فاروس logo

تنظیم خواب برای درس خواندن

تنظیم خواب برای درس خواندن

تنظیم خواب برای درس خواندن

تنظیم خواب برای درس خواندن

 

تنظیم خواب برای درس خواندن خصوصا در سال کنکور از جمله دغدغه های بچه هاست. باید بتوانید میان تلاش خود و میزان استراحت تان یک تعادلی ایجاد کنید. میزان خواب شما نه باید خیلی کم و نه خیلی زیاد باشد. یکی از عامل های مهم بر میزان خواب شما می توانید تغذیه باشد. سعی کنید از غروب به بعد خوراکی حاوی کافئین نخورید که شب بتوانید زود بخوابید و فردا صبح زود با انرژی از خواب برخیزید. سعی کنید ساعت خوابیدن شما یک زمان مشخص و منظم باشد. اگر یک شب ساعت 10 بخوابید و شب بعد 2 بامداد باعث می شود اولا سلامتی بدنتان و آرامش ذهن شما به هم بریزد و ثانیا برای روز بعد خود دچار مشکل خواهید شد. پس وقتی می گوییم برنامه ریزی کنید صرفا منظورمان برای مطالعه شما نیست، بلکه برای همه ی امور خود باید این مورد را در نظر بگیرید.

 

خستگی درس خواندن

 

خستگی درس خواندن را چگونه رفع کنیم؟ متاسفانه یک عادت بدی که بچه ها دارند این است که بعد از آن درس خواندن سریعا گوشی های خود را دست می گیرند. قصد به طور مثال 15 دقیقه استراحت را دارند اما متوجه می شوند که بیش از 2 ساعت مشغول بررسی موبایل خود هستند. هر چند توصیه ما این است که هر چه قدر بیشتر می خواهید از زمان خود برای کنکورتان استفاده کنید از فضای مجازی در این یک سال دورتر باشید. حتی اگر بتوانید به کل این محیط را برای موفقیت خود حذف کنید که از همه لحاظ به نفع تان است. اما متاسفانه بچه ها برای این یک مورد خیلی مقاومت می کنند. هم چنین برای تنظیم خواب برای درس خواندن می توانید در تابستان قبل از خواب دوش آب سرد و در زمستان دوش آب گرم بگیرید.

 

ساعت خواب نفرات برتر کنکور

 

معمولا بچه ها در مورد ساعت خواب نفرات برتر کنکور سوال می پرسند. ببینید دوستان رتبه های برتر کنکور افراد منظمی در همه ی امور خود بودند. آن ها هم زیاد و خوب درس می خواندند اما خواب شب خود از دست نمی دادند. در شب ذهن قدرت دسته بندی مطالب و تحلیل آن ها را دارد. پس با خواب به موقع خود به مغزتان کمک کنید. پس سعی برای استراحت خود نیز برنامه ریزی داشته باشید. هم چنین برای استراحت خود می توانید یک قدم زنی 30 دقیقه ای در نظر بگیرید. یا این که عصرانه میل کنید و با خانواده تان به معاشرت بپردازید. هر کاری که شما را از گوشی دور می کند انجام دهید. فضای مجازی همیشه وجود دارد. اما برای کنکور تان این طور نیست. پس جدیت بیشتری داشته باشید.

 

 

نظم در خواب

 

بهترین کار برای داشتن نظم در خواب چیست؟ همه ی ما در هر شبانه روز به 6 تا 8 ساعت خواب نیاز داریم. حتی کنکور هم نباید این میزان را به هم بزند. چرا که اصلا برای سلامتی شما خوب نیست! با استفاده درست از زمان خود در ساعات روز نیازی به شب بیداری ندارید. سعی کنید کم کم میزان خواب خود را درست کنید. مثلا هر روز یک ربع زودتر بیدار شوید تا به مرور به فردی سحرخیز تبدیل شوید. با تنظیم آرام و به مرور این موضوع می توانید به اهداف خود برسید. محل خواب شما نیز باید مناسب باشد. سعی کنید جایی را که برای خواب تان در نظر گرفته اید برای کار دیگر استفاده نکنید. مثلا در آن جا درس نخوانید و یا فیلم مشاهده نکنید. بهترین کار هم این است که مکان استراحت خود را ثابت کنید.

 

چگونه برای درس خواندن سرحال باشیم؟

 

چگونه برای درس خواندن سرحال باشیم؟ معمولا دانش آموزان صبح ها که از خواب برای مطالعه درس هایشان برمی خیزند، اصلا سرحال نیستند و مدام حس خواب آلودگی دارند. قبل از خواب حتما یک لیوان شیر بخورید. این کار باعث می شود تا فردا صبح با انرژی بیشتری ازر خواب بیدار شوید. اگر انرژی ندارید سعی کنید علت آن را پیدا کنید و مشکل را از ریشه حل کنید. ذهن خود را از هر فکر منفی ای دور کنید و جز به اهداف خود به چیز دیگری فکر نکنید. اجازه ندهید که مشکلات شما را از پا درآورند. افکار مثبت هم می تواند به انرژی شما کمک کند. مورد دیگری که برای تنظیم خواب برای درس خواندن توصیه می شود تا صبح روز بعد سرحال تر باشید این است که شب ها یک شام ساده بخورید و از پرخوری پرهیز کنید.

 

 

بهترین مشاور کنکور

 

اگر به دنبال بهترین مشاور کنکور برای تنظیم برنامه های خود در این سال مهم هستید، فاروس طاها گزینه ای بی نظیر برای شماست. تمام پلن های ما شخصی سازی شده است. اگر طبق آن ها پیش بروید هرگز در حین مطالعه خسته نخواهید شد. مفید بودن درس خواندن شما بسیار مهم است. این که شما با حال بد و خستگی درس ها را مطالعه کنید اصلا مفید نخواهد بود و پیشرفت نخواهید کرد. تمام کار های شما باید طبق نظم پیش برود. تا بتوانید بودن خستگی کارها را پیش ببرید. روی هدف تان متمرکز شوید. وقتی آرزوهایتان جدی باشد خستگی معنا پیدا نمی کند. پس با جدیت درس بخوانید و مطمئن باشید که نتیجه می گیرید. برای تمامی این امور می توانید روی کمک فاروس طاها حساب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های نوشته شده در سایت تماس بگیرید.

 

من احساس می کنم که میزان یادگیری ام در شب بیشتر است. بهتر نیست برنامه ام را بر این مبنا قرار دهم؟

اگر برای مدت کوتاهی بود مشکلی نداشت. اما فراموش نکنید که شما برای کنکور خود یک سال درس می خوانید. نمی توانید یک سال تمام شب ها بیدار باشید در این صورت به برنامه ی کلاس ها و مدارس خود نمی رسید. ضمن این که برای سلامتی تان نیز خوب نیست.

شب ها زود خوابم نمی برد. چه کار کنم؟

حتما روی محیطی که می خوابید کار کنید. فضا باید کاملا آرام و تاریک باشد و در سکوت کامل.

برچسب ها