همین علت، بسیاری از دانشجویان در جستجوی راهکارهای افزایش معدل در دانشگاه هستند. همچنین، دانش آموزان هم به اهمیت داشتن معدل بالا واقف هستند. بنابراین در ادامه راهکارهای داشتن معدل بالا بررسی می شود.

   


  

راهکار اول افزایش معدل

  

اگر سوال چگونه معدل بالایی داشته باشیم برای شما هم مطرح است. باید بدانید که معدل بالا در حقیقت میانگینی از کل کارهای شما در طول ترم است. افرادی که معدل بالایی دارند و نمرات خوبی می گیرند. از همان اوایل ترم برای درس خواندن برنامه ریزی دارند. همچنین، وقت خودشان را تلف نمی کنند. بنابراین، شما هم روی ایام امتحانات خیلی حساب نکنید. البته ایام امتحانات را هم از دست ندهید. اما پایه کار را باید در طول ترم بگذارید و اصل کار در طول ترم انجام می شود.

   


  

راهکار دوم افزایش معدل

  

در کلاس های خودتان در مدرسه و دانشگاه به صورت منظم شرکت کنید. همچنین، تا جایی که ممکن است از غیبت کردن پرهیز نمایید. در موارد خاص اگر مشکلی پیش آمد و نتوانستید در کلاس حاضر باشید. با کمک اساتید تدریس خصوصی سریعا مباحثی که در کلاس خوانده شده است را جبران کنید. تا عقب نیفتید.

   


  

راهکار سوم افزایش معدل

  

برای داشتن عملکرد بهتر در امتحانات این ترم سعی کنید در طول ترم دروس را کامل بخوانید. در کلاس هم که حاضر هستید حضور شما باید کامل باشد. تا جایی که می توانید روی درس ها متمرکز شوید. همچنین، در کلاس جزوه بنویسید. جزوه ای که خودتان در کلاس یادداشت می کنید به نسبت جزوه های کپی شده قابل اعتمادتر است. در ضمن وقتی جزوه می نویسید حواستان جمع تر است. عملکرد بهتر در امتحانات به این معنی نیست که فقط در ایام امتحانات بهتر درس بخوانید بلکه در کل طول ترم درس ها را مطالعه کنید.

   


  

راهکار چهارم افزایش معدل

  

کلاس های خصوصی و ارتقا و افزایش معدل می تواند با هم ارتباط داشته باشد. هدف این نیست که بگوییم برای این که معدل بالایی داشته باشید حتما باید در کلاس های خصوصی شرکت نمایید. اما به هر حال این کلاس ها می تواند مفید باشد. از کلاس های خصوصی برای رفع اشکال و برطرف کردن ضعف ها می توانید استفاده نمایید. ممکن است از بین 10 درسی که دارید فقط برای یکی دو درس لازم باشد از کلاس های خصوصی استفاده کنید. به هر حال، اگر یکی دو درس نمره خیلی خوبی نگیرید روی معدل کلی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. بنابراین سعی کنید در تمامی دروس خوب عمل کنید.

   


  

راهکار پنجم افزایش معدل

  

برای موفقیت در امتحانات مدرسه و دانشگاه باید کتاب های درسی را خوب بخوانید. خیلی روی کتاب های کمک اموزشی متنوع حساب نکنید. اینکه چه نمره ای بگیرید به این بستگی ندارد که زیاد هزینه کنید. می توانید همان کتاب درسی را خوب بخوانید و حین تمرین حل کردن، خواندن کتاب درسی و .... اگر اشکالی دارید اشکالات را یادداشت کرده. و یک جا از مدرس خصوصی خودتان بپرسید. همان کتاب درسی خودتان را خیلی خوب بخوانید. نه اینکه کتاب های متعددی بگیرید و همه را سطحی بخوانید.

  

  

راهکارهایی برای بهبود و افزایش یادگیری در زمان امتحانات نهایی

  

  • تعيين هدف و انگيزه؛
  • انتخاب محيط مناسب؛‏
  • اجتناب از اموری مانند پر بودن معده، اضطراب ‏هاي نا به‌ جا و تخيلات؛‏
  • حفظ آرامش؛‏
  • دوري از عوامل اخلال‌گر مانند جلسات خانوادگي، صداي تلويزيون و راديو و محيط پر سر و صدا؛
  • در صورت امکان، يادداشت ‌برداري از نکات مهم؛‏
  • برخورد سؤالي با مطالعه‌ي آموختني‏ (از خودمان سؤال بپرسيم)؛
  • ترک افکار منفي؛‏
  • تمرکز حواس؛‏
  • استراحت کردن هنگام مطالعه؛
  • هر 45 دقيقه تا يک ‏ساعت، استراحت پنج دقيقه‏ اي لازم است؛
  • علامت‌گذاري نکات مهم؛‏
  • تکرار آموخته‏ ها و مرور آن‏ها.

