فاروس logo

تند خوانی برای دروس کنکوری نظام جدید

تند خوانی برای دروس کنکوری نظام جدید

تند خوانی برای دروس کنکوری نظام جدید

تکنیک های تند خوانی برای دروس کنکوری نظام جدید

 

برای خواندن  دروس کنکوری وقت یک موضوع و مقوله ی بسیار مهم است که هر کسی وقت بیشتری بتواند برای مطالعه دروس کنکوری بگذارد و صرف کند درصد موفقیت این شخص در کنکور سراسری نسبت به بقیه داوطلبان و رقبای دیگر بیشتر است . یکی از این روش ها که بتوان وقت بیشتری را  داشته باشیم مطالعه به روش تند خوانی است.

 

تند خوانی یک روشی است که با استفاده از این روش میتوان با سرعت بیشتری در یک زمان کوتاه مطالب را خواند .که این روش علاوه بر این که اعتماد به نفس و تمرکز شخص را بالا میبرد. باعث می شود که انگیزه و شوق بیشتری را برای مطالعه بیشتر و بهتر کتاب ها و مطالب را داشته باشد.

 

راهی که میتوانیم به این تکنیک یعنی تکنیک تند خوانی دست پیدا کنیم .تنها با تمرین و کوشش و تکرار فراوان است تا سرعت مطالعه مان را افزایش بدهیم.

 

 

تمرین فیزیکی برای تند خوانی

 

برای افزایش مهارت تند خوانی یکی از روش ها تمرین های فیزیکی است. که در ادامه به دو تا از این تمرین های فیزیکی اشاره می کنیم.

 

افزایش حوزه دید و وسعت دید

 

سعی کنید بدون حرکت دادن مردمک چشم و سرتان اجسامی که در اطراف تان دارید را شرح بدهید . در هر مرتبه از تمرین در حوزه دید تان سعی کنید .اجسام های بیشتری را بگوید.

 

این تمرین باعث می شود زمانی را که داریم مطلبی را میخوانیم. لغات بیشتری را در حوزه دیده مان ببینیم که باعث افزایش سرعت خواندن .مان می شود

 

چند کلمه ای خواندن

 

این تمرین به این شکل است که به جای این که کلمه به کلمه متن و یا مبحث درسی را بخوانیم چند کلمه ، چند کلمه بخوانیم و بین آن ها مکث کنیم.

 

برای تمرین کردن این روش بهتر است هر شبه جمله ای که میخوانیم علامت گذاری کنیم. به طور مثال میتوانیم از علامت هایی مثل خط مورب و یا تیک استفاده کنیم.

 

 

 تمرین رفتار های تند خوانی

 

این روش بیشتر به اصلاح و رفع روش های بد مطالعه میپردازد. یعنی یک سری ایرادات و مشکلات واضحی که در مطالعه است را اصلاح کرده . برای آن ها یک رفتار جایگزین صحیح انتخاب میکنیم.

 

هر چقدر مطالعه شخص به بک سری عواملی مثل عوامل فیزیکی وابسته باشد . کیفیت مطالعه شخص پایین می آید. و هرگز نمیتواند آن تمرکز لازم را در حل سوالات کنکوری بدست آورد .

 

حذف بازگشت به عقب

 

این گونه است که امکان دارد کسی وسواس مطالعاتی داشته باشد . یعنی این که زمانی یک مطلبی را میخواند و یک پاراگرافی را به پایان میرسد. حس میکند آن مطلب را به درستی متوجه نشده است.

 

بهتر است هر گز دوباره آن مطلب را نخواند و مطالعه آن مطلب را ادامه بدهد .که اگر مشکلی باشد در ادامه مطلب این ایراد و مشکل را بر طرف سازد

 

حذف عادت بلند خوانی

 

سرعت حرکت زبان از سرعت حرکت چشم پایین تر است . بنابراین زمانی که مطلبی را بلند میخوانیم باعث میشود که سرعت خواندن مان پایین تر بیاید. برای این که سعی کنیم از بلند خوانی دوری کنیم موقعه ی مطالعه کردن با بینی خود نفس بکشیم.

 

حذف حرکات دست موقوع مطالعه به عنوان اشاره

 

زمانی که از انگشتانمان به عنوان نشانه استفاده میکنیم . باعث می شود که متن و مطلب را کلمه به کلمه بخوانیم. در نتیجه باعث کاهش سرعت مطالعه مان می شود.

 

عدم تصویر سازی کلمات در هنگام مطالعه

 

زمانی که شخصی متنی را کلمه به کلمه میخواند. باعث می شود که برای هر کلمه تصویر سازی کند .که این عمل باعث کاهش سرعت مطالعه می شود. 

 

درست و استاندار نشستن هنگام مطالعه

 

استاندار ترین حالت ممکن هنگام مطالعه پشت میز مطالعه نشستن است .که به طوری کمر  و ران با هم زاویه ۹۰ درجه تشکیل بدهند و ساق و ران پا نیز با هم زاویه ۹۰ درجه داشته باشند.

 

فاصله چشم با صفحه ی کتابی که دارید مطالعه میکنید به اندازه ۴۰ الی ۳۰ سانتی متر داشته باشد.

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن :  09120981385

برچسب ها