فاروس logo

جبران معدل برای کنکور سراسری 1401

جبران معدل برای کنکور سراسری 1401

جبران معدل برای کنکور سراسری 1401

جبران معدل برای کنکور سراسری 1401

 

سازمان آموزش و پرورش کل کشور ، امکانی را برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری 1401 گذاشته است. که میتوانند این افراد برای جبران معدل خود از روش ترمیم معدل استفاده کنند. به این شکل است که داوطلبان کنکور سراسری 1401 که مشمول سوابق تحصیلی برای کنکور می شوند و دارای معدل پایینی هستند . می توانند این افراد یک ماه قبل از امتحانات شهریور ماه و خرداد ماه و دی ماه به منظقه آموزش فارغ التحصیلی خودشان مراجعه کنند. و برای ثبت نام در امتحانات اقدام کنند.

 

شاید بشود گفت یک نگرانی که برای داوطلبان کنکور سراسری وجود دارد. این مسئله است که با توجه به این که معدل تاثیر گذار است در آزمون کنکور سراسری و بعضی از داوطلبان کنکور دارای معدل بالایی نیستند .فکر می کنند که راهی برای جبران معدل خود ندارند. همین موضوع باعث ناراحتی این افراد می شود. و در نتیجه به فکر کنکور سراسری نباشند و تلاشی برای این آزمون نکنند.

 

اما با توجه به قانونی که سازمان آموزش و پرورش گذاشته است به اسم ترمیم معدل برای جبران کردن معدل های کم ، می توانند این افرادی که دارای معدل کم هستند با استفاده از این قانون معدل های کم خود را جبران کنند.

 

معدل داوطلبان کنکور دارای چهل درصد مثبت است و در نتیجه کنکور سراسری بسیار تاثیر گذار است . پس جبران کردن معدل برای آن دسته از داوطلبان کنکور سراسری که دارای معدل پایین است. بسیار مهم تلقی می شود.

 

 

دلیل اهمیت دادن به ترمیم معدل برای کنکور سراسری 1400

 

دلیل این که سازمان آموزش و پرورش قانونی به منظور ترمیم معدل و یا جبران کردن نمره معدل برای دانش آموزان گذاشته است. این است که دانش آموزانی وجود دارند که نتوانستند در امتحانانت نهایی دیپلم خود نمره ی بالایی را کسب کنند. و از آن جایی که معدل در کنکور سراسری تاثیر مثبت دارد . داوطلبان کنکوری که معدل دیپلم شان کم است. می توانند با شرکت دوباره در امتحانات درس هایی که نتوانسته اند نمره ی خوبی را کسب کنند . در صورتی که نمره ی امتحان جدید که می دهند بالا باشد. این نمره جایگزین نمره قبلی بشود و سوابق تحصیلی آن ها بالاتر بشود.

 

این امکان نیز برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور وجود دارد که اگر نمره ای که در امتحانات مجدد که برای ترمیم معدل خود می دهند کم تر از نمره ی قبلی خود باشد . آن نمره ای را سازمان آموزش و پرورش در نظر می گیرد که بالاتر باشد. پس دانش آموزان نگران این موضوع نباشند.

 

چه کسانی مجاز هستند که از قانون ترمیم معادل استفاده کنند

 

تنها افرادی می توانند از این قانون ترمیم معدل استفاده کنند که می خواهند داوطلب کنکور سراسری بشوند و در این آزمون شرکت کنند. همچنین می خواهند از تاثیر معدل در قبولی در کنکور سراسری استفاده کنند.

 

این نکته نیز بهتر است بیان شود که تاثیر سوابق تحصیلی شامل سه گروه از افراد شرکت کننده در کنکور می شود . پس در نتیجه این افراد می توانند از قانون ترمیم معدل استفاده کنند.

 

🟢 داوطلبان کنکوری که مدرک دیپلم خود را در نظام جدید گرفته اند و فارغ التحصیل بعد از سال 1398 هستند

 

🟢 داوطلبان کنکوری که مدرک دیپلم خود را در یکی از گروه های آموزشی علوم تجربی ، علوم انسانی و ریاضی گرفته اند و فارغ التحصیل بعد از سال 1384 هستند

 

🟢 داوطلبان کنکوری که مدرک مقطع پیش دانشگاهی خود را بعد از سال 1391 گرفته اند.

 

 

پس با توجه به مطالب بالا می شود به این نتیجه رسید که داوطلبان کنکور سراسری که مدرک دیپلم خود را در یکی از شاخه های کاردانش و یا فنی حرفه ای گرفتند(پیش از سال 1384) و همچنین فارغ التحصیلان مدرک دیپلم قبل از سال 1384 ، مشمول استفاده از سوابق تحصیلی نیستند . همچنین افرادی که می خواهند از مدرک های کاردانی خود استفاده کنند و یا از مدرک پیش دانشگاهی خود استفاده کنند که این مدرک ها را قبل از سال 1391 گرفتنند. نیز نیازی نیست کد سوابق تحصیلی بگیرند زیرا مشمول قانون سوابق تحصیلی نیستند.

 

داوطلبان کنکور سراسری که می توانند از این قانون سوابق تحصیلی استفاده کنند . باید هنگام ثبت نام در کنکور سراسری کد سوابق تحصیلی را نیز دریافت نمایند. که کد سوابق تحصیلی را باید به صورت اینترنتی دریافت کنند. که سامانه اینترنتی برای دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانه dipcode.medu.ir است

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

برچسب ها