  

 

  

  

چگونه در امتحانات نهایی ۲۰ بگیریم؟

   


  

1. کتاب های درسی

  

اول از همه دقت کنید سوالاتی که در امتحانات نهایی طرح می‌شود درجه سختی خاص خودش را دارد. سوالات طوری طراحی می شود که هم سطح بار علمی تمامی داوطلبان سراسر کشور باشد. بنابراین به هیچ عنوان اجازه ندارید که مطالب خارج از کتاب درسی را مطالعه کنید. همچنین، وقت و تمرکز خودتان را بر روی مطالبی بگذارید که از نظر طراحان سوالات امتحانات نهایی هیچ ارزشی ندارند.

   


  

2. چه سوالاتی رو بررسی کنید؟

  

توجه کنید که در درجه اول هر نوع مثال حل شده و یا حل نشده، هر گونه تمرین و هر چیزی که جنبه سوالی در کتاب درسی دارد را با دقت هر چه تمام بررسی کنید. از طرف دیگر، سوالات امتحان نهایی سال‌های قبل (حداقل ۵ سال اخیر) را باز هم با دقت هر چه تمام تر بررسی کنید. این موضوع می تواند کمک شایانی به شما برای کسب نمره بالا کند.

   


  

3. برنامه خود را تنظیم کنید

  

  

شما از مهر ماه سال سوم دبیرستان تا خرداد ماه که امتحانات شروع می‌شود وقت دارید که درس ها را مطالعه کنید. اگر می‌خواهید در امتحانات نهایی ۲۰ بگیرید با یک برنامه دقیق و درست حسابی جلو بروید. لطفا سر خودتان کلاه نزارید و برنامه را الکی تنظیم نکنید. اگر دارید برنامه ریزی می‌کنید باید به آن تعهد داشته باشید. همچنین، از ساعات مطالعه کم شروع کنید که قابل تحمل باشد. اما در طول هفته های بعدی حتما به ساعات مطالعه خودتان اضافه کنید.

 

در این مقاله فاروس طاها تلاش کردیم شما را با راهکارهای ترمیم و افزایش معدل دبیرستان آشنا کنیم. همچنین، پاسخ این سوال که چگونه در امتحانات نهایی 20 بگیریم را نیز به شما دادیم. با این وجود، اگر هنوز سوال یا ابهامی دارید. جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه می توانید به واتساپ شماره زیر پیام دهید. و یا با ما تماس حاصل فرمایید.

  

شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎

  

 

  

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها

  

موسسه فاروس طاها >>> با سال ها سابقه و تخصص در زمینه قبولی کنکور علوم تجربی برنامه ریزی اصولی خود را با پشتوانه سال ها تجربه به پایان رسانده است. این برنامه عبارت است از: برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه بهترین و معتبرترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع جهت قبولی تضمینی در کنکور تجربی. به علاوه، برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور در کمتر از یک سال است.

 

موفقیت تضمینی در کنکور سراسری >>> هدیه ای است از طرف ما به دوستان پرتلاشی که هدف شان را مهم و ارزشمند تلقی می کنند. همچنین، این طرح تضمینی موسسه فاروس طاها، با هدف کسب رتبه برتر در رشته های پرطرفدار تجربی از جمله: پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شکل گرفته است. با انتخاب گام های درست برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع کمک آموزشی دیگر بی نیاز می شوید. به علاوه، می توانید با آزمون های آزمایشی مرحله به مرحله فاروس طاها سطح خود را در پایان هر گام بسنجید. به علاوه، رتبه خود را ببینید. همچنین، این آزمون های آزمایشی آنلاین مزایای بسیار زیادی نسبت به دیگر آزمون ها دارند. بنابراین، جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه تنها کافی است، مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال کنید.

برچسب ها: